Η πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας των τρένων – “Στα πίσω βαγόνια οι περισσότεροι επιβάτες”
Ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια τρένων και προαστιακού ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, με στόχο να υπάρξει πλήρης επανεκκίνηση του δικτύου πριν το Πάσχα.
- 22 Μαρτίου 2023 12:05
Ξεκίνησαν σήμερα, Τετάρτη (22/3), τα πρώτα δρομολόγια τρένων και προαστικού, τρεις εβδομάδες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με το σχέδιο σταδιακής επανεκκίνησης να προβλέπει την πλήρη επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα στις επόμενες 25 ημέρες.
Τα δρομολόγια που τέθηκαν σε λειτουργία σήμερα είναι εκείνα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα και Αθήνα-Χαλκίδα, ο Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, ανά πέντε ημέρες θα προστίθενται γραμμές έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.
Στα πίσω βαγόνια οι περισσότεροι επιβάτες
Η επανεκκίνηση των δρομολογίων στα τρένα και τον προαστικό βρήκε “μουδιασμένους” τους πρώτους επιβάτες.
Η κάμερα της ΕΡΤ βρέθηκε στον συρμό του προαστιακού που εκτελούσε νωρίς το πρωί της Τετάρτης (22/3) το δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο και κατέγραψε τις αντιδράσεις των επιβατών.
“Είναι κακό στη χώρα μας που πρέπει να φτιάχνονται τα πράγματα όταν γίνονται τραγωδίες” δήλωσε μια νεαρή κοπέλα, η οποία ανέφερε πως νιώθει ανασφάλεια σε σχέση με το παρελθόν.
Μιλώντας για την σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη και πώς επηρέασε τον κόσμο επισήμανε ότι ο κόσμος είναι “μουδιασμένος”. “Εάν παρατηρήσετε κανείς δεν είναι στα πρώτα βαγόνια γιατί φοβούνται. Ήταν τραγικό και δεν θα ξεχαστεί” ανέφερε η κοπέλα.
Τα μέτρα ασφαλείας
Οι σιδηροδρομικές γράμμες άνοιξαν, εφαρμόζοντας συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας, όπως ότι κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.
Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Τα μέτρα αναλυτικά:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
Μείωση ταχύτητας
- 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
- 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Ποια δρομολόγια δεν εκτελέστηκαν – Μηχανοδηγοί “τράβηξαν χειρόφρενο” για θέματα ασφαλείας
Τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.
Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.
Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν.
«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις