Το οικονομικό αποτύπωμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και οι προκλήσεις του 2023
Ασκήσεις ισορροπίας σ’ ένα περιβάλλον προκλήσεων διενεργεί η ελληνική θυγατρική της Heineken. Τι εισέφερε στην ελληνική οικονομία το 2021, πως κινήθηκε το 2022. Βέβαιες ανατιμήσεις το 2023.
- 08 Δεκεμβρίου 2022 09:28
«Η ελληνικότητα κατά την άποψη μου κρίνεται από το αποτύπωμα που αφήνεις στη χώρα δραστηριοποίησης σου» ανάφερε χθες στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αποτυπώματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Α. Δανηιλίδης.
Αυτό για το 2021, αποτιμάται σε 686 εκατ. ευρώ (0,4% του ελληνικού ΑΕΠ) από τη θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Heineken. Μόνο η απόδοση στα κρατικά έσοδα υπολογίζεται σε 505 εκατ.ευρώ την περυσινή χρονιά (1% των συνολικών φορολογικών εσόδών), καθώς η εταιρεία παραμένει ένας «από τους πιο συνεπείς φορολογουμένους», όπως σημείωσε ο ίδιος. Μάλιστα, συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ.
Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης, σύμφωνα με τη μελέτη που διεξάγεται σε συνεργασία με την E&Y.
Στο σκέλος της μισθολογικής υποστήριξης των εργαζομένων- τάση που αναγνωρίζει σταδιακά μερίδα των εγχώριων επιχειρήσεων, ο κ. Δανηιλίδης ανάφερε πως κατά την τελευταία διετία – περίοδο όπου η δραστηριότητα της Αθηναϊκής επλήγη ουσιαστικά χωρίς τη λειτουργία του κλάδου HORECA- διατηρήθηκαν οι θέσεις εργασίας και δόθηκε υποστήριξη μέσω bonuses και έμμεσης χρηματικής υποστήριξης (διατακτικές, ειδικά επιδόματα κτλ), αποφεύγοντας ωστόσο να τοποθετηθεί όσον αφορά την άμεση αύξηση μισθών.
Το κλίμα του 2022 και η προοπτική του 2023
Συνολικά ο κλάδος μπύρας και σχετικών ποτών φαίνεται ότι επέστρεψε στα επίπεδα κατανάλωσης του 2019 στην τρέχουσα χρονιά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να εμφανίζει αύξηση πωλήσεων κατά 20% στο εννεάμηνο του 2022, ρυθμό που φαίνεται να διατηρεί για το σύνολο της χρονιάς, εφόσον το δ’ τρίμηνο παραδοσιακά δεν έχει υψηλή βαρύτητα για τα αποτελέσματα της, λόγω εποχικότητας.
Ο κ. Δανηιλίδης ωστόσο ευθαρσώς αναφέρθηκε σε επικείμενες αυξήσεις τιμών το 2023, καθώς «τα κοστολόγια του 2022 δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που αντιμετωπίζουμε το 2023». Τόσο οι τιμές των πρώτων υλών (κριθάρι), όσο και το κόστος υλικών (αλουμίνιο, γυαλί), αλλά και η ενέργεια δημιουργούν ένα αναπόφευκτα υψηλό μίγμα κοστολογικής βάσης.
Κατά την αρχική του παρουσίαση, ο ίδιος ανάφερε πως οι επιχειρήσεις οφείλουν «να παράγουν κέρδη», προκειμένου να συντηρούνται αλλά και να αποδίδουν στο κράτος και το οικοσύστημα τους, αλλά από την άλλη πλευρά αναγνώρισε πως κάθε εταιρεία οφείλει να προσμετρά τη δυναμική της αγοραστικής δύναμής.
«Είμαστε με τα κομπιουτεράκια στο χέρι», ανάφερε χαρακτηριστικά προκειμένου «να διαμορφώσουμε ανατιμήσεις ανεκτές από τους καταναλωτές», καθώς υπογράμμισε πως αυτή η ισορροπία αποτελεί προτεραιότητα για κάθε εταιρεία παραγωγής καταναλωτικών ειδών.
Ο κ. Δανηιλίδης αναγνώρισε τις προκλήσεις του μέλλοντος, εκτιμώντας ότι από τη μια οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίζουν να υφίστανται, ενώ από την άλλη διατυπώνονται θετικές προβλέψεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Σ’ αυτό το περιβάλλον, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα (60 εκατ. ευρώ έως το 2025), αλλά και την διαρκή υποστήριξη της εξαγωγικής της βάσης που φτάνει…έως της Νότια Κορέα.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις