Έρευνα – FREENOW: Εάν γινόσουν υπουργός Μεταφορών, ποιο θέμα θα έβαζες πρώτο;
Mobilitywatch.gr: Η FREENOW και το Ίδρυμα K. Adenauer καλούν υποψηφίους βουλευτές να τοποθετηθούν για τις δημόσιες μετακινήσεις μεταφέροντας τις ερωτήσεις των οδηγών ταξί και των επιβατών στα υποψήφια μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
- 17 Μαΐου 2023 09:08
Η μετακίνηση αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τους κατοίκους των σύγχρονων πόλεων, καθώς ένα αποτελεσματικό σύστημα δημόσιων μεταφορών μειώνει τις ανισότητες, τον κοινωνικό αποκλεισμό, κι ενισχύει τη συμπερίληψη. Η οικονομική, αξιόπιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μετακίνηση, αποτελεί αναπτυξιακό παράγοντα, ο οποίος οδηγεί στη βελτίωση του τρόπου ζωής, μειώνει την ταλαιπωρία, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τα ατυχήματα στους δρόμους.
Η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο ενώνουν τις δυνάμεις τους και αναδεικνύουν τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί σήμερα, μεταφέροντας τις ερωτήσεις τους σε υποψηφίους βουλευτές.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί ιεράρχησαν τις ερωτήσεις που θα έθεταν στους υποψηφίους βουλευτές των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Από τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2023 οι απαντήσεις τους θα δημοσιευθούν στην ειδική ιστοσελίδα mobilitywatch.gr, η οποία έχει στόχο να γίνει μια ανοιχτή πλατφόρμα διαλόγου για τις δημόσιες μετακινήσεις στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της online στρογγυλής τράπεζας “KAS Talks” Web-TV, υποψήφιοι βουλευτές θα απαντήσουν on camera σε ερωτήσεις των επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Τι σκέφτονται οι οδηγοί ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;
- 9 στους 10 οδηγούς ταξί της FREENOW απάντησαν πως η επιδότηση αλλαγής οχήματος θα ήταν ορθό να συνδέεται με την αγορά οχήματος ικανού να μεταφέρει και άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, όπως συμβαίνει στην Ιρλανδία.
- Αντίστοιχα στο ερώτημα, ‘εάν γινόσουν Υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, ποια θέματα από τα παρακάτω θα αντιμετώπιζες κατά προτεραιότητα;’, οι οδηγοί ιεράρχησαν τις προτεραιότητες ως εξής: Κίνηση στους δρόμους (72.5%), Στάθμευση (50.7%), Κατάσταση οχημάτων / συρμών (44.4%), Έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα (34%), Έλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες (33.1%), Αναγχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Μέσων (25.3%), Περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ΙΧ (16.5%), Μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας (5.6%).
- Τι θα ρωτούσαν όμως οι οδηγοί της FREENOW τους υποψηφίους Βουλευτές; Το 80% θα ρωτούσε για την υποχρεωτικότητα ταξινόμησης ταξί μόνο μηδενικών ρύπων (πράσινα ταξί), το 60.3% θα ρωτούσε για ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και το ρυθμιστικό πλαίσιο των Επιβατηγών ΙΧ οχημάτων, ενώ το 43.9% για την ενίσχυση της αστυνόμευσης σε σημεία ενδιαφέροντος (Αεροδρόμια, Λιμάνια, ΚΤΕΛ). Ακολουθούν η κατοχύρωση της αξίας της άδειας (37.9%), το ύψος κομίστρου (23.2%), ο ν.4530/2018 για τη διαμεσολάβηση υπηρεσιών (20.5%), η ‘επιδότηση για απόκτηση οχήματος ταξί, προσβάσιμου σε ΑμεΑ (14.3%),
Παράλληλα, έχουν ενδιαφέρον οι σκέψεις των επιβατών:
- Σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες της FREENOW (77.7%) θα αξιοποιούσαν μια απόφαση της επόμενης Κυβέρνησης να προσφέρει ‘ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, με αξία 49 ευρώ΄, όπως συμβαίνει στη Γερμανία, ως ένα κίνητρο να αφήσουν το ΙΧ στο σπίτι.
- Το 64.9% των επιβατών θεωρεί την ‘ποιότητα υπηρεσίας – κατάσταση οχημάτων / συρμών’ ως το βασικότερο πρόβλημα στις αστικές μετακινήσεις, με το 50.9% να προτάσσει την ΄κίνηση στους δρόμους΄. Αντίστοιχα ακολουθούν η ‘έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα’ (50.7%), η ‘ταχύτητα μετακίνησης’ (33.4%), η ‘έλλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες’ (30.7%), η ‘στάθμευση’ (26.7%), η ‘επαρκής (γεωγραφική) κάλυψη των Μέσων’ (21/9%), η ‘περιβαλλοντική επιβάρυνση’ (13.6%) και η ‘μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας’ (7.3%).
- Στο ερώτημα ‘εάν γινόσουν Υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, σε ποιο Μέσο θα επένδυες περισσότερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη’, το 89.3% των απαντήσεων αφορούσαν τα Δημόσια Μέσα (Λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό), ενώ ακολουθούν το ποδήλατο (28.7%), το περπάτημα (23.6%), τα κοινόχρηστα ποδήλατα μέσω εφαρμογών (18.8%), τα ταξί (16.5%), τα ηλεκτρικά πατίνια (12.7%) και τα ΙΧ (10%).
Αφήνοντας τους αριθμούς να μιλήσουν πιο δυνατά από τις λέξεις, υπάρχει μία κοινή αντίληψη ότι οι μετακινήσεις στις πόλεις πρέπει να αλλάξουν. Οι άνθρωποι θέλουν λιγότερη συμφόρηση, περισσότερο και πιο προσβάσιμο χώρο. Γι’αυτό, η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο στοχεύουν να διατηρήσουν ψηλά την ατζέντα της δημόσιας συζήτησης για τα ζητήματα των δημόσιων μεταφορών. Παράλληλα, έχουν στόχο να προσφέρουν την αναγκαία πληροφόρηση σε κάθε ενδιαφερόμενο για τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα διεθνώς και να προβάλλουν καλές πρακτικές από το εξωτερικό.
Σχετικά με τη FREENOW:
H FREENOW είναι το Super App Μετακίνησης με το μεγαλύτερο εύρος διαθέσιμων οχημάτων στην Ευρώπη, διαθέσιμο σε 9 αγορές και περισσότερες από 150 πόλεις. Οι χρήστες μπορούν να επιλέγουν από τη μεγαλύτερη γκάμα παροχών μετακίνησης, και να κάνουν κράτηση για το πλησιέστερο ταξί, αυτοκίνητο ή να επιλέξουν εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά μηχανάκια και ηλεκτρικά ποδήλατα. Το FREENOW app ενσωματώνει παρόχους μετακίνησης με τη φιλοδοξία να κάνει τις αστικές μετακινήσεις πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες. Η γερμανική εταιρεία υποστηρίζεται από το BMW Group και το Mercedes-Benz Group. Συνολικά, περίπου 1.000 εργαζόμενοι σε περισσότερα από 26 γραφεία εργάζονται για τη FREENOW, της οποίας ηγείται ο Διευθύνων Σύμβουλος Thomas Zimmermann.
Το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο
Το Ίδρυμα Konrad Adenauer είναι ένα πολιτικό ίδρυμα που βρίσκεται πλησίον των θέσεων της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης της Γερμανίας (CDU). Το όνομα του προέρχεται από τον πρώτο μεταπολεμικό Καγκελάριο της Γερμανίας που ένωσε τις χριστιανικές, συντηρητικές και φιλελεύθερες παραδόσεις. Το όνομά του επίσης ταυτίζεται με την δημοκρατική ανοικοδόμηση της Γερμανίας, με την σταθερότητα της εξωτερικής πολιτικής, με το όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης και με τον προσανατολισμό σε μια κοινωνική οικονομία της αγοράς. Το Ίδρυμα Konrad Adenauer δραστηριοποιείται στην Αθήνα από τα μέσα Μαΐου 2012. Σε μια εποχή που ήταν εξαιρετικά δύσκολη οικονομικά και πολιτικά, έθεσε ως πρώτο στόχο την προώθηση του πολιτικού και κοινωνικού διαλόγου μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας. Για το λόγο αυτό διοργανώνει συνέδρια, workshops, προγράμματα ερευνών και διαλόγου, προγράμματα υποτροφιών, ανταλλαγών και αποστολές από και προς τη Γερμανία και την Ελλάδα.
Σχετικά με την έρευνα:
Η έρευνα που αναφέρεται διενεργήθηκε από τη FREENOW σε συνεργασία με το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο. Η FREENOW ερεύνησε συνολικά 675 οδηγούς ταξί και 1.707 επιβάτες της FREENOW, μέσω ερωτηματολογίου τον Μάϊο του 2023.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις