Μετρό Θεσσαλονίκης: Γαλλο-Ιταλική κοινοπραξία για την συντήρηση και λειτουργία του δικτύου

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γαλλο-Ιταλική κοινοπραξία για την συντήρηση και λειτουργία του δικτύου
Μετρό Θεσσαλονίκης SOOC

Αντικείμενο του έργου ΣΔΙΤ αποτελεί η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης και του τροχαίου υλικού καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Προχωρά ο διαγωνισμός του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς κατά πληροφορίες μειοδότησε το σχήμα ATM-EGIS RAIL για το έργο συντήρησης και λειτουργίας του δικτύου. To σχήμα αναμένεται τελικά να “κλειδώσει” το έργο με την ολοκλήρωση της ειδικής διαδικασίας που ακολουθείται σε διαγωνισμούς και φυσικά υπό την αίρεση δικαστικών προσφυγών που μπορεί να προκύψουν. Η Αττικό Μετρό προχωρά τον διαγωνισμό που ξεκίνησε στις αρχές του έτους.

Το σχήμα αποτελείται από την Ιταλική εταιρεία δημόσιων συγκοινωνιών του Μιλάνου Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ) που έχει επίσης αναλάβει εδώ και χρόνια την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι το δίδυμο αδελφάκι του Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και η γνωστή στην Ελλάδα, γαλλική πολυεθνική EGIS, ένας όμιλος που έχει δεκαετίες εμπειρίας σε μετρό (με και χωρίς οδηγό) αλλά και πολυσχιδείς δραστηριότητες στη χώρα μας.

Στο διαγωνισμό συμμετέχει επίσης και το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Neotrans. Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και είναι αξίας με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ), για την ανάθεση για 11 έτη της συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης δηλαδή τα 14,5 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Νέα Ελβετία και την επέκταση προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου-Μίκρα).

H σύμβαση του έργου

Αντικείμενο του έργου ΣΔΙΤ αποτελεί η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης και του τροχαίου υλικού καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ). Η αποπληρωμή του έργου αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου, η δε ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο περιόδους και ειδικότερα:

Την προπαρασκευαστική περίοδο, κατά την οποία ο ανάδοχος θα οργανώσει συνολικά την λειτουργία μέσω:

της στελέχωσης, εκπαίδευσης και πιστοποίησης του απαιτούμενου προσωπικού,
της προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP
της προετοιμασίας των εγγράφων και εγχειριδίων που είναι απαραίτητα πριν την έναρξη της λειτουργίας
την έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων που απαιτούνται για την έναρξη της λειτουργίας

Την περίοδο εμπορικής λειτουργίας, κατά την οποία ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες: Λειτουργίας, Συντήρησης, Καθαρισμού, Φύλαξης.

Άλλοι 15 νέοι συρμοί

Στο Μετρό Θεσσαλονίκης πέρα από το σχήμα ATM-EGIS που αναλαμβάνει το έργο συντήρησης και λειτουργίας του δικτύου, έχει υπογραφεί εδώ και περίπου 3 μήνες και η σύμβαση για την προμήθεια 15 επιπλέον νέων συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης στα γραφεία της Αττικό Μετρό. Την προμήθεια των 15 νέων συρμών ανέλαβε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-HITACHI, η μοναδική που συμμετείχε το στον σχετικό διαγωνισμό.

Η συμπληρωματική αγορά τρένων από την Αττικό Μετρό θα καλύψει τις ανάγκες τόσο στη Γραμμή 1 (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός- Νέα Ελβετία) όσο και την επέκταση προς Καλαμαριά (Γραμμή 2: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-25ης Μαρτίου-Μίκρα).

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή με συνολικά 24 συρμούς και οι υπόλοιποι θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά ενώ θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό.

Μέχρι σήμερα για το Μετρό, έχουν παραληφθεί οι 18 συρμοί που προβλέπει η σύμβαση για το βασικό έργο της Γραμμής 1 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία, είναι Ιταλικής κατασκευής από την εταιρεία Hitachi.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα