Οι εκλογές κατακαλόκαιρο και η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Κάθε λογής "μαργαριτάρια" βρίσκει κανείς ψάχνοντας τις απαντήσεις που έδιναν στην Βουλή οι γαλάζιοι υπουργοί για τον ΟΣΕ, ενώ ακόμη και ακραία σενάρια για το πότε θα γίνουν οι εκλογές έχουν αρχίσει να ακούγονται

Εκλογολογία

Τα σενάρια περί νέου σχεδιασμού για τις εκλογές από το Μέγαρο Μαξίμου, ξεκίνησαν την ίδια μέρα που αποκαλύφθηκε στην ολότητά του το μέγεθος της τραγωδίας των Τεμπών. Δηλαδή την Τρίτη το βράδυ.

Σήμερα έχουν φτάσει στα άκρα. Με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα το σενάριο που θέλει την κυβέρνηση να κινείται οριακά εντός Συντάγματος: Να προκηρύσσει δηλαδή εκλογές στις αρχές Ιουλίου με απώτατο όριο το να έχουμε εκλογές ακόμη και την ίδια Κυριακή με τις δημοτικές του Οκτωβρίου.

Αυτά ενώ όλα δείχνουν πως πλέον το σενάριο των τριών εκλογικών αναμετρήσεων και όχι των δύο δεν κινείται στην σφαίρα του «απίθανου». Αντιθέτως ίσως αποτελεί ένα ισχυρό ενδεχόμενο.

Πάντως το ακραίο σενάριο δεν συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες. Η διαρροή του μάλλον θα πρέπει να γίνει αντιληπτή ως δείγμα κυβερνητικού πανικού απέναντι στο βάρος των ευθυνών που προκύπτουν.

Δεξιά και κέντρο

Όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν η Νέα Δημοκρατία θα έχει σημαντικές επιπτώσεις και στις δύο πλευρές της. Γεγονός που κάθε άλλο διευκολύνει το κυβερνητικό κόμμα να στήσει το αφήγημά του.

Σαφέστατα η τραγωδία των Τεμπών δημιουργεί σημαντική ρήξη της γαλάζιας παράταξης στον χώρο του κέντρου: Πλήρης κατάρρευση του «επιτελικού κράτους», της θεωρίας των «αρίστων διαχειριστών» και πλέον εικόνα που δεν εγγυάται «κοινωνική ειρήνη».

Τα πράγματα όμως δεν πάνε καλύτερα και στα (ακρο)δεξιά της Νέας Δημοκρατίας. Είναι εμφανές πως – με εξαίρεση των Άδωνι Γεωργιάδη που είναι κι αντιπρόεδρος- κανένα στέλεχός της που έχει αναφορά στον συγκεκριμένο χώρο δεν «βγαίνει» να στηρίξει την «γραμμή του Μαξίμου».

Ιδιωτική επιχείρηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μία – μία βγαίνουν οι ερωτήσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης για την κατάσταση που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στον ΟΣΕ. Από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ειδικό ενδιαφέρον όμως έχει αυτή που έκανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Μουλκιώτης σχετικά με τις απολύσεις τεχνικού προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 8 Μαίου του 2020.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ μιλούσε για «συγκεκριµένα πρόσωπα τα οποία έχουν την τεχνογνωσία, έχουν την εµπειρία, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν εκεί που είναι και παρά ταύτα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνείται να τους έχει». Ανταπαντώντας ο τότε υπουργός Εργασίας Γιάννη Βρούτση είχε πει πως η εταιρία δεν απέλυσε κανέναν «απλά δεν ανανέωσε τις προαναφερόµενες συµβάσεις εργασίας απασχολουµένων». Μάλιστα τόνισε με νόημα «σας θυµίζω επίσης ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» ως εταιρεία ιδιωτικού τοµέα δεν διατηρεί κανένα εκ των προνοµίων που διατηρούσε προ της ιδιωτικοποίησής της».

Το βίντεο

Η αλήθεια είναι πως τα βίντεο του News 24/7 δεν είναι η πρώτη φορά που εκθέτουν την κυβέρνηση σε ζητήματα αστυνομικής βίας. Θυμίζουμε χαρακτηριστικά τα γεγονότα στην Νέα Σμύρνη αλλά και την αναίτια επίθεση των ΜΑΤ στους συγκεντρωμένους την ημέρα της καταδίκης της Χρυσής Αυγής το Φθινόπωρο του 2020.

Έτσι συνέβη και χθες με την απεικόνιση των αστυνομικών εποχούμενων σε υπηρεσιακά «παπάκια» να ρίχνουν χημικά σε διαδηλωτές δίχως να υπάρχει απολύτως κανένας λόγος. Μάλιστα στο βίντεο χαρακτηριστικό είναι και το σήμα του επικεφαλής, που δίνει εντολή για αναστροφή μετά την ολοκλήρωση της επιχείρησης. Δείγμα ξεκάθαρο του ότι επρόκειτο για απολύτως σχεδιασμένη και συνειδητή ενέργεια.

Το κακό με τα βίντεο είναι πως δύσκολα μπορούν να αμφισβητηθούν. Αποτελούν – συνήθως- ξεκάθαρες αποδείξεις του τι συνέβη. Υποθέτουμε ότι για αυτό δεν υπάρχει ουσιαστική απάντηση από την Ελληνική Αστυνομία για το συγκεκριμένο γεγονός. Τι θα μπορούσε άλλωστε να πει;

ΟΣΕ και κυβέρνηση Παπανδρέου

Ενοχλημένα είναι πολλά στελέχη της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου για δημοσιεύματα και αναφορές που κάνουν λόγο για απαξίωση του ΟΣΕ την περίοδο εκείνη. Όπως επισημαίνουν στελέχη του χώρου τότε ο οργανισμός σιδηροδρόμων παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης που έγιναν (με σύμβουλο την περίφημη Price Waterhouse) διατήρησε περίπου 2.800 ενώ σήμερα οι πληροφορίες θέλουν το προσωπικού να μην ξεπερνά τα 700 άτομα.

Επίσης κύκλοι προσκείμενοι στον τότε αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Ρέππα, αναφέρουν ότι την περίοδο εκείνη «υπήρξε ενίσχυση του ΟΣΕ με 120 εκατ. Ετησίως» ενώ «η οικονομική στήριξη τα επόμενα χρόνια μειώθηκε δραματικά στα 40 εκατομμύρια ετησίως».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα