Τέμπη: Κοινοβουλευτικό σφυροκόπημα από τον ΣΥΡΙΖΑ

Τέμπη: Κοινοβουλευτικό σφυροκόπημα από τον ΣΥΡΙΖΑ
"Πάνω του" παίρνει ο Αλέξης Τσίπρας την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να μην υπάρξει συγκάλυψη στην Βουλή Eurokinissi

Αποφασισμένη η αξιωματική αντιπολίτευση και ο Αλέξης Τσίπρας να μην επιτρέψουν το "κοινοβουλευτικό σκέλος" της συγκάλυψης που ήδη έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση. Γιατί εστιάζει στην σύμβαση Δημοσίου – Hellenic Train.

Κάθε θεσμική δυνατότητα που διαθέτει πρόκειται να αξιοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να μην ευοδωθεί η προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της κυβέρνησης για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ στην προσπάθεια αυτή έχει ήδη «μπει μπροστά» ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας. Το σαφές αυτό μήνυμα έδωσε ήδη από χθες η αξιωματική αντιπολίτευση παίρνοντας τρείς κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες, αφού διέβλεψε ότι το Μέγαρο Μαξίμου μετά την «επιλεγμένη» επιτροπή εμπειρογνωμόνων και την «προσαρμοσμένη» εισαγγελική έρευνα στοχεύει και στην συγκάλυψη της υπόθεσης στην Βουλή.

Στα ζητήματα αυτά άλλωστε αναμένεται να αναφερθεί σήμερα και ο Αλέξης Τσίπρας, στην συνέντευξη που θα παραχωρήσει στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA. Πρόκειται για την πρώτη εφ’ όλης της ύλης δημόσια παρουσία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης μια και το προηγούμενο διάστημα – όπου ήταν εξαιρετικά «νωπή» η αίσθηση πένθους – αρκέστηκε σε σύντομες δηλώσεις και σε συναντήσεις με όσους σχετίζονται με την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. Αυτά ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ παράλληλα με την αναζήτηση των πραγματικών υπαίτιων για την τραγωδία και την ανάδειξη των κυβερνητικών ευθυνών αναμένεται να παρουσιάσει και την ολοκληρωμένη θέση του ώστε να μην υπάρξουν εφεξής ανάλογες τραγωδίες.

Η διαπραγμάτευση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ήδη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει μία αίτηση κατάθεσης εγγράφων στην Βουλή ζητώντας το σύνολο της γραπτής αποτύπωσης των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) και το ελληνικό δημόσιο από το 2019. Ζητούμενο ειναι να διαπιστωθεί αν – όπως έχει αναφερθεί σε δημοσιεύματα στον Τύπο- ουσιαστικά υπήρξε μία «συναλλαγή». Δηλαδή αν η κυβέρνηση απάλλαξε την εταιρία από την υποχρέωση επενδύσεων τάξης των 750 δις με «αντάλλαγμα» το να μην ολοκληρώσει το κράτος έγκαιρα την εφαρμογή συστημάτων ασφαλείας στον σιδηρόδρομο. Κάτι που εφόσον ισχύει συνδέεται άμεσα με την τραγωδία των Τεμπών.

Μεταξύ άλλων στο αίτημα που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνεται ότι στην αρχική σύμβαση «ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισεκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ». Στην συνέχεια όμως από την σύμβαση όπως αυτή διαμορφώθηκε τον Απρίλιο του 2022 «είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικόσιδηρόδρομο,και ότι αφετέρου είχε «κάνει φτερά» εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600 περίπου εκατομμυρίων ευρώ». Μάλιστα τίθεται το ερώτημα του «ποιοι οι λόγοι απαλοιφής του όρου που προέβλεπε την έγκαιρη ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας εκ μέρους του δημοσίου;».

Την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αλλά και τον Κωστή Χατζηδάκη ζητά στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του, Γιώργου Κατρούγκαλου Eurokinissi

Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

Στην λογική της αναλυτική εξέτασης των παραπάνω ζητημάτων εντάσσεται και το αίτημα που διατύπωσε ο ΣΥΡΙΖΑ για άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μέσω του Γιώργου Κατρούγκαλου. Στην επιστολή του ο βουλευτής και μέλος της επιτροπής ζητά να κληθούν σε ακρόαση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, δηλαδή ο Κώστας Καραμανλής και οι δύο υφυπουργοί (Μ.Παπαδόπουλος, Γ.Καραγιάννης) όπως και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ι.Ξιφαράς. Επίσης ο Κωστής Χατζηδάκης «που είχε συνάψει για λογαριασμό του δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS» όπως και οι εκπρόσωποι των σωματείων του σιδηροδρόμου.

Παράλληλα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ εκφράστηκαν έντονες ενστάσεις για τον τρόπο που η κυβέρνηση ξεκινά την κοινοβουλευτική συζήτηση για την υπόθεση. Δηλαδή με μία συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου όπου θα κληθεί αποκλειστικά ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Μια πρακτική που στον ΣΥΡΙΖΑ δεν κρύβουν ότι θυμίζει πολύ την τακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση στο σκάνδαλο των υποκλοπών, όπου ο ίδιος υπουργός αναλάμβανε να διαχειρίζεται τα ζητήματα αυτά εκ μέρους της κυβέρνησης.

Για τον σταθμάρχη

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία 29 βουλευτών έχει κατατεθεί ερώτηση στην Βουλή και για την υπόθεση του διορισμού του «μοιραίου σταθμάρχη». Εκεί μεταξύ άλλων επισημαίνεται πως «η διαδικασία μετάταξης του εν λόγω σταθμάρχη Λάρισας, του οποίου οι παραλείψεις κρίνονται εγκληματικές, είναι προφανώς μη σύννομη και η ευθύνη των οργάνων του ΟΣΕ και της κυβέρνησης καθίσταται περαιτέρω αυξημένη με την προκλητική τοποθέτηση του σταθμάρχη στην έδρα της Λάρισας, όπου και η κατοικία του». Σημειώνεται επίσης πως «η ευθύνη όσων από την κυβέρνηση μεσολάβησαν στην αλυσίδα που οδήγησε στην παράνομη μετάταξη του ανεπαρκούς σταθμάρχου, καθίσταται ποινικώς ελεγχόμενη, καθώς γνώριζαν ότι τοποθετώντας έναν άνθρωπο χωρίς εμπειρία και καταλληλότητα, στον πιο νευραλγικό σταθμό που συνδέει την χώρα, είναι πιθανή η πρόκληση λάθους, και εντούτοις αποδέχθηκαν αυτό ως ενδεχόμενο».

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα