Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας: Οι χώρες-στόχοι για εξαγωγές και επενδύσεις

Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας: Οι χώρες-στόχοι για εξαγωγές και επενδύσεις
Eurokinissi

Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει 779 δράσεις που αφορούν 46 χώρες-στόχους παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 16% σε σχέση με το περσινό Σχέδιο.

Τους άξονες του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας αλλά και τις “χώρες – στόχους” παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση η πρόεδρος του Enterprise Greece Βίκυ Λοϊζου, “Το 2021 ήταν η πρώτη χρονιά κατάρτισης και εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας. Το πρώτο Σχέδιο περιελάμβανε 458 δράσεις που αφορούσαν 38 χώρες-στόχους. Το 2022, περιελάμβανε 670 δράσεις που αφορούσαν 47 χώρες-στόχους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 46% σε σχέση με το 2021” ανέφερε και τόνισε ότι οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου για το 2023, είναι:

1. Ανάδειξη της οικονομικής, εμπορικής και επενδυτικής θέσης της Ελλάδας τόσο σε περιφερειακό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Προς επίτευξη αυτού του άξονα, προγραμματίζονται να υλοποιηθούν δράσεις που αφορούν την ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων, την προσέλκυση των επενδύσεων, την προώθηση και τόνωση των εξαγωγών, την ανάληψη τεχνικών και περιβαλλοντικών έργων, τη διασύνδεση της χώρας μας μέσω των διεθνών δικτύων μεταφορών και των εφοδιαστικών αλυσίδων, τη συμμετοχή μας στα διεθνή δίκτυα ενέργειας και ενεργειακού εφοδιασμού, καθώς και τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Ταυτόχρονα, άλλες δράσεις μας είναι προσανατολισμένες στην τόνωση της συνεργασίας στον νευραλγικό για την ελληνική οικονομία τομέα του τουρισμού. Ως μεγίστης, τέλος, σημασίας προωθείται και ενισχύεται η αναπτυξιακή συνεργασία με χώρες που παρουσιάζουν γεωπολιτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα.

https://www.news247.gr/download/7446/10019277/747000/parousiash.pptx

2. Αξιολόγηση, ενίσχυση και εν γένει αναβάθμιση των δομών της εξωστρέφειας. Επιχειρούμε την ενδυνάμωση των δομών εξωστρέφειας, την αποτύπωση των διαδικασιών συνεργασίας των δομών των μονάδων του Υπουργείου Εξωτερικών και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, συγκεκριμένα την ενίσχυση του ρόλου της Enterprise Greece και της Ελληνικής Εταιρείας Εξαγωγικών Πιστώσεων, Export Credit Greece, καθώς και την αναβάθμιση των δομών της εξωτερικής υπηρεσίας. Τέλος, αναλαμβάνουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό των δράσεων των κρατικών και ιδιωτικών φορέων για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, μέσα από τη συνεργασία με τα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία.

3. Ενδυνάμωση του ρόλου και της συνολικής θέσης της χώρας μας στο πλαίσιο των πολυμερών οικονομικών σχέσεων. Συγκεκριμένα, συμμετέχουμε ενεργά στη διαμόρφωση της Κοινής Εμπορικής Πολιτικής της ΕΕ, όπου υποστηρίζουμε τις εθνικές προτεραιότητες και θέσεις στις υπό διαπραγμάτευση Εμπορικές και Επενδυτικές Συμφωνίες της ΕΕ με τρίτες χώρες, διασφαλίζουμε τα συμφέροντα του αγροδιατροφικού τομέα και ανοίγουμε νέες αγορές, ενώ προωθούμε τις ελληνικές θέσεις για προστασία ελληνικών σημάτων ΠΟΠ/ΠΓΕ στις εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ με τρίτες χώρες. Περαιτέρω, συμμετέχουμε σε πολυμερείς συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου και επενδύσεων, όπου προωθούμε τις εθνικές θέσεις, είμαστε παρόντες στον εκσυγχρονισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), και σε άλλες πρωτοβουλίες, ειδικά για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις. Ακόμα, προωθούμε και υποστηρίζουμε τις ελληνικές υποψηφιότητες σε διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, μέσα από τη συνεργασία με τις αρχές του εξωτερικού και τα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία.

Το ΕΣΣΕ του 2023

Με βάση όσα ανέφερε η Βίκυ Λοϊζου το φετινό, τρίτο κατά σειρά, Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει 779 δράσεις που αφορούν 46 χώρες-στόχους παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 16% σε σχέση με το περσινό Σχέδιο.

“Όσον αφορά, την ενίσχυση των εξαγωγών σχεδόν οι μισές, 355 από τις 779, από τις προγραμματιζόμενες δράσεις μας τις αφορούν. 88 δράσεις αφορούν την ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων, 43 τις πολυμερείς σχέσεις και 30 την αναπτυξιακή συνεργασία. Ακόμα, 42 δράσεις προσανατολίζονται στην προσέλκυση επενδύσεων, 12 αφορούν τεχνικά έργα/περιβάλλον, 79 την ενέργεια, 40 την τεχνολογία και την τεχνογνωσία, 17 τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα και τέλος 44 δράσεις αφορούν τον τουρισμό. Τέλος, έχουν σχεδιαστεί 34 δράσεις που αφορούν τη συμμετοχή της χώρας μας σε διεθνείς οργανισμούς και άλλες 56 που είναι οριζόντιες δράσεις” ανέφερε η πρόεδρος του Enterprise Greece και προσέθεσε:.

“Επίσης, και φέτος, οι δράσεις μας έχουν σχεδιαστεί, ώστε να καλύπτουν όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Συγκεκριμένα, ανά γεωγραφική ζώνη έχουμε τα εξής:

  • Δυτικά Βαλκάνια: 87 δράσεις
  • Ευρώπη: 252 δράσεις
  • Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική: 131 δράσεις
  • Βόρεια Αμερική: 82 δράσεις. Αντίστοιχα, στην
  • Κεντρική & Νότια Αμερική: 24 δράσεις
  • Ασία: 91 δράσεις
  • Αφρική: 10 δράσεις
  • Ωκεανία: 12 δράσεις”

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα