Lidl Ελλάς: Προστατεύουμε τις ελληνικές θάλασσες από την απειλή των πλαστικών

Lidl Ελλάς: Προστατεύουμε τις ελληνικές θάλασσες από την απειλή των πλαστικών
ALEXANDROS ICONOMIDIS

Η καμπάνια “Plastic Free Greece” συνεχίζεται και φέτος -για τρίτη συνεχόμενη χρονιά- σε έξι περιοχές της Ελλάδας

Η θαλάσσια ρύπανση, αναμφίβολα, αποτελεί μία από τις βασικότερες απειλές για το «σπίτι» μας. Μία απειλή, η οποία γίνεται ολοένα και πιο έντονη, ολοένα και πιο επείγουσα. Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, η Μεσόγειος θεωρείται μία από τις πλέον ρυπασμένες θάλασσες της Ευρώπης.

Χιλιάδες τόνοι απορριμμάτων, πλαστικών και μικρο-πλαστικών καταλήγουν κάθε χρόνο στο νερό, κάτι που συνιστά πρόκληση τόσο για τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα, όσο και για τον ίδιο τον άνθρωπο.

Φυσικά, η λύση του προβλήματος βρίσκεται στα χέρια μας, στον καθένα από εμάς.

Αντιλαμβανόμενη, επομένως, τον κρίσιμο χαρακτήρα της κατάστασης, η Lidl Ελλάς προσπαθεί να βάλει ακόμη ένα μικρό λιθαράκι στη συλλογική προσπάθεια για την προστασία του πολυτιμότερου αγαθού του πλανήτη μας, μειώνοντας την αλόγιστη χρήση του πλαστικού και των πλαστικών μίας χρήσης. Όμως, δεν μένει μόνο σ’ αυτό, καθώς έχει αποφασίσει να επενδύσει στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και στη «σωτηρία» του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Και γι’ αυτό τον λόγο, από το 2020 έχει καταστεί αρωγός μιας ξεχωριστής πρωτοβουλίας.

Πριν δύο χρόνια, λοιπόν, ξεκίνησε στη Σαντορίνη το έργο της καμπάνιας «Plastic Free Santorini», σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού. Πολύ γρήγορα, όμως, η εν λόγω πρωτοβουλία έλαβε ευρύτερες διαστάσεις και ενσωματώθηκε στην εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», η οποία πραγματοποιείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Πέρυσι το καλοκαίρι, έτσι, εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες και εθελοντές του Ιδρύματος, ένωσαν τις δυνάμεις τους στον αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών.

Και τι έκαναν; Βρέθηκαν στα Χανιά, στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, στη Σαντορίνη, στη Ρόδο, στην Κω και στην Κέρκυρα, συλλέγοντας συνολικά 248 κιλά απορριμμάτων από τις παράκτιες περιοχές και 997,5 κιλά απορριμμάτων από τον βυθό της θάλασσας.

Φέτος, η προσπάθεια για καθαρότερες ακτές και θάλασσες έχει ήδη ξεκινήσει, έχοντας ως βασικό στόχο έξι επιπλέον προορισμοί της χώρας μας να «απαλλαγούν» επιτέλους από τα πλαστικά.

Ειδικότερα, η ομάδα του προγράμματος, αποτελούμενη από στελέχη και εθελοντές των δύο φορέων, επισκέφθηκε το Ηράκλειο, το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, ενώ η συνέχεια θα περιλαμβάνει τη Σαντορίνη, τη Σύρο, τη λίμνη Κερκίνη και τη Λήμνο, προσφέροντας πολύτιμες «ανάσες» ζωής στο οικοσύστημα των εν λόγω περιοχών, αλλά και εφαρμόσιμες λύσεις που ανοίγουν τον δρόμο για τη βιώσιμη και κυκλική οικονομία.

Σε κάθε προορισμό θα πραγματοποιούνται δύο παράκτιοι και δύο υποβρύχιοι καθαρισμοί, σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις για την κινητοποίηση του πληθυσμού.

Μέσα σε μία “επικίνδυνη” πλέον κατάσταση για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας, τόσο οι μεγάλες αλλά και οι μικρές πράξεις για τη φροντίδα του είναι σημαντικές. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκστρατεία «Plastic Free Greece» αποτελεί ένα παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση ντόπιων και τουριστών για τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά απορρίμματα. Άλλωστε, πρόκειται για ένα πρόβλημα, το οποίο δεν γνωρίζει σύνορα ή χώρες. Είναι οικουμενικό και απαιτεί συλλογική λύση η οποία θα ξεκινήσει ατομικά και σταδιακά για να μπορέσει να έχει αποτέλεσμα!

Οι συγκεκριμένες ενέργειες συνιστούν μέρος του «REset Plastic», της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα