Συγκλονίζει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στο πρώτο teaser της πολυαναμενόμενης “Φόνισσας”

Συγκλονίζει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στο πρώτο teaser της πολυαναμενόμενης “Φόνισσας”

Το σκηνοθετικό εγχείρημα της Εύας Νάθενα, εμπνευσμένο από το διαχρονικό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, αποτελεί μια κινηματογραφική προσέγγιση πάνω στην τραγική ηρωίδα «Φόνισσα»- Τι αναφέρει η Καρυφυλλιά Καραμπέτη για την ταινία

Μόλις κυκλοφόρησαν τα επίσημα teaser trailer και poster της πολυαναμενόμενης κινηματογραφικής “Φόνισσας” που σκηνοθετεί η Εύα Ναθένα με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Νοέμβριο του 2023 από την Tanweer.

Με φόντο μία τοποθεσία του προηγούμενου αιώνα, η κλασική ιστορία της Χαδούλας μεταφέρεται στο παρόν, επιχειρώντας να φέρει στο φως αλλά και να γιατρέψει το διαγενεαλογικό τραύμα που διέπει την ελληνική κοινωνία. Το σκηνοθετικό εγχείρημα της Εύας Νάθενα, εμπνευσμένο από το διαχρονικό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, αποτελεί μια κινηματογραφική προσέγγιση πάνω στην τραγική ηρωίδα «Φόνισσα».

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη για τη Φόνισσα

Με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μιλήσαμε λίγο αφότου είχαν τελειώσει τα κινηματογραφικά γυρίσματα της ταινίας. Έχω τεράστια ανυπομονησία να δω την ταινία ολοκληρωμένη στις αίθουσες και μεγάλη περιέργεια για το πώς θα ανταποκριθεί ο κόσμος. Νιώθω μεγάλη χαρά που συνεργάστηκα με την Εύα Νάθενα, που είναι και προσωπική μου φίλη. Η Εύα στην αρχή ήταν να αναλάβει το εικαστικό κομμάτι της ταινίας, κάτι που δούλευε τα τελευταία δέκα χρόνια”.¨Παράλληλα όμως ασχολήθηκε πολύ και με το σενάριο, σε συνεργασία με την Κατερίνα Μπέη, και είχε τη γενική εποπτεία σε όλους τους τομείς της ταινίας. Οπότε το να αναλάβει τελικά και τη σκηνοθεσία ήταν μονόδρομος. Η ταινία θα ’λεγε κανείς πως είναι γυναικεία υπόθεση. Υπάρχουν καταπληκτικές γυναίκες στο καστ, όπως η Μαρία Πρωτόπαπα που παίζει τη μητέρα της Φραγκογιαννούς, η Πηνελόπη Τσιλίκα, η Έλενα Τοπαλίδου και η Νίκη Παπανδρέου που παίζουν τις κόρες της, η Γεωργιάννα Νταλάρα που την υποδύεται σε νεαρή ηλικία, η Μαρία Σκουλά, η Γαλήνη Χατζηπασχάλη, η Όλγα Δαμάνη, η Αγορίτσα Οικονόμου, αλλά και εξαιρετικοί άντρες ηθοποιοί, όπως ο Γιάννης Τσορτέκης, ο Στάθης Σταμουλακάτος, ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος και πολλοί άλλοι” είχε πει στο NEWS 24/7 χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση δε αν την δυσκόλεψε ο ρόλος αυτός της Χαδούλας, είπε “Ήταν πάρα πολύ δύσκολο να τον αποδώσω, να δείξω ότι κάθε φόνος που διαπράττει αυτή η γυναίκα έχει βαρύ τίμημα και για την ίδια, ότι την τραυματίζει βαθιά, παρόλο που τον αντιμετωπίζει ως πράξη λύτρωσης για τα θύματα.

Η Χαδούλα είναι ένας άγγελος θανάτου. Έτσι βλέπει τον εαυτό της και γι’ αυτό προσεύχεται συνεχώς ενδιάμεσα στους φόνους και αποζητά ένα θεϊκό σημάδι επιδοκιμασίας. Δυσκολεύτηκα πολύ, δεν άντεχα αυτή τη φρίκη, κατέβαλλα μεγάλες προσπάθειες για να ελέγχω τα συναισθήματα που με κατέκλυζαν και να ακροβατώ ανάμεσα στην οδύνη και την απόσταση, την οργή και τη γαλήνη της προσφοράς. Αυτά τα πράγματα ξεπερνούν τα ανθρώπινα, έχουν κάτι το απόκοσμο, το μυστηριακό, κάτι το βαθιά υπαρξιακό, σχεδόν μεταφυσικό. Δεν παίζονται…”

Η Εύα Νάθενα για την ταινία

Η σκηνοθέτιδα Εύα Νάθενα αναφέρει χαρακτηριστικά για την ταινία αυτή: «Ο Α. Παπαδιαμάντης δεν έγραψε για να αποδείξει κάτι, αλλά για να υπηρετήσει το κοινό ελληνικό αίσθημα, τον παράξενο τρόπο των Ελλήνων, αυτόν τον τρόπο που σήμερα πολεμάμε με όλες μας τις δυνάμεις, μπλεγμένοι στην άρνηση της ζωής και την αισθητικοποίηση του θανάτου. Ο άνθρωπος αυτός, δέχτηκε να σηκώσει ένα βάρος…». Χρήστος Βακαλόπουλος- Από το Χάος στο Χαρτί

Το παραπάνω απόσπασμα αποτυπώνει την πρόθεση της ταινίας. Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά. Αυτός είναι 1ος βασικός άξονας της ταινίας. Ο 2ος είναι το ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900, σαν κοινωνική σφυγμομέτρηση. Η ιστορία, δηλαδή αυτό που πραγματικά συνέβαινε εκείνη την εποχή, είναι αυτό που δημιούργησε μια ηρωίδα σαν τη Φόνισσα.

Για τους δύο αυτούς άξονες, τα υλικά που δανειζόμαστε προκειμένου να βάλουμε σε μεγεθυντικό φακό αυτό το αφήγημα- είναι τρία βασικά εργαλεία: η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Ψυχιατρική -και τα τρία με σημερινά δεδομένα. Το 1ο , η Ιστορία, έχει κάνει την αποτίμηση της όσον αφορά το 2ο , δηλαδή τις κοινωνικές δομές και τη θέση της γυναίκας τότε. Και τα δύο αυτά με ψυχαναλυτικά δεδομένα φωτίζουν την βαθύτερη ρίζα της δημιουργίας αυτής της ηρωίδας, που δεν είναι απλώς επινόηση του συγγραφέα της, αλλά μια αληθινή ηρωίδα λαϊκής τραγωδίας- και ως τέτοια θα την αναπαραστήσει η ταινία.

Το μητρικό στοιχείο στην ταινία (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας-κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων διαδραματίζονται. Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα -ως σήμερα κρυμμένο μυστικό- κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών. Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα