Νέο Ford Mondeo
Οδηγώντας το νέο Ford Mondeo στους πανέμορφους δρόμους της Σαρδηνίας
- 14 Μαΐου 2007 20:24
Η παρουσία του στην ταινία «Casino Royale», δίπλα στον James Bond, είχε προκαλέσει έκπληξη και η πρώτη εμφάνιση του στο ευρύ κοινό είχε στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Ο θρυλικός πράκτορας 007 της μεγάλης οθόνης, «έδεσε» απόλυτα μαζί του, κάνοντας τους φαν του να ξεχάσουν για λίγο τα μοντέλα της Aston Martin, με τα οποία και έχει συνδέσει όλα αυτά τα χρόνια το όνομα του.
Εξωτερική σχεδίαση
Το νέο Mondeo εντυπωσιάζει με την επιβλητική εμφάνιση του και το σπορτίφ σχεδιασμό του, γεγονός που αναμένεται να προσελκύσει ακόμα περισσότερους πελάτες πιο νέας ηλικίας. Αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς στόχους των ανθρώπων της Ford, οι οποίοι γνώριζαν ότι για να μπορέσουν να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά και να συνεχίσουν την εμπορική επιτυχία του υπάρχοντος μοντέλου, έπρεπε να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό. Και το παρουσίασαν!
Υιοθετώντας την σχεδιαστική φιλοσοφία “kinetic design”, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο S-MAX, οι σχεδιαστές της αμερικανικής μάρκας τόνισαν ακόμα περισσότερο την εξωτερική εμφάνιση του Mondeo, δίνοντας του μια πιο δυναμική προσωπικότητα. Στο εμπρός τμήμα ο μεγάλος αεραγωγός κάτω από τη μάσκα και τα αεροδυναμικά φωτιστικά σώματα, τονίζουν ακόμα περισσότερο το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ το ανασηκωμένο οπτικά πίσω μέρος, ολοκληρώνει την επιθετική φυσιογνωμία του.
Στο Ιταλικό νησί
Η πανέμορφη Σαρδηνία, ήταν το ιδανικότερο μέρος για την πρώτη γνωριμία με το νέο Mondeo. Το πρόγραμμα της παρουσίασης απαιτούσε αρχικά οδήγηση σε δημόσιο δρόμο, από το αεροδρόμιο της Olbia με την περιοχή Costa Smeralda, όπου και βρίσκονταν το ξενοδοχείο.
Τα πρώτα ερεθίσματα
Η πρώτη εντύπωση μπαίνοντας στο Mondeo, έρχεται από την κεντρική κονσόλα απόχρωσης αλουμινίου, η οποία συνδυάζεται αρμονικά με το στιβαρό ταμπλό. Το τιμόνι είναι το ίδιο που χρησιμοποιείται με το S-MAX, ενώ ακριβώς πίσω του, από την δεξιά πλευρά υπάρχει και το κουμπί “power”, απ όπου μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας.
Τα καθίσματα βρίσκονται στην σωστή θέση, εξασφαλίζοντας άνεση ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια, ενώ όσον αφορά τα όργανα περιμέναμε να ήταν λίγο πιο μοντέρνα σχεδιασμένα, ώστε να συνάδουν με την όλη εικόνα του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κατασκευής έχει ξεφύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και τα επίπεδα ευρυχωρίας, μπαίνοντας πλέον στα «χωράφια» της VW, BMW και Audi και ξεφεύγοντας από τους ανταγωνιστές του προηγούμενου Mondeo.
Στο δρόμο
Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά, οι αναρτήσεις χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την άνεση, αποσβένοντας την όποια ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι είναι κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα όσον αφορά στην αίσθηση.
Η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, κάνει ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους, κάτι που οφείλεται και στην υψηλή ροπή του 2.5 λίτρων κινητήρα, απόδοσης 220 ίππων, που είχαμε στα χέρια μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Το στήσιμο του είναι κορυφαίο, γεγονός που οφείλεται στο νέας σχεδίασης σασί, κάτι που σε προκαλεί να οδηγήσεις στο όριο, χωρίς ωστόσο να κουράζει και να φοβίζει.
Η συμπεριφορά του δεν θυμίζει σε τίποτα προσθιοκίνητο, με το πίσω μέρος να ακολουθεί την πορεία των μπροστινών τροχών με ακρίβεια, διορθώνοντας οποιοδήποτε λάθος από την πλευρά του οδηγού. Το ESP επεμβαίνει όπου χρειάζεται με διακριτικότητα, δίνοντας το περιθώριο να «παίξεις» μαζί του στις στροφές. Τα φρένα είναι απλά εντυπωσιακά, δίνοντας από την πρώτη στιγμή μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Είναι χαρακτηριστικό ότι με ταχύτητα 140 χλμ./ώρα και απότομο βύθισμα του ποδιού στο πεντάλ του φρένου, το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε άμεσα και με απόλυτη άνεση, χωρίς να χάσει σε κανένα σημείο τον προσανατολισμό του.
Εκδόσεις
Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν το προηγμένο σύστημα διεύθυνσης “Electronic Stability Programme (ESP), ενώ στις κορυφαίες υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης του ενεργού συστήματος ανάρτησης (IVDC), με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ρύθμιση των χαρακτηριστικών απόσβεσης των αμορτισέρ και τρία προγράμματα λειτουργίας (Sport, Normal και Comfort).
Κινητήρες
Αναφορικά με τους κινητήρες, τη βασική θα εξοπλίζει ο 1.6 Ti-VCT Duratec, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, με απόδοση 110 και 125 ίππους. Ακολουθεί ο 2.0 λίτρων με τους 145 ίππους, που συνδυάζεται όπως και ο παραπάνω με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο 2.5 Turbo με τους 220 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Προς τα τέλη του έτους, θα διατίθεται και ο 2.3 λίτρων, απόδοσης 161 ίππων, που συνδυάζεται είτε με μηχανικό, είτε με αυτόματο έξι σχέσεων. Το νέο Mondeo, εξοπλίζεται και με δύο πετρελαιοκινητήρες 1.8 και 2.0 λίτρων. Ο πρώτος είναι χαρτογραφημένος σε δύο εκδόσεις με 100 και 125 ίππους αντίστοιχα, όπως και ο δεύτερος με 130 και 140 ίππους.
Ασφάλεια – Εξοπλισμός
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, εκτός από τους γνωστούς αερόσακους, έχουν προστεθεί στον εξοπλισμό και αυτοί της οροφής, αλλά και των γονάτων, παράλληλα η κολόνα του τιμονιού υποχωρεί οριζόντια, σε περίπτωσης πρόσκρουσης. Τα βασικά επίπεδα εξοπλισμού, είναι τα Ambiente, Trend, Titanium και Ghia, ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται το X-pack στις Titanium και Ghia, καθώς επίσης και sport pack στις Trend και Titanium.
Όσο για τις τιμές, θα ανακοινωθούν σύμφωνα με τα στελέχη της Ford, μετά την επερχόμενη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας και θα βρίσκονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα. Όμως σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή εκκίνησης θα είναι τα 19.700 ευρώ.