Χτυπά κόκκινο η κρουαζιέρα το 2023 – Αύξηση πάνω από 15% σε σχέση με το ρεκόρ πέρυσι

Χτυπά κόκκινο η κρουαζιέρα το 2023 – Αύξηση πάνω από 15% σε σχέση με το ρεκόρ πέρυσι
Κρουαζιερόπλοιο (φωτογραφία αρχείου) iStock

Ο Πειραιάς σπάει το κοντέρ στις κρουαζιέρες homeporting με άνοδο 43%, με δύο στα τρία κρουαζιερόπλοια να ξεκινούν ή να τελειώνουν το ταξίδι τους στο λιμάνι.

Μια ανεπανάληπτη χρονιά αναμένεται να είναι το 2023 για τον τομέα της κρουαζιέρας στη χώρα μας, με τα στοιχεία αυτή τη στιγμή να δείχνουν ότι οι προγραμματισμένες αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων στα διάφορα λιμάνια της χώρας, είναι αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το 2022. Τη χρονιά που μας πέρασε, σημειώθηκε ρεκόρ αφίξεων που αγγίζει το 20% σε σχέση με το 2019, όμως μειωμένος κατά περίπου ένα εκατομμύριο ήταν ο αριθμός των επιβατών.

Η κρουαζιέρα «χτυπήθηκε» περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τομέα του τουρισμού στα δύο χρόνια της πανδημίας, με σημαντική ανάκαμψη των δρομολογίων κατά το πρώτο έτος εξόδου από αυτή, που ήταν το 2022, όμως οι πληρότητες των κρουαζιεροπλοίων δεν επανήλθαν με τον ίδιο ρυθμό, όπως ήταν λογικό, λόγω του φόβου που υπήρχε στον κόσμο. Οι εταιρείες κρουαζιερών βλέπουν πάντως τις πληρότητες τους να αυξάνονται δυναμικά φέτος.

Η χώρα μας το 2022 κατέγραψε ρεκόρ αφίξεων, ξεπερνώντας σημαντικά τον αντίστοιχο αριθμό του 2019, με τις συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια να ανέρχονται στις 4.780 και ο αριθμός επιβατών σε περίπου 4,5 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, σε σχέση με το 2019, η αύξηση στις προσεγγίσεις αγγίζει το 20%, όμως στον αριθμό των επιβατών η μείωση ήταν κατά ένα εκατομμύριο. Σχετικά με τον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο..

Το πιο σημαντικό ίσως στοιχείο είναι η ενίσχυση του homeporting στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου, όπου προσφέρεται η σχετική δυνατότητα στους επιβάτες.

Τι θα γίνει το 2023

Η Ένωση Λιμένων ανακοίνωσε ότι οι προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι πολύ ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών. Σε πολλούς προορισμούς προχωρούν έργα κατασκευής και αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση των λιμένων.

Ο Πειραιάς θα είναι μάλλον το μεγάλο success story της κρουαζιέρας φέτος

Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 677 αφίξεις, αυξημένες κατά 9% σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΠ, υπάρχουν ήδη κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, αύξηση 22% σε σχέση με το 2022. Εντυπωσιακά είναι τα προγνωστικά για το home porting. O αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησαν ή/και τελείωσαν το ταξίδι τους στο λιμάνι του Πειραιά -homeport- ήταν 441 το 2022 αντί 331 το 2019, ενώ αυτή τη στιγμή τα homeport κρουαζιερόπλοια είναι ήδη 629 μια αύξηση της τάξεως του 43% σε σχέση με το 2022. Ο Πειραιάς έχει ήδη υποδεχθεί από τις αρχές του έτους 8 κρουαζιερόπλοια.

Άνοδος για Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο

Με το κρουαζιερόπλοιο Viking Sky της εταιρείας Viking, εγκαινιάστηκε η σεζόν κρουαζιέρας στο λιμάνι Θεσσαλονίκης τον Ιανουάριο που μας πέρασε. Η δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να συνεχιστεί, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες 67 αφίξεις, από 13 διαφορετικές εταιρείες και 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τον προορισμό στα δρομολόγιά τους.

Συγκριτικά με το 2022, προς το παρόν 5 επιπλέον εταιρείες κρουαζιέρας έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους. Η Θεσσαλονίκη μέχρι και το 2019 ήταν ένα σχεδόν «λιμάνι φάντασμα» για τις κρουαζιέρες, αφού είχε καταγράψει εκείνη τη χρονιά μόλις 6 προσεγγίσεις.

Η Σαντορίνη έσπασε ρεκόρ και στην κρουαζιέρα πέρυσι, με 686 αφίξεις πλοίων, ξεπερνώντας ακόμα και τον Πειραιά και πάνω από 825.000 επιβάτες. Για το 2023 έχουν ήδη προγραμματισθεί σχεδόν 800 κρουαζιερόπλοια, με τα περισσότερα από αυτά να επισκέπτονται το νησί από Απρίλιο έως και Νοέμβριο. Αύξηση και για τη Μύκονο που αναμένει 755 κρουαζιερόπλοια τα οποία είναι προγραμματισμένα αυτή τη στιγμή, αντί 608 το 2022.

Το Ηράκλειο αναμένει το 2023, 260 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, αντί 227 πέρυσι που έφεραν περισσότερους από 300.000 επιβάτες, ενώ για τα Χανιά έχουν προγραμματισθεί 115 αφίξεις αντί 121 το ’22. Για την Κέρκυρα αυτή τη στιγμή έχουν προγραμματισθεί 369 προσεγγίσεις, αντί 392 το 2022.

Η περίπτωση του Λαυρίου

Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του λιμανιού του Λαυρίου, που σαφέστατα δίνει το παράδειγμα ανάπτυξης μιας τέτοιας υποδομής. Το Λαύριο ξεκίνησε δυναμικά στο χώρο της κρουαζιέρας, με υπηρεσίες που επιτρέπουν το homeporting και φέτος αναμένει 95 κρουαζιερόπλοια, αντί 86 πέρυσι και μηδέν το 2019.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα