Τιτανικός: Ώρα μηδέν για το υποβρύχιο και τους 5 επιβαίνοντες – Αγωνία για την τύχη τους, τελειώνει το οξυγόνο
Η αγωνία στο κατακόρυφο για το Titan, με τις έρευνες να εντείνονται την ώρα που το οξυγόνο τελειώνει. Άγνωστη η προέλευση των θορύβων.
- 22 Ιουνίου 2023 07:42
Κορυφώνεται η αγωνία για την τύχη του υποβρυχίου που αγνοείται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, με την κλεψύδρα να αδειάζει, μαζί και τα αποθέματα οξυγόνου για τους πέντε επιβαίνοντες.
Την Τρίτη (20/6), η αμερικανική ακτοφυλακή εκτίμησε ότι το σκάφος είχε μόλις 40 ώρες οξυγόνου. Αυτό δίνει στους διασώστες περιθώριο μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης για να βρουν το σκάφος. Ακόμη και αν το σκάφος αναδυθεί και παρασυρθεί στα ρεύματα του ωκεανού, είναι σχεδιασμένο να ανοίγει μόνο από έξω, πράγμα που σημαίνει ότι το χρονικό όριο παραμένει.
Χθες, Τετάρτη, η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ έδωσε σε συνέντευξη Τύπου νεότερες πληροφορίες για το πού βρίσκονται οι έρευνες, μετά και τους υποθαλάσσιους ήχους που ακούστηκαν και κατέγραψαν καναδικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ ανέφερε πως δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή η προέλευση των θορύβων, ωστόσο τέτοιου είδους στοιχεία δίνουν πάντα ελπίδα σε μία τόσο μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.
Ο ίδιος έκανε λόγο για μία “απίστευτα περίπλοκη” επιχείρηση αναζήτησης για τον εντοπισμό του “Τιτάνα”, ενώ θέλησε να δώσει και μερικά καλά νέα για την πορεία των ερευνών, αναφέροντας πως οι έρευνες συνεχίζονται στην περιοχή όπου εντοπίστηκαν οι συγκεκριμένοι θόρυβοι.
“Τα δεδομένα από το καναδικό αεροσκάφος P-3 έχουν σταλεί στους ειδικούς του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ για περαιτέρω ανάλυση η οποία θα ληφθεί υπόψη στα μελλοντικά σχέδια έρευνας”, ανέφερε ο ίδιος στη συνέχεια, υπογραμμίζοντας ότι θόρυβοι ακούστηκαν και σήμερα, χωρίς όμως να είναι σαφής η προέλευσή τους, αφού ο ωκεανός είναι ένα αρκετά θορυβώδες περιβάλλον.
Ο Καρλ Χάρτσφιλντ του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woods Hole ανέφερε κατά τη συνέντευξη Τύπου ότι είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς ποιες είναι οι πηγές των θορύβων που ακούγονται, σημειώνοντας ότι υπήρξαν “πολλαπλές αναφορές” θορύβων “και κάθε ένας από αυτούς αναλύεται, παρακολουθείται, αναζητούνται μοτίβα και αναφέρεται“.
Οι θόρυβοι “έχουν περιγραφεί ως θόρυβοι κρότου”, ανέφερε ο Χάρτσφιλντ, όμως οι ακουστικοί αναλυτές “πρέπει να συνθέσουν την όλη εικόνα και να εξαλείψουν πιθανές ανθρωπογενείς πηγές”.
“Περιορισμένες ποσότητες φαγητού και νερού στο Titan”
Πέρα από τον εντοπισμό του “Titan” το ενδιαφέρον όλων είναι στραμμένο στους πέντε επιβαίνοντες του τουριστικού σκάφους αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στο εσωτερικό του, λόγω έλλειψης οξυγόνου αλλά και φαγητού και νερού.
Ερωτηθείς σχετικά, ο Φρέντερικ ανέφερε πως υπάρχουν κάποιες «περιορισμένες ποσότητες» φαγητού και νερού στο υποβρύχιο, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
“Πρέπει να παραμείνουμε αισιόδοξοι“, ανέφερε στη συνέχεια ο πλοίαρχος της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ παρά την επέκταση της περιοχής αναζήτησης στην επιφάνεια, η οποία όπως είπε χαρακτηριστικά είναι πλέον διπλάσια από την έκταση της πολιτείας του Κονέκτικατ, ενώ η έρευνα κάτω από την επιφάνεια του νερού έχει βάθος περίπου 2,5 μιλίων.
Επί του παρόντος πέντε πλοία αναζητούν το “Titan” και αναμένεται ότι θα γίνουν δέκα το επόμενο 24ωρο.
Στην αναζήτηση και σκάφος με σύστημα ανίχνευσης αντικειμένων στον πυθμένα
Στο μεταξύ, τρία πλοία έφτασαν το πρωί της Τετάρτης (21/06) για να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αναζήτησης του εξαφανισμένου υποβρυχίου σύμφωνα με tweet από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Ένα από τα σκάφη – το John Cabot – έχει «ικανότητες σόναρ πλευρικής σάρωσης» και συνοδεύει το Skandi Vinland και το Atlantic Merlin κατά την έρευνα, δήλωσε η USCG.
Το σόναρ πλευρικής σάρωσης είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιείται για «ανίχνευση και απεικόνιση αντικειμένων στον πυθμένα της θάλασσας», σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA).
«Οι πολλαπλοί φυσικοί αισθητήρες του σόναρ – που ονομάζονται συστοιχία μετατροπέων – στέλνουν και λαμβάνουν ακουστικούς παλμούς που βοηθούν στη χαρτογράφηση του πυθμένα της θάλασσας ή στην ανίχνευση άλλων αντικειμένων», δήλωσε η NOAA. «Καθώς το πλοίο κινείται, η διάταξη μετατροπέων στέλνει σήματα και στις δύο πλευρές του, σαρώνοντας τον πυθμένα της θάλασσας σαν τη δέσμη σε σχήμα ανεμιστήρα ενός φακού. Οι πλευρικές σαρώσεις αναζητούν με σταθερές ταχύτητες και σε ευθείες γραμμές, επιτρέποντας στο πλοίο να χαρτογραφήσει τον πυθμένα του ωκεανού καθώς ταξιδεύει».
Ωστόσο, το σόναρ πλευρικής σάρωσης δεν μπορεί να μετρήσει το βάθος, επομένως χρησιμοποιείται συχνά σε συντονισμό με άλλα εργαλεία για τη δημιουργία μιας πιο εκτεταμένης έρευνας στον πυθμένα του ωκεανού, δήλωσε η NOAA.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις