“Πολύφερνη νύφη” η Ελλάδα: Γιατί οι μεγάλες, διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες θέλουν να έρθουν στη χώρα μας

“Πολύφερνη νύφη” η Ελλάδα: Γιατί οι μεγάλες, διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες θέλουν να έρθουν στη χώρα μας
Marriott AP

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι κορυφαίες διεθνείς ξενοδοχειακές εταιρείες για να κάνουν συμβόλαια κυρίως franchise, σε όλη την Ελλάδα. Πριν από λίγα μόλις χρόνια το ενδιαφέρον τους ήταν ανύπαρκτο.  

Μετρημένα στα δάκτυλα ήταν τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα που λειτουργούσαν μέχρι και πριν από μερικά χρόνια κάτω από τα διεθνή εμπορικά σήματα των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών αλυσίδων του κόσμου. Οι παγκόσμιοι κολοσσοί της φιλοξενίας, που επικέντρωναν τη δραστηριότητα τους στις μεγάλες πόλεις του κόσμου, δεν έβρισκαν καν ενδιαφέρον για την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.

Ούτε τα μεγάλα αλλά και τα μικρά νησιά δεν ενδιέφεραν τους ξένους, με μόνη τη Σαντορίνη να διαθέτει κάποιες μονάδες κάτω από το brand της τότε Starwood, σήμερα Marriott, κυρίως λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας του νησιού από αμερικανούς. Η πρωτεύουσα ήταν εκείνη η πόλη που συγκέντρωνε τα μεγάλα ονόματα από κυρίως αμερικανικές αλυσίδες, που φυσικά μαζί τους έφερναν και τους πλούσιους Αμερικανούς τουρίστες, αγορά στην οποία όλοι στοχεύουν.

Όμως η πρόσφατη οικονομική κρίση, ανάγκασε ξενοδοχειακές αλυσίδες ακόμα και να διακόψουν κάποια από τα συμβόλαια τους, ή να ματαιώσουν μελλοντικά σχέδια, με το ενδιαφέρον να είναι ισχνό. Η κατάσταση αυτή άνοιξε μεν το δρόμο για εγχώριες αλυσίδες στο να επεκταθούν, με κάποιες από αυτές να ανοίγουν νέες μεγάλες μονάδες, πάνω σε αμερικανικά πρότυπα, όμως μετά το 2017 τα δεδομένα άλλαξαν ραγδαία.

Ένας πραγματικά μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων, άλλαξαν χέρια, περνώντας σε ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα, πολλά από τα οποία μάλιστα άνηκαν σε παλιές παραδοσιακές οικογένειες ξενοδόχων. Είναι προφανές, ότι το ενδιαφέρον των ξένων, δεν προέρχεται φυσικά από τις ίδιες τις ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες πωλούν κυρίως συμβόλαια franchise και σε σπάνιες περιπτώσεις management, αλλά από funds, μικρά και μεγάλα, κατασκευαστικές εταιρείες και λίγους ιδιώτες επενδυτές. Οι ξένες αλυσίδες, κάθε φορά που κάτω από την ομπρέλα τους ανοίγει ένα ξενοδοχείο, ανοίγει και μια αγορά δεκάδων εκατομμυρίων, πελατών, που είναι μέλη στα διάφορα κλαπμ επιβράβευσης. Ουσιαστικά με ένα ηχηρό άνοιγμα ξενοδοχείου, μια ολόκληρη περιοχή μπαίνει στο χάρτη.

Βροχή από ξένα brands

H Marriott, η 2η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο, «εκμεταλλεύτηκε» την παρουσία της Starwood στην Ελλάδα, που ήταν η εταιρεία με τα περισσότερα ξενοδοχεία. Αφού την εξαγόρασε, το χαρτοφυλάκιο της στη χώρα μας μεγάλωσε αμέσως και ήταν και παραμένει η εταιρεία με την μεγαλύτερη παρουσία, μέσω των διαφόρων brand της, φτάνοντας τις 28 μονάδες. Στην Αθήνα κάτω από την ομπρέλα της λειτουργεί το υπερπολυτελές Μεγάλη Βρεταννιά υπό το σήμα της Luxury Collection, αλλά και το Academias Hotel με το Autograph και το νεότερο Moxy στην Ομόνοια. Πρόσφατα απέκτησε παρουσία και στη Θεσσαλονίκη με το The Monasty που λειτουργεί επίσης με συμφωνία franchise κατώ από το brand Autograph Collection. H Marriott έχει ακόμη παρουσία σε Χανία, Ελούντα, Μύκονο, Μεσσηνία (Costa Navarino), Κέρκυρα και Σαντορίνη.

Η Wyndham Hotels & Resorts, συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της στη χώρα μας, με το άνοιγμα πριν από λίγες ημέρες του ξενοδοχείου Athens Key Hotel, στην πλατεία Κάνιγγος, στη θέση του πρώην ξενοδοχείο Kanigos 21. Συνολικά η αμερικανική εταιρεία ανεξάρτητων ξενοδοχείων που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, διαθέτει στη χώρα μας 12 μονάδες, από Κρήτη μέχρι Αλεξανδρούπολη.

Η γαλλική Accor, αν και έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και για πολλά χρόνια στην Ελλάδα, σήμερα ισχυροποιεί συνεχώς την παρουσία της, με τέσσερις μονάδες την Αττική, μία στην πόλη του Ηρακλείου, το νεότερο Niko στον Άγιο Νικόλαο και από ένα ξενοδοχείο σε Ρόδο και Κέρκυρα.

Η Hilton κινείται πολύ δυναμικά, αφού μόλις ανακοίνωσε το νέο Curio στη Ρόδο, ενώ το καλοκαίρι του ’22 άνοιξε το Curio στο Ρέθυμνο. Η Radisson Hotel Group έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για μεγάλη επέκταση στην Ελλάδα, αναζητώντας ευκαιρίες, ενώ πριν από λίγο καιρό άνοιξε στην οδό Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι το The Social Athens, το οποίο μάλιστα λειτουργεί κάτω από τη διαχείριση της. Διαθέτει ακόμη παρουσία σε Σαντορίνη, Κρήτη και Σκιάθο.

Επεκτείνεται και η Hyatt στην Ελλάδα, με το πρόσφατο άνοιγμα της υπό το brand The Unbound Collection του Magma Resort Santorini, στη Σαντορίνη. Μονάδες της λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο και Κέρκυρα.

Στη Σαντορίνη έκανε το ντεμπούτο της και η Nobu Hotels, με το Nobu Hotel Santorini, που άνοιξε το καλοκαίρι που μας πέρασε. H InterContinental κάνει επίσης το ντεμπούτο της στην Κρήτη, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου, εγκαινιάζοντας το πρώτο της resort των 205 δωματίων.

Οι Ισραηλινοί της Brown Hotels, συνεχίζουν την επέκταση τους στην Ελλάδα χωρίς σταματημό. Ήδη λειτουργούν πλήρως 11 ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη τη χώρα, οι περισσότερες στην Αθήνα, ενώ στα σχέδια τους κάνουν λόγο για πάνω από 40.

Οι Ισραηλινοί της Fattal αναμένεται μετά από αρκετά μεγάλη καθυστέρηση να ανοίξουν το πρώην Εσπέρια της Σταδίου, την 1η Μαΐου 2023, εντάσσοντας το στο brand τους NYX, όπως και το δεύτερο NYX που θα ανοίξει άμεσα στη Θεσσαλονίκη. Μέσα στο έτος αναμένεται και το λανσάρισμα του νέου αποκτήματος της εταιρείας στο Ναύπλιο, του Kandia’s Castle Resort.

Μεγάλα ανοίγματα το 2023

Στην Ελλάδα έρχεται για πρώτη φορά η αλυσίδα Mandarin Oriental, που θα ανοίξει μέσα στο 2023, στην Costa Navarino και θα περιλαμβάνει 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα. Η κορυφαία υπερπολυτελής αλυσίδα στον κόσμο One&Only αναμένεται να ανοίξει τα δύο θέρετρα της σε Αθήνα και Τζια επίσης μέσα στο 2023. Η προπώληση των βιλών στο One&Only Kea, έχει ξεκινήσει.

Για τα επόμενα τρία χρόνια, αναμένονται ακόμη αρκετά ηχηρά ανοίγματα σε Αθήνα και νησιωτικούς προορισμούς, με νέα παγκόσμια brand να μπαίνουν για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα