Seat Leon 1.6

Seat Leon 1.6
seatleon26307s

Οδηγούμε-Seat Leon-Σύσσωμος ο Eλληνικός τύπος το ανέδειξε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2007»

Για πρώτη φορά ο ειδικός τύπος στη χώρα μας, θέσπισε την ψηφοφορία του αυτοκινήτου της χρονιάς.



Οι συνάδελφοι του ειδικού τύπου επειδή δε συμφώνησαν σε κάποιες βασικές αρχές, γι’ αυτό αναγκάστηκαν να χωριστούν σε δύο διαφορετικά στρατόπεδα (περιοδικά-εφημερίδες), τα οποία ψηφίσαν για πρώτη φορά το Αυτοκίνητο της Χρονιάς.



Ωστόσο, παρά το διαχωρισμό αυτό, είναι εντυπωσιακό το αποτέλεσμα που θέλει τους μεν αλλά και τους δε να αναδεικνύουν στην πρώτη θέση το ίδιο μοντέλο. Το Seat Leon.



Βέβαια, οι Ευρωπαίοι συνάδελφοι έβγαλαν πρώτο το Ford Focus S Max, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε, τα μέτρα και τα σταθμά των γειτονικών χωρών διαφέρουν κατά πολύ σε σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα.




Κρίνοντας το νικητή

Όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με το νικητή και των δύο ελληνικών θεσμών, όσο καλά και αν γνωρίζεις το μοντέλο, αρχίζεις να το ψηλαφίζεις περισσότερο δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια!



Καταρχάς η σχεδίαση. Η νέα ριζοσπαστική πολυμορφική εμφάνιση είναι ένα από τα στοιχεία που κάνουν το hatchback της Seat να μην περνά απαρατήρητο στο δρόμο.



Πως θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι ιδιαίτερο, όταν το νέο Leon έχει σχεδιαστεί από το μετρ του είδους, Walter de’Silva.



Ο Ιταλός σχεδιαστής έδωσε μια διαφορετική κατεύθυνση στην ιστορία του Leon, καθώς κανείς μας δε θα μπορούσε να φανταστεί τη σχεδιαστική εξέλιξη του δεύτερου μοντέλου.



Ίσως, το Altea να είχε δώσει κάποια δείγματα γραφείς αλλά όταν είχε παρουσιαστεί ήταν νωρίς για συμπεράσματα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της λογικής του σχεδιαστή, τα κρυμμένα χερούλια των πίσω θυρών.




Ο Λέων

Το λιοντάρι της Seat αντιπροσωπεύουν οι μοντέρνες και λείες γραμμές, όπου σε συνδυασμό με την αεροδυναμική πρόσοψη συνθέτουν τη δική του στιβαρή εικόνα.



Το μπορντό Leon που παραχωρήθηκε στο AUTO 24, είχε 1600άρη κινητήρα με 8 βαλβίδες.



Όταν αρχικά σκέφτηκα την 8βάλβιδη φύση του μοτέρ, μπορώ να πω ότι δε φάνταζε και πολύ διασκεδαστικό, όμως ύστερα από αρκετά χιλιόμετρα με το Leon, αντιλήφθηκα τα χαρίσματα του 8βάλβιδου κινητήρα απέναντι στο αμάξωμα των 1.205 κιλών.



Σίγουρα, ο 16βάλβιδος προσφέρει λίγο καλύτερες επιδόσεις, όμως τα παρόμοια αποθέματα ροπής, τα οποία στην περίπτωση του 8βάλβιδου κάνουν πιο νωρίς την εμφάνιση τους, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινείται αρκετά σβέλτα ειδικά στις μεσαίες στροφές.




Το βίντεο του AUTO 24 με το Seat Leon (Depeche Mode live στο Cd-player)









Σπορ διάκοσμος

Η σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών είναι μινιμαλιστική και ευχάριστη. Υπάρχουν, όλες οι αναγκαίες ανέσεις και τα χειριστήρια βρίσκονται ακριβώς εκεί που πρέπει!



Ακόμη, πιο ευχάριστα δέχθηκε την παρουσία των πολύ καλών μπάκετ καθισμάτων της σπορ έκδοσης, αλλά και την κεντρική θέση του στροφόμετρου, το οποίο βοηθά τα μάτια του οδηγού να το επιτηρούν ταχύτατα.



Όπως και στο πρώτο μοντέλο, οι κόκκινες φωτεινές αποχρώσεις, είναι ίσως το μοναδικό πράγμα που θυμίζει την κεντρική κονσόλα του προηγούμενου Leon. Από εκεί και πέρα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.



Η τραπεζοειδής σχεδίαση του κεντρικού τμήματος, επιτρέπει στην οθόνη των πολλαπλών ενδείξεων, καθώς και στα χειριστήρια του κλιματισμού να διατηρούν καλές αποστάσεις μεταξύ τους, ανεβάζοντας κατά αυτό τον τρόπο το επίπεδο της εργονομίας που απαιτείται στη σχεδίαση της κονσόλας.



Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχεί το μπορντό και το μαύρο, στις επενδύσεις των θυρών και των καθισμάτων. Οι δυο αποχρώσεις τονίζουν με την παρουσία τους τη νεανική και σπορ διάθεση του Leon, ενώ παράλληλα δημιουργούν ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον για τους επιβάτες!




Εν κινήσει

Το αυτοκίνητο στο δρόμο είναι αρκετά εύκολο στην οδήγηση. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση και συνδυάζεται άψογα με το πολύ καλό πλαίσιο (καλύτερο από το προηγούμενο λόγω αύξησης της στρεπτικής ακαμψίας). Η συμπεριφορά στις στροφές είναι υποδειγματική και σε αυτό έπαιξε το δικό της ρόλο η μέτρια προς σκληρή ανάρτηση.



Γνωστή και από το προηγούμενο μοντέλο είναι η άμεση αίσθηση του πεντάλ των φρένων, με τη διαφορά ότι στη νεότερη έκδοση είναι αναβαθμισμένη η λειτουργία του ABS.



Η ιπποδύναμη του μηχανικού συνόλου των 1600 κυβ. εκ. σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τις δυνατότητες του πλαισίου.



Οι 102 ίπποι του 8βάλβιδου κινητήρα είναι αρκετοί για να μεταφέρουν το αμάξωμα με αξιοπρέπεια, όμως δε χωρά συζήτηση ότι οι πιο δυνατές εκδόσεις εκμεταλλεύονται περισσότερο τις προδιαγραφές της κατασκευής, προσφέροντας εντονότερες συγκινήσεις στον οδηγό.



Οι τιμές που έχει δώσει η Seat για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι, 11,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χ.α.ώ. και τελική ταχύτητα 184 χ.α.ώ.




Οι εντυπώσεις που αποκόμισα

Επιστρέφοντας το νέο Seat Leon στη βάση του, συνειδητοποίησα, ότι είναι ένα καλό all-around αυτοκίνητο, με ξεχωριστή σχεδίαση και μεγάλους χώρους. Η υποδειγματική του οδική συμπεριφορά σε κάνει να το εμπιστευθείς γρήγορα, ενώ το φυσιολογικό για τα σημερινά δεδομένα αρχικό κόστος απόκτησης (13.500 ευρώ στα 1400 cc και 16.700 ευρώ για το 1.600άρη Reference) συνδυάζεται άψογα με το βαρύ όνομα του VW group που βρίσκεται από πίσω.




Τι θα άλλαζα στο Seat Leon 1.6 8valve;

Το θόρυβο στις ψηλές στροφές του κινητήρα.




Τι εκτίμησα…

Τους μεγάλους χώρους στην καμπίνα των επιβατών (χώρος αποσκευών 341 λίτρα), τη χαμηλή κατανάλωση, το πολύ καλό πλαίσιο και τη σπιρτάδα του κινητήρα στις μεσαίες στροφές.




Τι δε θα άλλαζα με τίποτα!

Την ξεχωριστή σχεδίαση του αμαξώματος και τη ζεστή αγκαλιά των μπάκετ καθισμάτων της έκδοσης sport!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα