Ecofriendly? Είσαι και φαίνεσαι..
Το στυλ ντυσίματος μας αντανακλά το ποιοι είμαστε﮲ Πώς νιώθουμε, πώς θέλουμε να φαινόμαστε στους άλλους μερικές φορές, ποιες οι ανησυχίες μας.
- 10 Οκτωβρίου 2018 06:00
Το κείμενο αυτό είναι μέρος του project “Panteio Day”. Φοιτητές του Ad&PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών βρέθηκαν μία ημέρα στο Σπίτι της 24MEDIA και εκεί πήραν brief από 8 αγαπημένα brand για να δημιουργήσουν native content.
Από την Φιλίτσα Μουτούση
Όταν πιστεύεις έντονα σε κάτι ,αν δεν θες να το φωνάξεις, θα βγει τουλάχιστον πηγαία στις επιλογές σου. Από εκεί άλλωστε ξεκίνησε και η τρέλα των 90’s με τις στάμπες στα Tshirts. Πλέον, όμως, δεν μιλάμε για συνθήματα με έντονες γραμματοσειρές σε μονόχρωμα φόντο, αλλά για πειραματισμό με την ίδια την ύλη. Και ποιο άλλο ζήτημα είναι τόσο trending όσο και πραγματικά σοβαρό, ένα ζήτημα που αναζητά επίμονα τρόπο έκφρασης, από το περιβάλλον.
Άνθρωποι με περιβαλλοντική συνείδηση και επιχειρηματικό δαιμόνιο εμπνεύστηκαν την τελευταία δεκαετία ευρηματικούς τρόπους δημιουργίας βιώσιμων υλικών θέτοντας την βιομηχανία και τη μόδα υπέρ του περιορισμού της ετήσιας ρύπανσης του περιβάλλοντος και της ενεργειακής δαπάνης. Μέσω τεχνικών recycling και upcycling δημιούργησαν ρούχα και αξεσουάρ τα οποία δηλώνουν από μόνα τους και για όποιον τα επιλέγει μία διάθεση αλλαγής και υπεράσπισης του οικοσυστήματος.
Ιδανικό δώρο για coffee lovers είναι τα κοσμήματα της Rosalie McMillan φτιαγμένα από καθίζημα καφέ στο Λονδίνο με καθαρή αισθητική και γεωμετρικά σχήματα εμπνευσμένα από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί, τη φύση. Η σειρά Java Ore είναι χαρακτηριστική για την ασυμμετρία και τις γωνίες της, ενώ τα υπόλοιπα μέρη των κοσμημάτων συμπληρώνονται με ανακυκλωμένο ή ασήμι που φέρει πιστοποίηση fair-trade.
Περισσότερο έμπρακτα εξέλαβαν το κάλεσμα της φύσης οι Ιταλοί κατασκευάζοντας τα ξύλινα ρολόγια χεριού WEWOOD από φυσικές πρώτες ύλες. Για κάθε αγορά η εταιρία φυτεύει ένα δέντρο στην χώρα πώλησης χάρη στη συνεργασία της με την American Forests και την Trees for the Future που αναλαμβάνουν τα τεχνικά.
Τα πανιά των ιστιοπλοϊκών κατασκευάζονται από το υλικό PET, κάτι που τα κάνει ιδιαίτερα ανθεκτικά στη βροχή και τον άνεμο και τους επιτρέπει να στεγνώνουν γρήγορα. Αυτό το προτέρημα γίνεται πρόβλημα όταν φτάνει η στιγμή που απορρίπτονται, γιατί καθιστά δύσκολη τη βιοδιάσπασή τους. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η NANUστο Σίδνεϋ η οποία τα χρησιμοποιεί για να κατασκευάσει όλα τα είδη τσάντας-travel bag, beach, handbag, satchel, tote shopping, sailor’s, toiletry bag, laptop case- καθώς και πουφ, αιώρες και καλάθια εσωτερικών χώρων διατηρώντας την καλοκαιρινή διάθεση που αποπνέουν.
«Από τη θάλασσα, για τη θάλασσα» είναι το slogan των μαγιό Auria. Ξεχασμένα δύχτια ψαρέματος και απόβλητα nylon που συγκεντρώνονται από τις θάλασσες των Ηνωμένων Πολιτειών, της Αιγύπτου, της Ελλάδας κ.ά. ανακυκλώνονται σε ecolyn, ένα είδος κλωστής, με την οποία κατασκευάζονται μαγιό που είναι και ανακυκλώσιμα μιας και διασπώνται μετά από 4 χρόνια έκθεσης. Η εταιρία έχει ήδη κάνει σημαντικές συνεργασίες και έχει διάσημους opinion leaders να την υποστηρίζουν.
Στο περιβαλλοντικό κάλεσμα ανταποκρίθηκε πρόσφατα και η Adidas με δράσεις καθαρισμού των παραλιών και του ωκεανού στις Μαλβίδες αξιοποιώντας τις ανακυκλωμένες περισυλλεγμένες ποσότητες πλαστικού για τη δημιουργία αθλητικών παπουτσιών με την ποιότητα και την υπογραφή της εταιρίας. Ως το ελληνικό αντίστοιχο των προτύπων ευρεσιτεχνίας του εξωτερικού αναδεικνύεται η Phee. Μια εταιρία με έδρα της την Πάτρα που αξιοποιεί τα δάση φυκιών της Ποσειδωνίας τα οποία ξεβράζονται νεκρά στις ακτές. Πρόκειται για ένα υλικό που απορρίπτεται από τη φύση, αλλά για λόγους αισθητικής απορρίπτεται και δεύτερη φορά κατόπιν ανθρώπινης παρέμβασης και ενταφιάζεται με χρηματικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος. Χάρη όμως στη νοοτροπία του upcylcing μέσω τεχνικών καθαρισμού και συμπίεσης αποκτά χρηστικότητα καθημερινών αντικειμένων ή μετατρέπεται σε υλικό επένδυσης επιφανειών προσδίδοντάς τους φυσική ομορφιά αλλά και αισθητική που θυμίζει Αιγαίο.
Η σκέψη του να δημιουργείς κέρδος προσωπικό και κοινωνικό από κάτι που θεωρούταν άχρηστο σε κάνει να προσπαθείς να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά. Γυαλιά ηλίου, θήκες Iphone και Tablet, ρακέτες θαλάσσης, σουβέρ και κουτιά πολυτελείας φτιαγμένα από φύκια εκπέμπουν ένα νέο mindset που χαρακτηρίζει τη γενιά των Millenials και μας υπόσχεται ακόμα πολλά. Η γενιά αυτή δεν θέλει μόνο να πρωτοτυπεί με τις ιδέες της αλλά και να τις εκφράζει δημιουργώντας έτσι ένα κύμα προς το ecofriendly style και το Ecocouture. Δηλώνει έμπρακτα την περιβαλλοντική της ευαισθησία, απολαμβάνει τα φυσικά προϊόντα που κάποιοι έφτιαξαν με μεράκι και αξιώνει περισσότερους να πιστέψουν μέσω της μόδας στην προστασία της φύσης. Υπάρχει μια τάση και μια αγάπη προς το αυθεντικό και το ποιοτικό που περιβάλλεται ταυτόχρονα και από μία καλαίσθητη ιστορία και παρουσίαση. Είναι τόσο θέμα προσωπικής ευθύνης όσο και στυλ.
Δείτε όλα τα κείμενα της ενέργειας στην σελίδα http://panteio-day.24media.gr/.