Ρεκόρ τζίρου για τα ελληνικά ξενοδοχεία – Στα 150 ευρώ το δίκλινο τον Αύγουστο του ’22

Ρεκόρ τζίρου για τα ελληνικά ξενοδοχεία – Στα 150 ευρώ το δίκλινο τον Αύγουστο του ’22
Σαντορίνη Getty Images/iStockphoto

Αύξηση τζίρου σημειώθηκε στα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων πέρυσι, ενώ μείωση στα χαμηλότερης κατηγορίας. Πάνω από 178 ευρώ τη βραδιά ένα στα τέσσερα ξενοδοχειακά δωμάτια τον προηγούμενο Αύγουστο.

Πολύ υψηλές πληρότητες, τιμές, αλλά και τζίρους και μάλιστα πάνω από τα επίπεδα του 2019 κατέγραψαν τα ελληνικά ξενοδοχεία κατά την τουριστική σεζόν του 2022, καταδεικνύοντας δυναμική επαναφορά μετά την διετή περιπέτεια λόγω πανδημίας.

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ΙΤΕΠ και προκύπτουν από την έρευνα του για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, δείχνουν τη γρήγορη ανάκαμψη καθώς και την ικανότητα προσαρμογής του κλάδου των ξενοδοχείων στις προκλήσεις της συγκυρίας.

Εντυπωσιακή ήταν η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 που ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα. Τον Αύγουστο που μας πέρασε, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70 ευρώ, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70 ευρώ και τα 178 ευρώ και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178 ευρώ. Με τη μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του ‘22 ήταν τα 150 ευρώ, με το συνολικό τζίρο των ξενοδοχείων το 2022 να είναι οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019.

Ο συνολικός τζίρος των ελληνικών ξενοδοχείων το 2022 ξεπέρασε τα 8,6 δισ. ευρώ, με τα εποχικής λειτουργίας να έχουν τζιράρει τα 6,7 δισ. ευρώ.

Η μελέτη έδειξε ότι από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023, το 85% έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο

Ποια ξενοδοχεία σημείωσαν τις χαμηλότερες επιδόσεις

«Χαμένοι» της περυσινής σεζόν ήταν τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, που κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ) με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου -21,2% σε σχέση με το 2019.

Σημαντική πτώση τζίρου κατέγραψαν τα ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών, από 1 έως και 3 αστέρια, που έφτασε το -22,3%. Στον αντίποδα βρέθηκαν, τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, που σημείωσαν άνοδο τζίρου σε σχέση με το 2019, κατά 13,1%.

Πως έκλεισαν οι τουρίστες τα ξενοδοχεία τους

Ένας στους τρεις τουρίστες έκλεισαν τα ξενοδοχεία τους μέσω ηλεκτρονικών τουριστικών γραφείων και (OTAs). Το 24% ήταν μεμονωμένοι πελάτες, το 23% έκλεισε το ξενοδοχείο του μέσω tour operator, ενώ οι απευθείας κρατήσεις από το site του ξενοδοχείου έφτασαν το 11%. Τέλος ένα 5% έκανε κράτηση από τον ταξιδιωτικό του πράκτορα.

Οι επενδύσεις που έκανε ο ξενοδοχειακός κλάδος πέρυσι άγγιξαν τα 621,2 εκατ. ευρώ, με το 18% των συνολικών επενδύσεων να αφορά επενδύσεις βιωσιμότητας, ενώ το υπόλοιπο ποσό κατευθύνθηκε σε επισκευές, ανακαινίσεις και συντήρηση.

Η έρευνα κατέγραψε ότι η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας. Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε ότι τα ξενοδοχεία απέδειξαν την προσαρμοστικότητα και τη δυναμική τους.

«Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος το 2022, όπως αναγνωρίζουν όλοι, συνεισέφερε τα μέγιστα για την ελληνική οικονομία και για τη στήριξη της κοινωνίας. Βεβαίως σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής.


Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση της χώρας που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, ώστε να θωρακιστεί και να ενισχυθεί αυτή η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου, η οποία μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες αξίες στη χώρα. Μέσα σε μια παγκόσμια οικονομική καταιγίδα είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική η συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού για να δέσουμε σε ασφαλές λιμάνι το καράβι της ελληνικής οικονομίας».

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα