Η νέα διαφήμιση της ΔΕΗ «μιλάει» μόνο τη γλώσσα των κωφών

Η νέα διαφήμιση της ΔΕΗ «μιλάει» μόνο τη γλώσσα των κωφών
Pexels

Εάν αναρωτιέστε πώς νιώθουν οι άνθρωποι με προβλήματα ακοής, καλύτερα να δείτε το βίντεο της ΔΕΗ

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί πώς είναι να βλέπεις μια θεατρική παράσταση ή μια διαφήμιση στην τηλεόραση, χωρίς να καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα; Και ταυτόχρονα να βλέπεις όλους τους υπόλοιπους να διασκεδάζουν, να γελούν ή να συγκινούνται;

Αυτό ακριβώς το συναίσθημα επιθυμεί να αναδείξει η νέα καμπάνια της ΔΕΗ, η οποία θέλει να μας βάλει στη θέση των κωφών και των βαρήκοων ατόμων. Πώς άραγε να νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι, όταν ανοίγουν την τηλεόραση και δεν μπορούν να καταλάβουν τι βλέπουν;

Pexels

Η νέα διαφημιστική ταινία της ΔΕΗ, η οποία κυκλοφορεί εδώ και λίγες ημέρες, έρχεται να μας δείξει αυτήν τη σκληρή πραγματικότητα:

«Η αυλαία ανοίγει, ο κωμικός παίρνει θέση και η παράσταση ξεκινάει. Οι ακροατές αρχίζουν να γελούν και να διασκεδάζουν. Ο πρωταγωνιστής συνεχίζει να “παίζει” και οι θεατές συνεχίζουν να γελούν»

Όμως κάτι λείπει. Κι αυτό είναι τα… λόγια, τα οποία ενώ για τους περισσότερους θεωρούνται δεδομένα, για ορισμένους συνανθρώπους μας δεν είναι.

Μ’ αυτήν τη μίνι ταινία, η ΔΕΗ επιθυμεί να αναδείξει το πώς είναι να νιώθεις αποκλεισμένος, πώς είναι να μην καταλαβαίνεις, πώς είναι να αδυνατείς να επικοινωνήσεις.

Pexels

Κι αυτό, διότι οι ακούοντες -δίχως υπότιτλους ή ήχο- αδυνατούν να αντιληφθούν τα αστεία του ηθοποιού και stand-up comedian από το Θέατρο Κωφών Ελλάδος, Πάνου Κάτση. Αδυνατούν να καταλάβουν γιατί γελάει το κοινό, το οποίο προέρχεται αποκλειστικά από άτομα της κοινότητας των κωφών.

Όπως ακριβώς συμβαίνει, δηλαδή, με τους κωφούς και τους βαρήκοους, όταν ανοίγουν την τηλεόραση και «πέφτουν», για παράδειγμα, σε μία διαφήμιση, όπου οι πρωταγωνιστές ανοιγοκλείνουν διαρκώς το στόμα τους. Αλλά οι ίδιοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η ΔΕΗ έρχεται να λανσάρει και τη νέα υπηρεσία «Εξυπηρέτηση για Όλους» (serviceforall.dei.gr), η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής.

Pexels

Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι μπορούν πλέον να επικοινωνούν εξ αποστάσεως, μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης, στην οποία αφενός υπάρχει η παρουσία διερμηνέα, αφετέρου δίνεται η δυνατότητα προβολής υπότιτλων. Έτσι, η ΔΕΗ επιτυγχάνει να φέρει εις πέρας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την έννοια της συμπερίληψης και των μηδενικών αποκλεισμών.

Pexels

Πρόκειται, αναμφίβολα, για μια καινοτόμα και εξαιρετικά χρήσιμη υπηρεσία, η οποία προάγει τον κοινωνικό πολιτισμό, στέλνοντας παράλληλα ένα σαφές και ισχυρό μήνυμα από την πλευρά της ΔΕΗ: Όλοι πρέπει να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εξυπηρέτηση και την επικοινωνία. Χωρίς καμία εξαίρεση, χωρίς καμία έκπτωση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα