Νέες ταινίες: Η ταινία που έκανε τις Κάννες να κλαίνε
Κάθε Πέμπτη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις νέες ταινίες στις αίθουσες.
- 16 Φεβρουαρίου 2023 06:43
Στις προτάσεις αυτής της εβδομάδας, υπάρχει το νέο επεισόδιο της Marvel σάγκα για τους φανς της υπερηρωικής περιπέτειας, μια ταινία τρόμου από τους παραγωγούς του νέου “Scream”, ενώ στο σινεφίλ κύκλωμα ξεχωρίζει μια βραβευμένη στις Κάννες ταινίες κι ένα ιδιόμορφο σατιρικό φιλμ από το Ιράν. Από mainstream επιλογές, συνεχίζονται στις αίθουσες ο “Χτύπος στην Καλύβα”, ο “Τιτανικός”, αλλά και ο “Τελευταίος Χορός” του Μάτζικ Μάικ, που άνοιξε στο #1 των ταμείων στις ΗΠΑ.
Οι ταινίες της εβδομάδας:
Close
(Λούκας Ντοντ, 1ω45λ)
Δύο 13χρονα αγόρια, ο Ρεμί κι ο Λεό, περνούν το καλοκαίρι τους παίζοντας και βοηθώντας τους γονείς του Λεό στις αγροτικές εργασίες. Κάνουν σχεδόν τα πάντα μαζί, αλλά στην αρχή της σχολικής χρονιάς η φιλία τους διακόπτεται εξαιτίας ενός βίαιου γεγονότος. Για να καταλάβει τι έχει συμβεί, ο Λεό στρέφεται στη μητέρα του φίλου του, γυρεύοντας απαντήσεις σε ερωτήματα μεγαλύτερα από την ηλικία του. Χρώμα, λυρισμός και τρυφερή σκηνοθετική ματιά, σε μια ταινία που συγκίνησε στις Κάννες όπου και θεωρήθηκε καθόλη τη διάρκεια του φεστιβάλ το μεγάλο φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, πριν τελικά περιοριστεί στο Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής. Τώρα βρίσκεται υποψήφια και για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
Πρόκειται για μια θαυμαστά ξεχωριστή ιστορία παιδικής αγάπης και τρυφερότητας, γυρισμένη με το αναμφίβολα ταλαντούχο χέρι του Ντοντ, που στο θαυμάσιο πρώτο της κομμάτι φαίνεται πως πρόκειται να εξερευνήσει με θαρρος και νηφαλιότητα μια πολύ στενή, συναισθηματική, και τελικά ακατηγοριοποίητη σχέση ανάμεσα σε δύο αγόρια. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κινηματογραφική υπόσχεση, επειδή κανείς δεν μπορεί (ή νιώθει την ανάγκη) να βάλει λόγια και ορισμούς σε μια τρυφερή σχέση που αψηφά τους κανόνες και τα στερεότυπα, κι η οποία στηρίζεται από δύο εξαιρετικές ερμηνείες των νεαρών πρωταγωνιστών, Γκουστάβ ντε Βέλε και Εντέν Νταμπρίν.
Όμως καμία υπόσχεση δεν εκπληρώνεται καθώς το φιλμ μετατρέπεται έξαφνα και αψυχολόγητα σε μια παντελώς γενικόλογη ιστορία απώλειας κατά το β’ μισό, που στην ουσία δεν έχει να πει απολύτως τίποτα πέρα από το να προσφέρει μια ευκολία συγκίνησης και συναισθηματικού εκβιασμού. Σκορπώντας έτσι στον αέρα τις συναρπαστικές ιδέες και αφήνοντας άχτιστα τα θεμέλια μιας ταινίας που θα μπορούσε να μην μοιάζει με καμία άλλη. Για να εξελιχθεί αντ’αυτού σε μια ιστορία χωρίς στόχο, χωρίς φινάλε ή οπτική γωνία, αποτελούμενη από λυρικά κάδρα ομορφιάς και ταραχής, φτιαγμένη σαν από πρόγραμμα δημιουργίας Φεστιβαλικού Σινεμά.
Ant-man και Wasp: Κβαντομανία
(“Ant-man και Wasp: Quantomania”, Πέιτον Ριντ, 2ω5λ)
Ο Σκοτ Λανγκ και η Χόουπ βαν Ντάιν είναι ένα ευτυχισμένο φυσιολογικό ζευγάρι που τυχαίνει να είναι και υπερήρωες. Η ζωή είναι ωραία γι’αυτούς και την οικογένειά τους, δηλαδή τους γονείς της Χόουπ και την κόρη του Σκοτ, την Κάσι. Η Κάσι μοιράζεται μάλιστα το πάθος της νέας της οικογένειας για την επιστήμη και την τεχνολογία, ειδικά σε σχέση με τον Κβαντικό Κόσμο. Αλλά το ανήσυχο πνεύμα της τους οδηγεί σε ένα αναπάντεχο ταξίδι χωρίς επιστροφή στον ατελείωτο υποατομικό κόσμο, όπου συναντούν παράξενα νέα πλάσματα, μία κοινωνία σε κρίση και έναν άρχοντα του ίδιου του Χρόνου με απειλητικές διαθέσεις. Πώς θα βρουν τον δρόμο της επιστροφής;
Η σάγκα της Marvel μπαίνει αισίως στην –τυπικά– Φάση 5, αλλά στην ουσία αυτό που φαίνεται πως θέλει να πετύχει η “Κβαντομανία” είναι το να εισάγει τον επόμενο Μεγάλο Κακό της Marvel μετά την κατατρόπωση του Θάνος. Ιδού λοιπόν ο απειλητικός Κανγκ, παιγμένος από τον Τζόναθαν Μέιτζορς, τον οποίον είδαμε σε ένα σύντομο αλλά χαρακτηριστικό πέρασμα από την σειρά “Loki”. Πώς τα βάζεις με κάποιον που μπορεί να ελέγχει τον Χρόνο; Οι φανς της σειράς ταινιών της Marvel θα το διαπιστώσουν στο νέο αυτό επεισόδιο.
Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος
(“World War III”, Χουμάν Σεγιέντι, 1ω57λ)
Ένας φτωχός και άστεγος εργάτης προσλαμβάνεται για την κατασκευή των σκηνικών σε μία ταινία με θέμα τις φρικαλεότητες του Χίτλερ κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, και του δίνεται ένας μικρός ρόλος, αλλά και η ευκαιρία να σώσει τη γυναίκα που αγαπά. Όταν ο μικρός αυτός ρόλος γίνεται πρωταγωνιστικός, η πραγματικότητα της ταινίας μπερδεύεται με την αληθινή ζωή, οι ίδιοι οι σκηνοθέτες μετατρέπονται σε δυνάστες δικτατορικών καθεστώτων, και η ζωή του εκτροχιάζεται με ανεπανόρθωτες συνέπειες. Ένα love story εξελίσσεται σε σάτιρα πάνω στη δημιουργία του μύθου ή/και της Ιστορίας, σε μια ταινία με δύο βραβεία στα παράλληλα τμήματα του φεστιβάλ Βενετίας.
Ξεκουράσου
(“Bed Rest”, Λόρι Έβανς Τέιλορ, 1ω30λ)
Μετά από πολλές προσπάθειες, η Τζούλι μένει τελικά έγκυος και μετακομίζει μαζί με τον άντρα της στο νέο τους σπίτι, έτοιμοι να ξεκινήσουν την οικογένεια τους. Ωστόσο, ένα γιορτινό βράδυ παίρνει μια αναπάντεχη τροπή και εκείνη καταλήγει στο νοσοκομείο. Αναγκασμένη να περάσει τις επόμενες οκτώ εβδομάδες στο κρεβάτι και με τον σύζυγό της να δουλεύει ατελείωτες ώρες, η μονοτονία της σύντομα θα αντικατασταθεί από ενοχλητικούς ήχους και απόκοσμες εικόνες.
Ταινία τρόμου με πρωταγωνίστρια τη Μελίσα Μπαρέρα που, μετά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναβίωση του “Scream”, φαίνεται πως θα διεκδικήσει το ρόλο της scream queen για τη νέα γενιά θεατών και τη νέα σοδειά ταινιών του είδους.
Κυκλοφορεί ακόμη
Η Παρέα των Θαυμάτων: Μια μαθητευόμενη νεράιδα βρίσκεται ξαφνικά στον κόσμο των ανθρώπων όπου ξεκινά μια μεγάλη περιπέτεια παρέα με ένα κορίτσι. Παιδικό animation από τους δημιουργούς του “Ουπς: Ο Νώε Έφυγε”.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις