Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Πώς συνδέεται η τραγωδία με την ηλεκτροκίνηση που κόπηκε νωρίτερα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Πώς συνδέεται η τραγωδία με την ηλεκτροκίνηση που κόπηκε νωρίτερα
INTIME NEWS

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μετά από αυτό το τραγικό δυστυχήματα πρέπει να αναλάβει τη διερεύνηση ο Εθνικός Φορέας Διερεύνησης Ατυχημάτων που συστάθηκε εδώ και μήνα σε σχετικό νομοσχέδιο και το οποίο είναι το αρμόδιο όργανο.

Σε ανείπωτη τραγωδία εξελίχθηκε το δρομολόγιο της επιβατικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη εχθές το βράδυ. Όπως έγινε γνωστό στην περιοχή των Τεμπών συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στοιχίζοντας τη ζωή σε 38 ανθρώπους ενώ πάνω από 85 τραυματίστηκαν.

Προς το παρόν όλα πιθανολογούνται καθώς δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση που να διευκρινίζει το συμβάν. Αυτό το οποίο έχει γίνει γνωστό είναι πως το καλώδιο της ηλεκτροκίνησης με το οποίο κινούνται τα τρένα εχθές το απόγευμα κόπηκε -χωρίς να διευκρινίζεται πως- στην περιοχή του Παλαιοφάρσαλου.

Η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι διπλή, που σημαίνει πως η μια γραμμή εξυπηρετεί το ένα ρεύμα κυκλοφορία και η άλλη το δεύτερο. Από την κοπή του καλωδίου όπως φαίνεται υπήρξε αναγκαστική μονοδρόμηση.

Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς συνέβη από το διάστημα που έγινε η μονοδρόμηση μέχρι το σημείο που συγκρούστηκαν τα δύο τρένα. Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) Κώστας Γενιδούνιας μίλησε στην ΕΡΤ αναφέροντας: “Έχει συμβεί το αδιανόητο. Όπως όλα δείχνουν, τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη (το Intercity) και το δεύτερο, το εμπορικό, κατέβαινε από Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Και όπως βλέπετε συνέβη αυτή η σύγκρουση”.

Στη συνέχεια, κατήγγειλε πως δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα εδώ και χρόνια: “Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Είμαστε στο manual. Αν λειτουργούσαν. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας”.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μετά από αυτό το τραγικό δυστυχήματα πρέπει να αναλάβει τη διερεύνηση ο Εθνικός Φορέας Διερεύνησης Ατυχημάτων που συστάθηκε εδώ και μήνα σε σχετικό νομοσχέδιο και το οποίο είναι το αρμόδιο όργανο.

Από την πλευρά της η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θα εξετάσει σε δεύτερη φάση αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι σωστές. Τα όποια πορισμάτα εξαχθούν, η ΡΑΣ θα φροντίσει να εποπτεύσει την εφαρμογή. Η ΡΑΣ έχει στείλει κλιμάκιο για να διασφαλιστούν τα όποια ευρήματα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα