Honda Civic 1.8 5d

Honda Civic 1.8 5d
hondciv18307s

Οδηγήσαμε το νέο Honda Civic, το πιο φουτουριστικό hatchback της αγοράς στα 1800 cc

Το μοντέλο με την ξεχωριστή σχεδίαση δεν είχε καμία σχέση με τον προκάτοχό του! Εντάξει, τα Civic είχαν πάντα επιθετική και δυναμική σχεδίαση, όμως το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει σχεδιαστικά κάθε προσδοκία.



Σε μερικούς θα φανεί πολύ κραυγαλέο για τα προσωπικά σεμνά τους γούστα, σε άλλους οι διπλές τριγωνικές απολήξεις της εξάτμισης και η πρόσοψη τύπου Enterprise, θα δώσουν νέα τροφή για after market επινοήσεις.



Εγώ, απλά θα πω ένα μεγάλο μπράβο στο σχεδιαστικό τμήμα της Honda, που τόλμησε να κινηθεί σε σχεδιαστικά επικίνδυνα μονοπάτια. Δεν είναι η άποψη των λίγων, ότι αρκετά νέα μοντέλα τείνουν να μοιάζουν το ένα με το άλλο!



Το νέο Honda Civic δε μοιάζει με κανένα αυτοκίνητο στο δρόμο! Η μόνη δανεισμένη ιδέα που μπορούμε να του προσάψουμε είναι ο σχεδιασμός από τα χερούλια στις πίσω θύρες. Αλλά μικρό το κακό, γιατί αυτή η επιλογή ενισχύει τη δίπορτη σπορ εικόνα του, παρά την 5θυρη πραγματικότητα.




Man on the moon

Η σφηνοειδής σχεδίαση του αμαξώματος μόνο αδιάφορη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα περνούν μια ενιαία αίσθηση χάρη στη κεντρική συνέχεια του διάφανου πλαστικού και των ανακλαστικών. Μπορεί να μην υπάρχουν εκεί μέσα λαμπτήρες, όμως το οπτικό αποτέλεσμα δικαιώνει την εκτεταμένη χρήση αυτού του υλικού.



Η ίδια τεχνοτροπία έχει ακολουθηθεί και στα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία διαφοροποιούνται σε σχέση με τα εμπρός λόγω της ανάγλυφης μορφολογίας του προστατευτικού διάφανου πλαστικού.



Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες είναι άλλο ένα από τα χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Στο πίσω τμήμα το διαιρούμενο παρμπρίζ, θυμίζει αεροδυναμικό βοήθημα (αεροτομή), ενώ στο σημείο που εφάπτονται οι δύο επιφάνειες είναι καμουφλαρισμένη μια λεπτή κόκκινη γραμμή που παίζει το ρόλο του τρίτου στοπ.



Οι δύο τριγωνικές απολήξεις της εξάτμισης κινούνται και αυτές στα πλαίσια της γεωμετρικής μινιμαλιστικής σχεδίασης. Εκ διαμέτρου αντίθετα, δηλαδή στο εμπρός σπόιλερ παρατηρούνται δύο ακόμη τρίγωνα σχήματα, τα οποία δεν είναι άλλα από τους μοντέρνους προβολείς ομίχλης.



Οι 17άρες ζάντες αλουμινίου με τα ελαστικά διαστάσεων 225/45, γεμίζουν όμορφα τα πρησμένα φτερά, τα οποία προσθέτουν και αυτά με τη σειρά τους πόντους, στο καλογυμνασμένο και αθλητικό αμάξωμα.




Λεπτομέρειες

Τα μικρά, μεγάλα πράγματα τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση κάθε αυτοκινήτου δε λείπουν ούτε εδώ! Τα χερούλια με την ασημένια ματ απόχρωση στις πόρτες του οδηγού και του συνοδηγού έχουν και αυτά μια εντελώς γεωμετρική σχεδίαση, αντίστοιχα στο ίδιο μοτίβο κινείται και η τάπα της βενζίνης.



Οι μεγάλοι καμπυλωτοί καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλή εικόνα στον οδηγό και παράλληλα φιλοξενούν τα πλαϊνά φλας του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως το μεγάλο τους μέγεθος προβληματίζει τους αναβάτες των μοτοσικλετών που προσπαθούν να περάσουν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα που είναι κολλημένα στην κίνηση.



Ευτυχώς όμως, η Honda μερίμνησε με τον ηλεκτρικό μηχανισμό που αναδιπλώνει τους εξωτερικούς καθρέπτες, όταν η περίσταση το απαιτεί.




Δείτε το βίντεο του AUTO 24 με το νέο Honda Civic!









Star Wars



Η κεντρική κονσόλα του Civic είναι ό, τι πιο διαστημικό έχω δει σε μοντέλο παραγωγής. Η σχεδίαση είναι εντελώς οδηγοκεντρική, αφού τα χειριστήρια που ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου είναι τοποθετημένα στην περιμετρική ακτίνα των χεριών αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι!



Μόνο τα κουμπιά του ηχοσυστήματος είναι εύκολα προσβάσιμα από το συνοδηγό, αλλά και πάλι ο οδηγός έχει τον πρώτο λόγο με τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα οποία του δίνουν πλήρη αυτονομία.



Για να αντιληφθείτε ακόμη περισσότερο πόσο οδηγοκεντρική είναι η σχεδίαση του νέου Civic, θα σας αναφέρω απλά ότι ο αεραγωγός από την πλευρά της θέσης του οδηγού έχει στρογγυλή σχεδίαση για να δέσει αρμονικά με τα εκ διαμέτρου αντίθετα κουμπιά του κλιματισμού, τα οποία μοιράζονται το ίδιο κυκλικό εμβαδόν. Όλοι οι υπόλοιποι αεραγωγοί στην καμπίνα των επιβατών έχουν εντελώς διαφορετική σχηματική μορφή.




Σε τρία επίπεδα

Μοναδική είναι και η χωροταξική διάταξη των οργάνων, τα οποία τολμώ να πω ότι δε μου πήρε πάνω από 15 λεπτά για να συνηθίσω. Στην πατροπαράδοτη θέση βρίσκεται ένα μεγάλο στροφόμετρο με μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, η οποία χαρακτηρίζεται από την τρισδιάστατη σχεδίασή της.



Τα χιλιόμετρα βρίσκονται σε ένα δεύτερο πάνελ, πάνω από το στροφόμετρο και λίγο κάτω από το εμπρός παρμπρίζ. Έτσι, η ανάγνωση τους είναι άμεση, μειώνοντας την απόσταση που διανύουν τα μάτια του οδηγού σε σχέση με τα κλασσικά όργανα.



Λίγο πιο δεξιά, αλλά εξίσου ψηλά μια τρίτη οθόνη απεικονίζει τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.



Όλα τα παραπάνω, μπορεί να τρομοκρατήσουν τους κλασσικούς οδηγούς, όμως η αλήθεια είναι πως εάν δώσουν λίγο χρόνο για να δουν την εργονομία του πράγματος, ίσως και να αναθεωρήσουν.



Σε πολύ καλή θέση βρίσκεται και ο λεβιές του 6τάχυτου κιβωτίου. Η κλασσική υφασμάτινη επένδυση στο κάτω τμήμα του λεβιέ, έχει δώσει τη θέση του σε μια γλιστερή σφαίρα, βαμμένη στη γνωστή ασημί ματ απόχρωση.




Σπορ σε όλα του

Tο νέο Civic δεν είναι απλά ένα hatchback με μερικές σπορ λεπτομέρειες. Το νέο πάτωμα συνεργάζεται άψογα με τη γεωμετρία της ανάρτησης και το 1.800άρι μηχανικό σύνολο. Όλα τα παραπάνω συμπληρώνουν την εικόνα του καλύτερου Civic που έχω οδηγήσει ποτέ.



Το τιμόνι είναι άμεσο (2.2 στροφές) και οι 140 ίπποι του i-VTEC κινητήρα με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινείται αρκετά γρήγορα, χωρίς αυτό να έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση όπως σε ένα κλασσικό 1800άρι (Εντός 8,4, Εκτός 5,5, Μικτή 6,6 λίτρα/100χλμ).



Σύμφωνα με τη Honda, το αυτοκίνητο απαιτεί 8,9 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χ.α.ώ. από στάση και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 205 χ.α.ώ. Ο ήχος που πηγάζει από τον κινητήρα είναι πραγματικά πολύ όμορφος για τα αυτιά κάθε αυτοκινητόφιλου, όμως μπορεί να κουράσει στις μεσαίες στροφές το απαίδευτο αυτί.



Η ανάρτηση έχει έναν σκληρό προσανατολισμό για να αντεπεξέλθει στη γρήγορη οδήγηση, με τη βασική παράμετρο ότι δεν «κοπανάει»!



Έτσι, οι δρόμοι με τις αλλεπάλληλες στροφές γίνονται η ώρα του παιδιού, καθώς το Civic σε πιέζει να το πιέσεις… πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα