Mazda3 MPS-Silent Gun
Αν ήταν μαχητικό θα ανταγωνιζόταν το Stealth Β-2 Spirit! Το AUTO 24 οδηγεί το Mazda3 MPS
- 16 Ιανουαρίου 2008 19:59
Το Mazda3 το γνωρίζετε όλοι, όπως και την έκδοση MPS (την έχουμε παρουσιάσει κατά το παρελθόν και στο AUTO 24).
Τι είναι αυτό όμως που κάνει το Mazda3 MPS να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα γρήγορα hatchback;
Καμουφλάζ
Καταρχάς, δεν ακολουθεί την εξωτερική σχεδιαστική φιλοσοφία που συναντάμε στα περισσότερα γρήγορα hatch, του τύπου… είμαι γρήγορο και το δείχνω (το hatch τo λέει αυτό).
Από την άλλη, είναι πολύ σεμνό σε σχέση με τα ανταγωνιστικά σε επιδόσεις μοντέλα, που κραυγάζουν τις δυνατότητες τους με τα αεροδυναμικά βοηθήματα του αμαξώματος.
Τα μόνα στοιχεία που προδίδουν την ταυτότητα του Mazda3 MPS, είναι το λογότυπο MPS στην πέμπτη θύρα, οι ζάντες των 18 ιντσών, η μεγαλύτερης διαμέτρου απόληξη της εξάτμισης και το λιγότερο ορατό στοιχείο που είναι το ελαφρώς φουσκωμένο καπό, λόγω του intercooler που βρίσκεται πάνω από τον κινητήρα!
Άρα, η εμφάνιση του Mazda3 MPS μπορεί να θεωρηθεί προσόν, γιατί κρατά ένα χαμηλό προφίλ, το οποίο θα προσελκύσει πιο ώριμους και συνειδητοποιημένους καταναλωτές-οδηγούς, οι οποίοι το επιλέγουν για την πρακτικότητα και την ουσία της γρήγορης οδήγησης.
Ωστόσο το ίδιο επιχείρημα μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, διότι οι πιο νέοι και σκληροπυρηνικοί καταναλωτές που επιλέγουν μοντέλα ανάλογων επιδόσεων, θα προτιμούσαν έναν πιο ριζοσπαστικό σχεδιαστικό διαχωρισμό από το απλό 3άρι!
Η απουσία του τρίθυρου αμαξώματος είναι ένα ακόμη μειονέκτημα για το νεαρότερο καταναλωτή, αλλά όπως είπαν και οι άνθρωποι της Mazda, οι πωλήσεις δείχνουν ότι τα τρίπορτα μοντέλα έχουν ένα πολύ μικρό μερίδιο στην αγορά, οπότε θα ήταν ζημιογόνα για την εταιρεία η εξέλιξη ενός αντίστοιχου (MPS) αμαξώματος.
Προσωπικά όσα ανέφερα πιο πάνω για μειονεκτήματα τα θεωρώ πλεονεκτήματα… ίσως φταίει και η ηλικία, που είναι πολύ κοντά στα …άντα πλέον.
Δύναμη και πρακτικότητα
Το εσωτερικό του Mazda3 MPS, είναι το ίδιο πρακτικό με το απλό μοντέλο της σειράς, με τη διαφορά, ότι τα νέα εμπρός καθίσματα έχουν τρομερή πλευρική στήριξη και σαφώς πιο σπορ σχεδίαση!
Επίσης, εκτός από το ομαλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, υπάρχει και το νούμερο 280 (χ.α.ώ.) στο τέλος των αριθμών του ταχυμέτρου! Ναι, ναι… μπαίνεις σε ένα οικογενειακό hatchback και βλέπεις το 280 να αναγράφεται στα όργανα… πιστέψτε με σου φτιάχνει τη μέρα!
Τη διακριτική σπορ αίσθηση ολοκληρώνουν τα ραμμένα λογότυπα MPS στα εμπρός καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου και τα πλαϊνά προστατευτικά μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι.
Τι μπορείς να κάνεις με ένα Mazda3 MPS;
Να καλύψεις τις ανάγκες της οικογένειας στους άνετους εσωτερικούς χώρους, να επιταχύνεις από τα 0 έως τα 100 πρώτα χιλιόμετρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και να συνεχίσεις μέχρι ο κόκκινος δείκτης του ταχύμετρου να αγγίξει τα 250 χ.α.ώ. (ηλεκτρονικός περιοριστής)!
Ακόμη, μπορείς να στρίψεις ταχύτατα χωρίς να φοβάσαι τα 260 άλογα που καλπάζουν στον εμπρός άξονα με μανία, γιατί η διακριτική παρέμβαση του συστήματος ευστάθειας είναι αποτέλεσμα της δουλειάς που κάνει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ διαφορικό).
Η αλήθεια είναι, ότι για πρώτη φορά βρέθηκα πίσω από το τιμόνι μπροσθιοκίνητου μοντέλου με μπλοκέ διαφορικό και τολμώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα από τα τρομερά αποθέματα ροπής και την πρωτόγνωρη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις κλειστές και ανοιχτές καμπές.
Τι είναι αυτό που με πέρασε;;;!
Μα φυσικά ένα Mazda3 MPS. Το καλύτερο απ’ όλα είναι το σαστισμένο βλέμμα των ανυποψίαστων οδηγών, που στέκονται υπεροπτικά με τα «σπορ» αυτοκίνητά τους δίπλα στο γρήγορο 3άρι κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης! Priceless…
Βέβαια, το τρομερό αυτό υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2.3 λίτρων (MZR 2.3 DISI Turbo) που είδαμε για πρώτη φορά στο Mazda6 MPS, έχετε την δυνατότητα να το απολαύσετε πλέον μόνο στο 3άρι, ύστερα από τον ερχομό του νέου 6!
Για το νέο 6 δεν υπάρχουν στοιχεία ακόμη για κάποια MPS έκδοση, αλλά το μόνο σίγουρο είναι, ότι δε θα εφοδιάζεται με τον εν λόγω κινητήρα!
Ξέχασα προς στιγμήν όμως, ότι το ίδιο μοτέρ βρίσκεται και κάτω από το καπό του νέου CX-7, εκεί όμως έχει να τραβήξει και κάποια κιλά παραπάνω, οπότε δε μεταφέρει την ίδια αίσθηση κατά την επιτάχυνση!
Κατανάλωση
Ok… δεν καταναλώνει την αμόλυβδη όπως ένα συνηθισμένο hatch (13,5λίτ/100 χλμ εντός, 7,5 λίτ/100 χλμ εκτός, 9,7 λίτ/100 χλμ μικτή – μετρήσεις Mazda), αλλά μην ξεχνάτε ότι δεν οδηγείτε ένα συνηθισμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο… αλλά ένα καμουφλαρισμένο όπλο!
Home made βίντεο του AUTO 24 με το Mazda3 MPS
Εξοπλισμός
Κλιματισμός |
Κεντρικό κλείδωμα ασφαλείας |
Τηλεσκοπικό τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ ύψος |
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός / πίσω |
Ηλεκτρικοί & θερμαινόμενοι καθρέπτες |
Δερμάτινο τιμόνι & λεβιές ταχυτήτων |
Υφασμάτινα ημιμπάκετ μπροστινά καθίσματα |
Ραδιο CD με 6 Ηχεία |
Global closing/ opening |
DSC με TCS |
LSD Μπλοκέ διαφορικό |
ABS με EBD |
Ζάντες αλουμινίου 215 – 45 R18 |
3 ρυθμιζόμενα πίσω προσκέφαλα |
Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι |
Trip Computer |
Προβολείς ομίχλης |
Immobilizer |
6 ταχυτήτων κιβώτιο |
Σπόιλερ εμπρός και πίσω |
Ανοξείδωτα μαρσπιέ |
Πεντάλ αλουμινίου |
Αερόσακος οδηγού συνοδηγού |
Πλευρικοί αερόσακοι |
Αερόσακοι οροφής |
Αισθητήρες Βροχής & Φώτων |
Μεταλλικό χρώμα επιπλέον 500 Ευρώ |
Τιμή 28.990 ΕΥΡΩ |