Ξεκίνησε η «προθέρμανση» για τις μεγάλες εκπτώσεις

Ξεκίνησε η «προθέρμανση» για τις μεγάλες εκπτώσεις

Ο θεσμός των ακραίων εκπτώσεων στο πλαίσιο της Black Friday εισήχθη για πρώτη φορά το 2015, μέσα στην κρίση, και παρά το γεγονός του ότι αρκετοί αμφισβήτησαν τη δυναμική του, παραμένει μια εμπορική πρακτική με μεγάλη απήχηση.

Τις πρώτες χρονιές εφαρμογής του θεσμού, σχηματίζονταν ουρές καταναλωτών έξω από τα καταστήματα, ωστόσο, το εργαλείο του διαδικτύου που πλέον αξιοποιούν οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις «εκτόνωσε» τα φαινόμενα καταναλωτικής κρίσης. Οι δε καταναλωτές «εκπαιδεύτηκαν» στο να ψάχνουν, να συγκρίνουν και εν τέλει να αποφασίζουν για τις αγορές τους με πιο οργανωμένο τρόπο, ενώ και οι ίδιες οι επιχειρήσεις κατάφεραν να ισορροπήσουν και να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση. Για παράδειγμα ήδη από τα μέσα του μήνα έχουν παρουσιαστεί όλες οι προσφορές της περιόδου, όπου ασφαλώς πέρα από το να πραγματοποιήσει online αγορές, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να κάνει την έρευνα του.

Το φυσικό κατάστημα παραμένει βεβαίως μια από τις πιο σημαντικές δυνάμεις του λιανεμπορίου, όπως αποδείχθηκε και κατά τη διετία 2020-2021, όταν λόγω πανδημίας τα καταστήματα είτε ήταν κλειστά, είτε λειτουργούσαν με μεγάλους περιορισμούς, δοκιμάζοντας εμπόρους και καταναλωτές για τις αντίστοιχες Black Friday περιόδους. Η εμπειρία δεν οδήγησε μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις να διευρύνουν το διάστημα προσφορών έως και 2 εβδομάδες προκειμένου να ανταποκριθούν στη ζήτηση, ενώ μετά την εμπειρία καθυστερημένων παραδόσεων προϊόντων, επένδυσαν στο «τελικό μίλι» προκειμένου να παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση. Φέτος πλέον αρκετές επιχειρήσεις υπόσχονται ακόμη και αυθημερόν παράδοση είτε για αγορές μέσω διαδικτύου, είτε για αγορές ογκοδών προϊόντων από το φυσικό κατάστημα.

Η κορύφωση των προσφορών κατά τη φετινή Black Friday αναμένεται το τριήμερο από την Παρασκευή 25 μέχρι και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, όπου μάλιστα προβλέπεται τα καταστήματα να είναι προαιρετικώς ανοιχτά σε όλη τη χώρα. Ήδη βέβαια οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχουν ανοίξει την περίοδο προσφορών, για όλους τους παραπάνω λόγους αλλά και για να εκμεταλλευτούν μια ακόμη συγκυρία, αυτή της έναρξης του Μουντιάλ την Κυριακή 20 Νοεμβρίου. Είναι παρατηρημένο διεθνώς πως μεγάλα αθλητικά γεγονότα επηρεάζουν την κατανάλωση «μαύρων» συσκευών, κοινώς τηλεοράσεων και συναφών προϊόντων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα