Μειώνεται η εξάρτηση των ελληνικών ξενοδοχείων από τους παραδοσιακούς tour operators – Εκτόξευση των κρατήσεων μέσω internet φέτος

Μειώνεται η εξάρτηση των ελληνικών ξενοδοχείων από τους παραδοσιακούς tour operators – Εκτόξευση των κρατήσεων μέσω internet φέτος

Τα ελληνικά ξενοδοχεία κατάφεραν να μεγαλώσουν σημαντικά τα ποσοστά των κρατήσεων που γίνονται απευθείας μέσα από τα site τους.

Μειώνεται η εξάρτηση των ελληνικών ξενοδοχείων από τους παραδοσιακούς tour operators, με το τζίρο των κρατήσεων που έγινε φέτος μέσω ίντερνετ να ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 56% σε σχέση με το 2019, ενώ ήδη οι online κρατήσεις για τη σεζόν του 2023 είναι ήδη διπλάσιες από πέρυσι.

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των ξενοδόχων και των στελεχών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τις εξελίξεις και τις τάσεις στον ψηφιακό κόσμο, που παρουσιάζονται στην έκθεση τουρισμού Xenia 2022 η οποία ολοκληρώνεται σήμερα το βράδυ στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

Στην εκδήλωση Digi Hotel, έγινε ο απολογισμός για τις online κρατήσεις που έγιναν φέτος στα ελληνικά ξενοδοχεία, με την επικεφαλής των πωλήσεων του ομίλου Primalres / Webhotelier κα. Μαρία Σαρρή να αποκαλύπτει ότι η αξία των κρατήσεων που έγιναν τη φετινή σεζόν στην Ελλάδα μέσα από τα διάφορα online κανάλια ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ. Η πανδημία που ώθησε δυναμικά την εξοικείωση του κόσμου με τις αγορές μέσω internet, ήταν ανάμεσα στους λόγους που έφεραν μεγάλη αύξηση στις διαδικτυακές κρατήσεις σε σχέση με το 2019, η οποία ανήλθε σε 56%. Όπως η ίδια τόνισε «η δυναμική αυτή φαίνεται να διατηρείται και τη φετινή χρονιά, με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής, η ζήτηση να είναι διπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ ήδη έχουν γίνει κρατήσεις για περίπου 200.000 διανυκτερεύσεις».

Αύξηση και στις απευθείας κρατήσεις

Οι δημοφιλείς πλατφόρμες κρατήσεων ξενοδοχειακών δωματίων, όπως η Booking.com και η Expedia, μπορεί να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις online κρατήσεις, όμως το ποσοστό αυτών που γίνονται απευθείας μέσα από τα επίσημα sites των ξενοδοχείων, συνεχώς αυξάνονται. Όπως επεσήμανε στην ίδια εκδήλωση ο COO της Bookonline, k. Θεόδωρος Κατσίμπρας από το σύνολο των online κρατήσεων, το 30% αφορά τις direct και οι υπόλοιπες μέσω των Online Travel Agents (OTAs). Ο ίδιος τόνισε ότι «το 2019, οι απευθείας κρατήσεις ανέρχονταν στο 12-13% του συνόλου των κρατήσεων, ενώ φέτος το ποσοστό αυτό έφτασε στο 19%».

Σχετικά με τις τιμές πώλησης των ξενοδοχειακών δωματίων φέτος, αυτές παρέμειναν στα επίπεδα του 2019. Ο Ο κ. Βασίλης Ριαβόγλου Senior Business Development Manager της OTA Insight για την Μεσόγειο και τα Βαλκάνια εξήγησε ότι ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και οι τιμές σε πολλές περιοχές έφτασαν αρκετά κοντά αλλά δεν ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019. «Το ζήτημα είναι με ποιους προορισμούς θέλει η Ελλάδα να ανταγωνιστεί. Δεν θεωρώ ότι θέλουμε να ανταγωνιστούμε την Τουρκία ή την Αίγυπτο που οι τιμές είναι χαμηλές αλλά την Ισπανία ή την Πορτογαλία». Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν καλύτερες τιμές, ωστόσο οι υπηρεσίες που μπορεί να δώσουν προστιθέμενη αξία στη διαμονή τους, πολλές φορές τους οδηγεί να μην επιλέξουν απαραίτητα τη φθηνότερη επιλογή».

Τα μηνύματα για το 2023

Αυτή τη στιγμή στις κρατήσεις που γίνονται διαδικτυακά στα ελληνικά ξενοδοχεία προηγούνται αυτές των υψηλών κατηγοριών. Όπως εξήγησε ο Ο κ. Περικλής Γομπάκης, διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ του Ομίλου ξενοδοχείων Marbella Collection, η ζήτηση για ξενοδοχεία πολυτελείας παραμένει ανελαστική παρά την αύξηση των τιμών και του κόστους των διακοπών, παράγοντες που αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη φετινή εξέλιξη της σεζόν.

Όπως ο ίδιος τόνισε «υπάρχει αυξητική τάση στη ζήτηση για all inclusive ξενοδοχεία, κυρίως από τους ταξιδιώτες που θέλουν να έχουν τον έλεγχο του προϋπολογισμού των διακοπών τους. Πάντως αγορές όπως η Αγγλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ και η Γαλλία δείχνουν ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για κρατήσεις καλοκαιρινών διακοπών στην Ελλάδα.».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα