Τέμπη: Ο Καραμανλής ρίχνει ευθύνες σε σταθμάρχη, ΡΑΣ και εργαζομένους
Ο Κώστας Καραμανλής εντόπισε ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών στο μοιραίο σταθμάρχη αλλά και στη ΡΑΣ χωρίς να ξεφύγουν από το στόχαστρό του ούτε οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
- 20 Μαρτίου 2023 19:15
Στη δευτερολογία του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής (Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας), ο Κώστας Καραμανλής επιχείρησε να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Εστρεψε τα βέλη του κατά της ΡΑΣ και των εργαζόμεων λέγοντας ότι “αν θα έπρεπε κάποιος να μας προειδοποιήσει για ζητήματα ασφαλείας, αυτός ο κάποιος θα έπρεπε να ήταν η ΡΑΣ. Τους εργαζόμενους, όταν τους βλέπαμε, τους απασχολούσαν μόνο μισθολογικά ζητήματα”.
“Ο ομιλών παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη, θα είμαι πάντα παρών στον δημόσιο διάλογο, είμαι στη διάθεση της δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου” συμπλήρωσε,
Συνέχισε ως εξής: “Ακούστηκε ότι συζητήσαμε εδώ μόνο για την 717. Δεν ισχύει. Η δική μου τοποθέτηση επεκτάθηκε στις παθογένειες του ΟΣΕ, σε προσλήψεις, τι σημαίνει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, ETCS, τι συμβαίνει στην Ε.Ε., πώς ενοποιήσαμε τις διαδικασίες – νομοσχέδιο που καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά σήμερα ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε πως αυτές οι κατακερματισμένες διαδικασίες ήταν που καθυστερούν τα δημόσια έργα.
Παίζει και ξαναπαίζει δήλωσή μου αποκομμένη, αναφερόμουν σε ερώτηση του κ. Μεϊκόπουλου για το τοπικό τρενάκι του Πηλίου. Εκεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που πρότεινε τον μουτζούρη να τον αναλάβει ο Δήμος ώστε το τρενάκι να είναι πιο ασφαλές, του είπα ότι το τοπικό δρομολόγιο είναι ασφαλές και κατά την άποψή μου το να παρακάμπτουμε τη ΡΑΣ και τις διαδικασίες είναι απαράδεκτο. Ωραία η μονταζιέρα από την πλευρά της αντιπολίτευσης αλλά δείτε όλο τον διάλογο.
Ζητάτε την παραίτηση εισαγγελέα Αρείου Πάγου για τον υιό του. Τον γνώριζα από παλιά ως δικηγόρο, εκτίμησα τις δυνατότητές του. Όταν ήρθε να εργαστεί στο υπουργείο, ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας και τώρα που ο πατέρας του ερευνά την υπόθεση ο υιός του δεν είναι συνεργάτης του υπουργείου.
Έκανα μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσω τους τόνους όσο πιο χαμηλά γίνεται παρά τις απίστευτες προκλήσεις που έγιναν εδώ μέσα γιατί δεν θα βοηθούσε η πολιτική αντιπαράθεση. Το τι έγινε και τι όχι με την 717 είναι πλέον ξεκάθαρο. Υπήρχαν δικλίδες ασφάλειας και πρωτόκολλα ασφάλειας. Υπήρχαν. Δυστυχώς, το βράδυ εκείνο δεν ακολουθήθηκαν:
Είχε την δυνατότητα ο σταθμάρχης να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Αυτό είναι δεδομένο. Επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα. Ήταν υποχρέωσή του βάσει κανονισμού καθώς εκεί υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης, τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Δεν το έκανε. Εκανε την χάραξη χειροκίνητα το έκανε λάθος έδωσε εντολή παραβίασης κόκκινου σηματοδότηση και έβαλε το τρένο σε λάθος πορεία”.
“Οι πέντε δικλίδες ασφαλείας που αγνοήθηκαν”
Παράλληλα, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υποστήριξε πως υπήρχαν πρωτόκολλα και δικλίδες ασφαλείας αλλά δεν ακολουθήθηκαν.
Σύμφωνα με τον ίδιο:
- Δικλίδα ασφαλείας ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Όμως δεν χρησιμοποιήθηκε.
- Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο δεύτερος σταθμάρχης και ο τρίτος σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη θέση τους. Όμως δεν ήταν.
- Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο γενικός κανονισμός κινήσεως του ΟΣΕ, ο οποίος αγνοήθηκε.
- Δικλίδα ασφαλείας ήταν τα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς έπρεπε να γίνουν οι αναγγελίες για το δρομολόγιο. Όμως δεν ακολουθήθηκαν.
- Δικλίδα ασφαλείας ήταν ότι επί περίπου 12 λεπτά υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς στον πίνακα ότι το τρένο βρίσκεται σε λανθασμένη πορεία. Δυστυχώς, όμως, αυτοί που έπρεπε δεν το είδαν.
Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής ουσιαστικά απέρριψε το ενδεχόμενο να μην είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές, ενώ τόνισε πως είναι στη διάθεση της Δικαιοσύνης. «Ο ομιλών παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη, θα είμαι πάντα παρών στον δημόσιο διάλογο, είμαι στη διάθεση της δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου» ήταν τα λόγια του.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις