Revolut και Public αλλάζουν το οικοσύστημα πληρωμών
Το λανσάρισμα του Revolut Pay στην ελληνική αγορά μέσω συνεργασίας με το δίκτυο καταστημάτων Public σηματοδότησε αφενός την αναβάθμιση των λύσεων ψηφιακών πληρωμών στην εγχώρια αγορά και αφετέρου τη μορφή των συνεργασιών μεταξύ λιανεμπορίου και fintech.
- 12 Ιουλίου 2023 09:43
Η Revolut που πλέον θεωρείται μια από τις σημαντικότερες νεοτράπεζες με 30 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως έχει αυξήσει θεαματικά τη διείσδυση της στην ελληνική αγορά με 700.000 χρήστες ενώ το κορυφαίο λιανικό δίκτυο Public αντλεί το 25% των πωλήσεων του από το online κανάλι.
Έτσι, η συνεργασία των δύο πλευρών με την παροχή του Revolut Pay από τον Ιούνιο του 2023 ήρθε σε μια ώριμη στιγμή, σύμφωνα τόσο με τον Ignacio Zunzunegui, Head of Growth Southern Europe της Revolut, όσο και με τον Γιάννη Σίμο, Chief Omni Channel Officer στο γκρουπ της Public.
Στην κοινή τους συνέντευξη αναλύουν τόσο τις δυνατότητες των ψηφιακών πληρωμών και τα πλεονεκτήματα για πελάτες και λιανεμπόριο, συνομολογώντας πως το μέλλον των ασφαλών και γρήγορων πληρωμών είναι ψηφιακό.
Έρευνες συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως η χρήση ψηφιακών πληρωμών αυξάνει εκθετικά. Ποιες είναι οι δικές σας εκτιμήσεις για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα; Αφορά κυρίως το νεαρό καταναλωτικό κοινό ή διεισδύει ευρύτερα;
Η χρήση ψηφιακών πληρωμών αυξάνεται σταθερά, ειδικά μετά την πανδημία, η οποία έδωσε ισχυρή ώθηση στην υιοθέτησή τους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, μόλις ανακοινώσαμε 30 εκατομμύρια πελάτες σε μόλις 8 χρόνια από την κυκλοφορία της Revolut και αυτό είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη της ζήτησης τέτοιου είδους υπηρεσιών.
Οι ψηφιακές πληρωμές γενικά, και η Revolut, δε χρησιμοποιούνται μόνο από τους νεότερους, αλλά και από πολλούς ενήλικες λόγω του ότι απλοποιούν την καθημερινότητα και κάνουν τις πληρωμές πιο ασφαλείς.
Επιπλέον, η Revolut δεν επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν μόνο διαδικτυακές και offline πληρωμές, αλλά τους επιτρέπει να κάνουν και πολλές άλλες λειτουργίες, όπως παρακολούθηση των δαπανών τους, αποστολή και λήψη χρημάτων, επιστροφή μετρητών κατά την κράτηση καταλυμάτων και κατά τη διάρκεια αγορών, αποθήκευση χρημάτων με “θησαυροφυλάκια”, μοίρασμα πληρωμών με φίλους, δωρεές σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και πολλά άλλα.
Ποιο είναι το αποτύπωμα της Revolut στην Ελλάδα σήμερα;
Τα τελευταία δύο χρόνια αυξήσαμε τους χρήστες μας στην Ελλάδα κατά 200% φτάνοντας τις 700.000.
Οι περισσότεροι ζουν σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 35 έτη, που σημαίνει ότι δεν είναι μόνο η GenZ που επιλέγει τη Revolut αλλά αντ’ αυτού σχεδόν το ένα τέταρτο των πελατών μας είναι άνω των 44 ετών.
Ποια είναι τα στοιχεία επισκεψιμότητας online και offline για το Public Group;
Επενδύοντας συνεχώς σε μια αναβαθμισμένη εμπειρία αγορών για τους πελάτες μας, κατέχουμε και επίσημα τον τίτλο του Νο. 1 omnichannel retailer σε Ελλάδα και Κύπρο. Με πάνω από 60εκ. ετήσιες επισκέψεις στα online καταστήματά μας στις δύο χώρες, οι διαδικτυακές αγορές συμβάλλουν πλέον στο 25% του συνολικού μας τζίρου, ενώ αντίστοιχα στα φυσικά μας καταστήματα μετράμε πάνω από 4 εκ. πελάτες το χρόνο.
Τι προσφέρει η εφαρμογή Revolut Pay στον καταναλωτή αλλά και την επιχείρηση σε σχέση με τον υφιστάμενο ανταγωνισμό λύσεων ψηφιακών πληρωμών;
Η Revolut αποφάσισε να λανσάρει το Revolut Pay στην Ελλάδα, μέσω συνεργασίας με το Public, την πρώτη εταιρεία λιανικής που το ενσωματώνει, ώστε να επιτρέπει στους πελάτες να πληρώνουν για τις αγορές τους με λίγα μόνο κλικ, πιο γρήγορα, πιο εύκολα και χωρίς ρίσκο.
Οι πελάτες της Revolut που έχουν ολοκληρώσει τις αγορές τους στο Public.gr μπορούν να επιλέξουν «Revolut Pay» στο ηλεκτρονικό checkout χωρίς καν να χρειαστεί να βγάλουν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα για να πληρώσουν. Στη συνέχεια, τους ζητείται να επιβεβαιώσουν με ασφάλεια το ποσό πληρωμής και το eshop στην εφαρμογή της Revolut, η οποία προστατεύεται από τον κωδικό πρόσβασης ή το βιομετρικό αναγνωριστικό τους. Μόλις ο πελάτης επιβεβαιώσει την πληρωμή στην εφαρμογή, επιστρέφει στον ιστότοπο του eshop για επιβεβαίωση και το μόνο που έχει να κάνει είναι να περιμένει να φτάσουν οι νέες αγορές του. Οι μη χρήστες Revolut μπορούν εξίσου εύκολα να πληρώσουν χρησιμοποιώντας αποθηκευμένες κάρτες Mastercard ή Visa που έχουν εκδοθεί από οποιονδήποτε άλλο πάροχο.
Γιατί αποφασίσατε να λανσάρετε το Revolut Pay μέσω της αλυσίδας Public στην ελληνική αγορά;
Με κάθε μας στρατηγική κίνηση έχουμε θέλουμε να «απελευθερώνουμε» τους καταναλωτές στις αγορές τους, αξιοποιώντας τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές. Σε αυτό το πλαίσιο, φέρνουμε συνεχώς νέες επιλογές πληρωμών που ενισχύουν την ευελιξία και την ταχύτητα (π.χ. πληρωμές σε 3 δόσεις χωρίς πιστωτική μέσω Klarna, FlexPay) τόσο στις διαδικτυακές αγορές, όσο και στις αγορές εντός καταστημάτων. To Revolut Pay είναι ένας αγαπημένος τρόπος πληρωμής διεθνώς, ενώ στην Ελλάδα η Revolut διαθέτει μια ισχυρή κοινότητα από χρήστες. Η στιγμή, λοιπόν, ήταν ιδανική.
Έχει περιοριστεί η τάση που παρατηρούνταν σε έρευνες για τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά τις αγορές online αλλά πληρωμής offline;
Σύμφωνα με τα στοιχεία μας αυξάνονται. Τα τελευταία 2 χρόνια, αν αναλογιστούμε ότι η πελατειακή μας βάση αυξήθηκε κατά 200%, έχουμε δει μεγαλύτερη αύξηση των ψηφιακών πληρωμών τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα: οι διαδικτυακές πληρωμές αυξήθηκαν κατά 300% και οι offline πληρωμές αυξήθηκαν κατά 290%.
Οι περισσότεροι άνθρωποι σταδιακά εγκαταλείπουν τα μετρητά, καθώς θεωρούνται λιγότερο ασφαλή, υγιεινά και δύσκολο να παρακολουθούνται, ενώ οι ψηφιακές πληρωμές είναι πολύ πιο ασφαλείς και αξιόπιστες χάρη στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Υπάρχει στόχευση η συνεργασία να επεκταθεί και στο marketplace του Public;
Εξετάζουμε πάντα νέες μεθόδους, υπηρεσίες και τρόπους πληρωμής που αναβαθμίζουν την εμπειρία αγορών για τους καταναλωτές – και αυτό περιλαμβάνει και την εμπειρία αγορών στο Public Marketplace. Φυσικά, θα αξιολογήσουμε και την επιλογή του Revolut Pay.
Τι προσφέρουν οι ψηφιακές λύσεις πληρωμών στο λιανεμπόριο;
Αυτό που ζητούν οι καταναλωτές από τις ψηφιακές λύσεις για τις πληρωμές τους, είτε online, είτε στο κατάστημα, είναι αρχικά η ευκολία, η ασφάλεια και η ταχύτητα. Οι καταναλωτές θέλουν να ολοκληρώνουν τις αγορές τους γρήγορα και άμεσα, μέσα από μια απλή διαδικασία ή χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο app, χωρίς να ξοδεύουν χρόνο. Από εκεί και πέρα, σημαντικό στοιχείο για τους καταναλωτές είναι και η ευελιξία (π.χ. για την εξόφληση των αγορών σε δόσεις), ενώ η ασφάλεια είναι ένα κομβικό στοιχείο που αναζητούν οι καταναλωτές. Εμείς ως Public Group, αναζητούμε και επενδύουμε συνεχώς σε υπηρεσίες και λύσεις που βοηθούν τους καταναλωτές Public να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με τον τρόπο που οι ίδιοι επιθυμούν.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις