Γεωργιάδης: Έρχεται “καλάθι” για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε για τα αντικλεπτικά σε προϊόντα
Καλάθι για ειδικές κατηγορίες πολιτών, μεταξύ άλλων και για διαβητικούς ενόψει των εορτών προανήγγειλε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
- 17 Νοεμβρίου 2022 11:57
Δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ “Μy Market” και “Lidl” επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για το “καλάθι του νοικοκυριού”, καθώς την εβδομάδα που πέρασε το μεν πρώτο κατάστημα κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στις τιμές των προϊόντων του καλαθιού, ενώ το δεύτερο παρουσίασε το χαμηλότερο σε αξία καλάθι.
Κατά την επίσκεψή του στο «My Market», ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Θα ήθελα πρώτα να ευχαριστήσω όλους τους καταναλωτές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, αυτό να ξέρετε είναι πάρα πολύ σημαντικό για να πετύχει το καλάθι και να πετύχουμε γενικά τη μείωση των τιμών. Όσο εσείς ψωνίζετε από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες και οι προμηθευτές πιέζονται να χαμηλώσουν εκεί τις τιμές και όσο χαμηλώνουν εκεί τις τιμές τόσο αναγκάζονται και οι υπόλοιποι να χαμηλώσουν τις τιμές έξω από το καλάθι, για να μη χάσουν πελάτες. Άρα, εμείς οι καταναλωτές κάθε φορά που πάμε να ψωνίσουμε κρατάμε στα χέρια μας τις τιμές της επομένης εβδομάδος, γι’ αυτό έρχομαι κάθε εβδομάδα και επιβραβεύω τις αλυσίδες που έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις»
«Έχει πάρα πολλές προσφορές, έχει τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα μείωση τιμών. θυμίζω όταν πρωτοανακοίνωσα το καλάθι η αντιπολίτευση μου έλεγε να βάλω πλαφόν, διατίμηση και τέτοια κι έλεγα «όχι, θα πάμε με ελεύθερη αγορά». Αν είχαμε βάλει διατίμηση θα είχαν «κλειδώσει» όλοι στην τιμή διατίμησης, άρα θα είχαν μείνει εκεί. Επειδή όμως έχουμε πάει σε ελεύθερη αγορά και ελεύθερο ανταγωνισμό, οι τιμές κάθε εβδομάδα πέφτουν.
Είναι ένα-δύο σούπερ μάρκετ που φαίνεται ότι τις έχουν αυξήσει, αλλά θα σας το εξηγήσω, όλες οι αλυσίδες έχουν μειώσει τις τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και θέλω να ευχαριστήσω όλες τις αλυσίδες. Οι τιμές αυτή την εβδομάδα είναι καλύτερες από την προηγούμενη, είναι τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα που οι τιμές είναι καλύτερες.
Οι λίγες αυξήσεις που βλέπετε σε περίπου 75 από τα 850 προϊόντα σε ένα ποσοστό 9% είναι μόνο σε νωπά προϊόντα, εκεί που λόγω συγκυρίας μπορεί να αλλάξει η τιμή. Αντιθέτως, στα συσκευασμένα προϊόντα που μπορεί να γίνει και πολύ εύκολα η σύγκριση, όλες οι αλυσίδες αυτή την εβδομάδα έχουν χαμηλώσει τις τιμές τους και θέλω να τις συγχαρώ όλες μία προς μία ονομαστικά» προσέθεσε.
Τι είπε για τα αντικλεπτικά σε βρεφικά προϊόντα
Σε σχέση με τα αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε: «Αυτό είναι κάτι που γίνεται σε όλη την Ευρώπη αν το βλέπετε. Θυμίζω ότι εσείς προβάλλατε ρεπορτάζ από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία που έχει γίνει το ίδιο. Είναι φυσιολογικό κάποιες αλυσίδες να θέλουν να προστατεύσουν την περιουσία τους, αυτό όμως δεν είναι ο κανόνας στην Ελλάδα.
Ο κανόνας στην Ελλάδα τώρα είναι ότι όπως απέδειξε η μελέτη του ΙΕΛΚΑ εάν ψωνίζετε από το καλάθι με τις τιμές της περασμένης εβδομάδας κέρδιζες στα ψώνια σου 12%. Με τις νέες τιμές που έχουμε από σήμερα κερδίζεις ακόμα περισσότερο από 12%, η διαφορά είναι μεγάλη.
Κι έχουμε έρθει σήμερα εδώ στο “My Market” διότι είχε εβδομαδιαία την πιο μεγάλη μεταβολή προς τα κάτω. Εγώ δεν ξεχωρίζω αλυσίδες, όλες οι αλυσίδες αυτή την εβδομάδα είναι το ίδιο, όμως η αλυσίδα που κάθε εβδομάδα θα κάνει το κάτι παραπάνω, αυτή η αλυσίδα κάθε εβδομάδα θα επιβραβεύεται.
Δεν χρειάζεται να πω αυτό που έλεγα πάντα ότι θα πάω εκεί που αυξάνονται οι τιμές, γιατί καμία αλυσίδα δεν έχει αυξήσει τις τιμές, όλες οι αλυσίδες έχουν μειώσει τις τιμές, έχουν μπει σε μία λογική να βοηθήσουν τον κόσμο και ο “Σκλαβενίτης” και ο “Βασιλόπουλος” και ο “Μασούτης” και ο “Γαλαξίας” και το “Bazaar” και ο “Κρητικός”, όλοι δεν υπάρχει αλυσίδα που δεν έχει κάνει το κάτι παραπάνω.
Ήρθαμε λοιπόν εδώ γιατί το ποσοστό της μείωσης είναι πολύ μεγάλο από εβδομάδα σε εβδομάδα και τους ευχαριστώ και θα πάμε να δείξουμε και μερικά προϊόντα».
«Έχουμε σε 186 προϊόντα, ποσοστό 22%, έχουμε σε 75 προϊόντα, ποσοστό 9%, αυξήσεις τιμών και έχουμε 555 περίπου προϊόντα, ποσοστό 69%, στα οποία είναι σταθερές οι τιμές τους. Αν αθροίσετε όμως την αξία του κάθε καλαθιού, θα δείτε ότι κάθε καλάθι από την κάθε αλυσίδα από εβδομάδα σε εβδομάδα στο σύνολο της αξίας έχει χαμηλότερη τιμή, άρα οι τιμές σε γενικές γραμμές πέφτουν.
Το λέω διότι και η πρωτοβουλία μας αυτή στο Υπουργείο Ανάπτυξης, δική μου και του κυρίου Παπαθανάση, για να φτιάξουμε το καλάθι του νοικοκυριού ως συνήθως συμβαίνει στην αρχή λοιδορήθηκε. Τι έλεγε η αντιπολίτευση; «Δε θα πιάσει, δεν κάνει δουλειά, είναι μόνο για σόου, ο Γεωργιάδης θα ψάχνει να βρει τα κανάλια”» και ούτω καθεξής.
Τι γίνεται στην πράξη; Στην πράξη βρίσκεις γάλα με 1,09 σε κάποια αλυσίδα, από εκεί που είχε φτάσει 1,70, στην πράξη βρίσκεις μακαρόνια με 0,60 από εκεί που είχε φτάσει το μακαρόνι τα 500 γραμμάρια 1 ευρώ, στην πράξη βρίσκεις κοτόπουλο με 2,90 από εκεί που το κοτόπουλο είχε πάει 4 ευρώ και ούτω καθεξής. Άρα, όσο η αντιπολίτευση χλευάζει και απαξιώνει τόσο εμείς με τη δουλειά μας θα κερδίζουμε χρήματα για τους καταναλωτές» σημείωσε.
Σε σχέση με το “Καλάθι” για τους διαβητικούς ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι «Ξεκινάμε το καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες, πιστεύω σε περίπου δέκα μέρες να είμαστε έτοιμοι να το ανακοινώσουμε, περίπου 15 προϊόντα που θα είναι όχι μόνο για διαβητικούς, για ειδικές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και που αναγκαστικά πρέπει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα.
Κι επίσης σκεφτόμαστε να δούμε τι θα κάνουμε για το εορταστικό καλάθι της εποχής των εορτών.
Δεν πρόκειται να αφήσουμε τον καταναλωτή ούτε μια εβδομάδα μόνο του, κάθε εβδομάδα θα είμαστε στις αλυσίδες, κάθε εβδομάδα θα πιέζουμε να πέσουν οι τιμές. Εάν κάποια πάει να αυξήσει τις τιμές θα είμαστε εκεί για τον ανάποδο λόγο, δε θα διστάσω να το κάνω, να το ξέρουν αυτό όλοι, εδώ δεν παίζουμε. Εδώ θα γλιτώσουμε χρήματα στους καταναλωτές ο κόσμος να χαλάσει, τέρμα. Λοιπόν το εργαλείο δουλεύει.
Πάνω απ’ όλα όμως, το ξαναλέω, πρέπει να ευχαριστήσω τους καταναλωτές, οι καταναλωτές έκαναν τη διαφορά, εάν οι καταναλωτές δεν ψώνιζαν από το καλάθι οι αλυσίδες δε θα είχαν ρίξει τις τιμές.
Επίσης να πω, επειδή ακούω τα παράπονα για τα ταμπελάκια, από 1η Δεκεμβρίου έχουμε δώσει χρόνο προσαρμογής στις αλυσίδες για να φτιάξουν τα ταμπελάκια και τα ταμπελάκια θα είναι μεγάλα σε σχήμα, αν κι εδώ νομίζω το κατάστημα αυτό έχει μεγάλα σε σχήμα ταμπελάκια, για να μπορεί εύκολα να τα εντοπίζει ο καταναλωτής.
Εν τω μεταξύ στις αλυσίδες έχουμε βάλει κι ένα κριτήριο πόσα επώνυμα βάζεις. Εμείς δε θέλουμε να ενθαρρύνουμε να πάει όλη η αγορά μόνο σε ιδιωτική ετικέτα, δε θέλουμε να παρέμβουμε στην ελεύθερη αγορά, ούτε να προκαλέσουμε στρεβλώσεις στην αγορά. Γι’ αυτό και ενθαρρύνουμε στον δείκτη και εκείνες τις αλυσίδες που βάζουν περισσότερα επώνυμα προϊόντα μέσα στο καλάθι και αυτή την εβδομάδα είδαμε σοβαρή διαφορά, αν δείτε τη σύγκριση του πίνακα της περασμένης εβδομάδας και αυτής στο σύνολο των καλαθιών τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν σε αριθμό από ότι ήταν την περασμένη εβδομάδα. Άρα, θα υπάρξει πιστεύω τις επόμενες εβδομάδες μία προσαρμογή και μία πλήρης ας πούμε έτσι ισορρόπηση του σχετικού δείκτη.
Να αναφερθώ ειδικά στο γάλα, θυμάστε ότι είχε πάει η τιμή του στο 1,70. Έπαιρνες γάλα με 1,50, 1,48, 1,68. Σήμερα, λοιπόν, 1,12 το ένα λίτρο γάλα είναι καλή τιμή γιατί το γάλα δέχτηκε τη μεγαλύτερη πίεση της τιμής προς τα πάνω, άρα το 1,12 σήμερα είναι πραγματικά πάρα πολύ καλή τιμή».
Κατά την επίσκεψη του στο «Lidl», o κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Μετά το “My Market” που πήγαμε πριν καθώς είχε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση τιμών από εβδομάδα σε εβδομάδα στο καλάθι, έχουμε έρθει εδώ στο “Lidl” για να επιβραβεύσω το γεγονός ότι έχει το χαμηλότερο σε αξία στο σύνολο καλάθι αυτήν την εβδομάδα από όλες τις άλλες αλυσίδες. Να σας συγχαρώ. Κάνατε μεγάλη προσπάθεια. Ο στόχος μας με το καλάθι του νοικοκυριού, όπως έχουμε πει από την πρώτη μέρα, είναι να μπορεί ο κόσμος να βρίσκει κάθε εβδομάδα καλύτερες τιμές.
Και το λέω για άλλη μία φορά: όσο εμείς ο καταναλωτές επιλέγουμε προϊόντα από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες και οι προμηθευτές τους θα έχουν συμφέρον κάθε εβδομάδα να μειώνουν τις τιμές και έτσι να κερδίσουμε όλοι, οι ευάλωτοι συμπολίτες μας που θα μπορούν να βρίσκουν τα βασικά προϊόντα σε τιμές πολύ καλύτερες από πριν, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι καταναλωτές καθώς θα πιέζονται οι τιμές προς τα κάτω.
Γι’ αυτό φτιάχτηκε το καλάθι. Το καλάθι χλευάστηκε στην αρχή, αλλά, όπως βλέπετε, 3η συνεχόμενη εβδομάδα λειτουργεί και θέλω να συγχαρώ και το “Lidl” για τη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνει.
Να τονίσω με την ευκαιρία ότι θα κάνουμε ένα καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες συμπολιτών μας και θα συζητήσουμε τώρα πως θα φτιάξουμε το εορταστικό μας καλάθι. Αλλά οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν και θέλω να εξηγήσω το γιατί.
Άμα ξεχειλώσουν οι κατηγορίες, τότε η δυνατότητα μας να πιέσουμε τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα συγκρίνονται οι αλυσίδες μεταξύ τους και θα βάζουν τα δυνατά τους για να ρίχνουν τις τιμές κάθε εβδομάδα και να φρενάρει ο πληθωρισμός. Όσο αυξάνεις τον αριθμό, τόσο αυτή η δύναμη μειούται. Όσο έχεις περιχαρακωμένο τον αριθμό, εκεί πέρα μπορείς να κάνεις τη σύγκριση, εκεί πέρα δεν μπορεί να ξεφύγει καμία αλυσίδα.
Έχω πει ότι στην πρώτη αλυσίδα που θα δω ότι αυξάνει τις τιμές θα κάνω την ανάποδη διαφήμιση. Αυτήν την εβδομάδα, θα το πω για άλλη μια φορά, όλες οι αλυσίδες μείωσαν τις τιμές, θέλω να συγχαρώ μία προς μία όλες τις αλυσίδες, τον “Σκλαβενίτη”, τον “A–B Βασιλόπουλο”, τον “Μασούτη”, το “Bazaar”, τον “Κρητικό”, τον “Γαλαξία”, τον “Χαλκιαδάκη”, το “My Market”.
Όλες οι αλυσίδες έβαλαν πλάτη και για αυτό το λόγο δεν θέλω να πω κάτι κακό για μία αλυσίδα. Διότι πραγματικά οι τιμές που είδαμε αυτήν την εβδομάδα μας δημιούργησαν μεγάλη ευχαρίστηση και χαρά, γιατί ο ανταγωνισμός πράγματι λειτουργεί. Και έχω πει ότι κάθε εβδομάδα θα πηγαίνουμε σε κάποια αλυσίδα που κάνει το κάτι παραπάνω, για να επιβραβεύουμε αυτήν την πολύ μεγάλη προσπάθεια».
«Θα είμαι ειλικρινής. Ο αριθμός 51 δεν θα αλλάξει. Μπορεί να αλλάξουμε λίγο τη σύνθεση, θα το δούμε, αλλά ο αριθμός θα παραμείνει ο ίδιος. Επαναλαμβάνω: ο στόχος μας είναι να πιεστούν οι αλυσίδες να συγκριθούν στις τιμές. Άρα, όσο αλλάζουμε τη σύνθεση, τόσο δεν μπορεί να γίνει εύκολα η σύγκριση. Τώρα δεν μπορεί να ξεφύγει κανένας. Θέλω να βλέπετε εσείς στον e-KΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ κάθε εβδομάδα ποιος έχει ρίξει την τιμή. Εδώ πια δεν θα μπορεί κανείς να μας κοροϊδέψει. Δεν είναι θέμα αν είμαστε φίλοι ή εχθροί με κάποια αλυσίδα. Είναι ότι θα βλέπουν οι καταναλωτές ποια αλυσίδα προσφέρει τα καλύτερα και αυτή η αλυσίδα που προσφέρει τα καλύτερα, θα την επιβραβεύσει ο καταναλωτής και έτσι οι τιμές θα πέφτουν» κατέληξε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις