Σαρωτικές εξελίξεις από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη – Αναζητούνται ευθύνες σε λειτουργία και έργα

Σαρωτικές εξελίξεις από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη – Αναζητούνται ευθύνες σε λειτουργία και έργα
Τραγωδία στα Τέμπη ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME

Οι παθογένειες και οι ελλείψεις του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Οι ευθύνες για αυτό το δυστύχημα που μας συγκλονίζει, θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν.

Αντιμέτωπος με την χειρότερη τραγωδία εδώ και δεκαετίες βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Ο πολύνεκρος απολογισμός, ο οποίος μεγαλώνει ώρα με την ώρα, έχει καταλύσει όλη τη χώρα για τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.

Οι παθογένειες και οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου κάνουν τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Οι μηχανοδηγοί εν πολλοίς λειτουργούν με βάση την εμπειρία που έχουν καθώς σε πολλά τμήματα δεν λειτουργεί ακόμα η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση που τους επιτρέπει να έχουν επαφή με τη γραμμή που είναι μπροστά τους.

Οι συμβάσεις που θα μπορέσουν να αλλάξουν αυτό το κλίμα δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να εξακολουθεί η ίδια κατάσταση. Ίσως η πρώτη προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί επιχειρησιακά, είναι αυτές οι συμβάσεις να ολοκληρωθούν επιτέλους για να μπορέσει το δίκτυο να λειτουργήσει με περισσότερη ασφάλεια και να μην σημειωθεί άλλο δυστύχημα.

Για αυτό που φημίζεται συνολικά ο σιδηρόδρομος είναι για την ασφάλεια και την αξιοπιστία στα δρομολόγια του. Στην Ελλάδα δυστυχώς φτάσαμε να έχουμε σχεδόν καθημερινά βλάβες, απρόοπτα, φθορές, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να εκτελούνται συχνά με καθυστερήσεις και το αποκορύφωμα σημειώθηκε την Τρίτη το βράδυ.

Αυτό, παρά του ότι στον σιδηρόδρομο έχουν δοθεί αρκετά δισεκατομμύρια για έργα αναβάθμισης τα τελευταία 30-35 χρόνια μέχρι και σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατόν να υπάρχει ένα αξιόπιστο και λειτουργικό δίκτυο.

Οι ευθύνες για αυτό το δυστύχημα που μας συγκλονίζει, θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν. Το τι συνέβη, το ποιος έφταιγε, γιατί δεν αποφεύχθηκε αυτή η τραγωδία περιμένουμε να το μάθουμε από τους εμπειρογνώμονες και την σε εξέλιξη δικαστική έρευνα.

Αυτό που χρειάζεται πλέον είναι ένα συνολικό πλάνο για τον σιδηρόδρομο για να μην βιώσουμε ξανά τέτοιες εικόνες και να μην απαξιώνεται ως μέσο. Να ολοκληρωθούν τα έργα που έχουν σχέση με την ασφάλεια όπως η σηματοδότηση και το ETCS.

Σε σχέση με αυτό εχθές ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) Κώστας Γενιδούνιας μίλησε στην ΕΡΤ όπου κατήγγειλε πως δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα εδώ και χρόνια: “Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Είμαστε στο manual. Αν λειτουργούσαν… Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας”.

Εχθές το απόγευμα μετά την επίσκεψη του στο σημείο του ατυχήματος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη ενώ παραιτήθηκαν παράλληλα και οι επικεφαλής των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης και Σπύρος Πατέρας.

Όπως είπε από το διάγγελμα που έκανε χθες βράδυ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, νέος μεταβατικός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για μέχρι τις εκλογές τοποθετείται ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Παράλληλα προχωρά η σύσταση υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του δυστυχήματος ενώ όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός θα αναζητηθούν οι αιτίες για τις διαχρονικές καθυστερήσεις υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων στην χώρα μας. Θα πρέπει να αναζητηθεί γιατί τα έργα αυτά δεν ολοκληρώνονται στην ώρα τους.

Για τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο είχαν στείλει επιστολές συνδικαλιστικές οργανώσεις με πιο πρόσφατη της ΔΕΣΚ που έκανε λόγο για καθημερινό φαινόμενο στα προβλήματα αλλά και στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που παραιτήθηκε καταγγέλλοντας προβλήματα στο σύστημα ETCS.

Μεγάλα διαχειριστικά προβλήματα είχε και ο ΟΣΕ καθώς είχε αποψιλωθεί από προσωπικό καθώς για χρόνια δεν είχε προσλήψεις. Πέρυσι ξεκίνησαν καποιες προσλήψεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που έχει δημιουργηθεί από την χρόνια φυγή προσωπικού και έγινε προγραμματισμός για έργο-ΣΔΙΤ συντήρησης του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας για να προκηρυχθεί.

Πρόσφατα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε παραπέμψει την χώρα μας για την εκκρεμότητα εδώ και χρόνια σύμβασης του ΟΣΕ με το ελληνικό Δημόσιο και την χρηματοδότηση του.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα