Lifebuoy: Ένα “σωσίβιο” σωτηρίας στην παγκόσμια μάχη της πανδημίας
Το θρυλικό προϊόν της Unilever συνεχίζει τη διεθνή αποστολή του, αποτελώντας σύμμαχο της ανθρωπότητας σε μία εποχή υγειονομικής κρίσης.
- 07 Ιανουαρίου 2021 13:11
Έπειτα από έναν -και πλέον- αιώνα ζωής και δράσης, το Lifebuoy συνεχίζει να υπηρετεί τον στόχο που έθεσε πριν από 127 χρόνια ο εφευρέτης του, Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ. Το “σωσίβιο” (όπως μεταφράζεται η λέξη Lifebuoy στα ελληνικά), όρισε και τον ρόλο του σαπουνιού στο πλευρό της ανθρωπότητας σε κάθε υγειονομική μάχη που έδωσε, όπως η σημερινή.
Από την “όσμωση” της ιδέας στην εποχή της πάλαι ποτέ “Lever Brothers” μέχρι τη στιγμή που το Lifebuoy έφτασε να αποτελεί ένα εκ των κορυφαίων brands της παγκοσμίου φήμης εταιρείας “Unilever”, το θρυλικό σαπούνι είχε μία σταθερή πορεία και μία σταθερά: Να μετατρέψει το προϊόν σε “κοινό αγαθό” και να δώσει στην υγιεινή και δη στο πλύσιμο των χεριών εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Το έκανε από την πρώτη του σύσταση στη Βικτωριανή Αγγλία του 1894, όταν η είσοδός του στην αγορά αποδείχτηκε σωτήρια στην αντιμετώπιση της χολέρας, που ήταν και το βασικό ερέθισμα για τον εφευρέτη του. Έσωσε ανθρώπινες ζωές, έγινε ένα ισχυρό όπλο στο σύστημα υγείας της χώρας και ξεκίνησε την ιερή αποστολή της σωστής διαπαιδαγώγησης για τη σημασία του πλυσίματος των χεριών.
Η εμπορική του εξάπλωση, η διαρκής επέκταση του brand και η διάδοση του εκπαιδευτικού του μηνύματος σε παγκόσμιο επίπεδο, είχαν παράλληλη πορεία και επισφραγίστηκαν από την επιτυχημένη του δράση κάθε φορά που οι συνθήκες το επέτασσαν.
Όταν, λοιπόν, το 1918 εμφανίστηκε η πανδημία της ισπανικής γρίπης, το Lifebuoy ήταν ήδη εκεί, έχοντας εκπαιδεύσει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στη σημασία της ατομικής υγιεινής, αποτελώντας σύμμαχο απέναντι σε μία από τις πιο θανατηφόρες πανδημίες της ιστορίας.
Το ίδιο έπραξε και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου έγινε ξανά σωσίβιο σωτηρίας με κινητές μονάδες ζεστών λουτρών για τους πολύπαθους κατοίκους του βομβαρδισμένου Λονδίνου, που είχαν χάσει τα σπίτια και τις ανέσεις τους.
Μέσα σε 10 χρόνια κατάφερε να προσεγγίσει και να ενημερώσει ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους από 30 και πλέον χώρες, του αναπτυσσόμενου κυρίως κόσμου, ενώ με το πρόγραμμα “Help a Child Reach 5” έθεσε ως στόχο να σώσει ζωές μικρών παιδιών, από τα εκατομμύρια που χάνονται πριν καν συμπληρώσουν τα 5 τους χρόνια τους λόγω ασθενειών.
Φτάνοντας στο σήμερα, το Lifebuoy προετοιμάστηκε για την εξάπλωση του κορονοϊού έχοντας ήδη το know how για να συνδράμει στην παγκόσμια μάχη με την πανδημία, έχοντας συνάμα θέσει και το γνωσιακό υπόβαθρο για τη σημασία της χρήσης του.
Την ίδια ώρα, συνεχίζει τις επιτυχημένες συνεργασίες τις με κορυφαίες μη κυβερνητικές και διακυβερνητικές οργανώσεις, έχοντας παράλληλα καταρτίσει εκπαιδευτικά προγράμματα και εισάγει το σαπούνι της στις ζωές λαών που συμβιώνουν με τον επιδημικό κίνδυνο. Πέρα από το Ηνωμένο Βασίλειο όπου μεγαλούργησε, έχει βάλει τη σφραγίδα του στην καθημερινότητα πολλών αστικών και αγροτικών περιοχών του Μπαγκλαντές, έχει ρίξει σωσίβιο μέσα από σπουδαίες συνεργασίες με ΜΚΟ στη Βραζιλία, έχει εκπαιδεύει μικρούς και μεγάλους στο Βιετνάμ, έχει συνεργαστεί με την κυβέρνηση και αρκετές ΜΚΟ στην Ινδονησία.
Αυτό το δημοφιλές αλλά προσιτό σαπούνι, συνεχίζει να κουβαλά βαριά ιστορία στις πλάτες του και συνάμα να επιτελεί αγόγγυστα το έργο του, αντλώντας έμπνευση από την αποστολή του να σώζει ζωές. Ένα επιτυχημένο και παγκοσμίου φήμης brand, ένα σωσίβιο έτοιμο για κάθε επιδημική μάχη.