”Αυλαία” στις εκπτώσεις με μειωμένο τζίρο

”Αυλαία” στις εκπτώσεις με μειωμένο τζίρο

Πόσο μειώθηκε ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Οι απαραίτητες κινήσεις για την επιβίωση του κέντρου

Μεταξύ 20% – 30% υπολογίζεται η μείωση της εμπορικής κίνησης στις θερινές εκπτώσεις του 2012, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Σύμφωνα, δε, με τις εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η μείωση του κύκλου εργασιών των φετινών θερινών εκπτώσεων στο λιανικό εμπόριο φθάνει τα  4,4 δισ. ευρώ σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ μόνο στην Αθήνα η πτώση κυμάνθηκε μεταξύ 30%-50%.

Συγκριτικά με το 2010 η υποχώρηση του τζίρου αγγίζει το 36,4%. Αυτό σημαίνει απώλειες ύψους 1,11 δισ. ευρώ μόνο για φέτος και σε σχέση με το 2010 οι απώλειες διαμορφώνονται, για το συγκεκριμένο καλοκαιρινό πάντα χρονικό διάστημα, σε 2,52 δισ. ευρώ.  Οι απώλειες αυτές, κατά τη συνομοσπονδία, μεταφράζονται σε «λουκέτα», χαμένα έσοδα (εναλλακτικό κόστος) για τα ασφαλιστικά ταμεία, διόγκωση της ανεργίας, ανασφάλεια και απόγνωση.  

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, σε δηλώσεις του αναφέρει ότι οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία, που διαμορφώνεται, έχει σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από τη στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς.

Σημειώνεται δε ότι από τις απαντήσεις των εμπορικών συλλόγων αύξηση δηλώνουν ότι είχαν μόνο οι Παξοί, η Καλαμάτα, η Νέα Αρτάκη στην Εύβοια και η Αξιούπολη.

Επισημαίνεται ακόμη πως, οι μειωμένες τιμές στα ράφια και στις βιτρίνες των καταστημάτων δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι εξαιτίας της «αποψίλωσης» των πραγματικών τους εισοδημάτων, από τη συνεχόμενη  φοροεπιδρομή που υφίστανται εδώ και 3 χρόνια, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις.

Άμεση ανάγκη λήψης μέτρων

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας με αφορμή την πτώση του τζίρου, υπενθυμίζει τη θέση του για επαναπροσδιορισμό των ημερομηνιών έναρξης των θερινών εκπτώσεων (1/7) και της διάρκειας (5 εβδομάδες).

Επ’ ευκαιρία της λήξης των θερινών εκπτώσεων, σημειώνει ότι πριν από την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων (15/7), προηγήθηκε μεγάλη χρονική ”προ-εκπτωτική” περίοδος με ειδικές τιμές και προσφορές και οι ενέργειες αυτές κρίνει ότι βρήκαν ανταπόκριση.

Γι’ αυτό και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας εκτιμά ότι η αγορά του κέντρου της πρωτεύουσας, προκειμένου να επιβιώσει, χρειάζεται:

*Άμεση ενίσχυση της ρευστότητας προς τις εμπορικές επιχειρήσεις και γενναία μακροπρόθεσμη ρύθμιση οφειλών και υποχρεώσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών.

*Νέα και ευέλικτα προγράμματα στήριξης θέσεων απασχόλησης.

*Εντατικοποίηση προσπαθειών για την ασφαλή πρόσβαση στην αγορά και την ομαλή λειτουργία της πόλης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα