David Shing: Επτά φορές που ο πρώτος ψηφιακός γκουρού στον κόσμο επιβεβαιώθηκε

David Shing: Επτά φορές που ο πρώτος ψηφιακός γκουρού στον κόσμο επιβεβαιώθηκε

Ο γκουρού της τεχνολογίας, David Shing, επιστρέφει στην Αθήνα για λογαριασμό του ετήσιου Tech Fest της Atcom

Ο επίσημος “Digital Prophet” της AOL και γκουρού του διεθνούς ψηφιακού οικοσυστήματος, David Shing, ήταν ο βασικός ομιλητής του Atcom Next που πραγματοποιείται σήμερα στο Παπαστράτειο του Πειραιά, με την ευγενική χορηγία της Microsoft.

Στην ομιλία του ο 47χρονος σήμερα “Shingy” που ζει στη Νέα Υόρκη, αξιολόγησε και ερμήνευσε τις στρατηγικές μεταβολές του παγκόσμιου ψηφιακού οικοσυστήματος.

Στο πλαίσιο της θεματολογίας του  ετήσιου Tech Fest της ATCOM, o “ψηφιακός προφήτης” όπως τον αποκαλούν, αναφέρθηκε στις νέες τάσεις και στις παγκόσμιες εξελίξεις του κλάδου, οι οποίες διαμορφώνουν την επόμενη ημέρα του ψηφιακού γίγνεσθαι, ενώ παρουσίασε και τον γενικότερο αντίκτυπο της αναδυόμενης νέας πραγματικότητας του digital στην αγορά, όσον αφορά σε brands, agencies και publishers.

Περιγράφοντας το πώς εξελίσσεται το διαδίκτυο σήμερα, ο “ψηφιακός γκουρού” τόνισε πως πλέον δεν έχουμε να κάνουμε με το “διαδίκτυο των πραγμάτων”, αλλά με το “ίντερνετ των συναισθημάτων”, αναφερόμενος στον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι χρήστες μεταξύ τους.

“H παρουσία του David Shing στο ATCOM Next αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς, ενώ επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά τον αδιαμφισβήτητα κομβικό χαρακτήρα του ετήσιου Tech Fest της ATCOM στο ψηφιακό οικοσύστημα της χώρας μας” δήλωσε στο πλαίσιο των ανωτέρω ο Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, Διευθύνων Σύμβουλος της ATCOM.

Ένας προφήτης, μα τι προφήτης

Ο Shing εργάζεται στην AOL από το 2007, αλλά το 2011 πήρε και επισήμως τον τίτλο του “digital prophet”. Τι σημαίνει όμως αυτό; Η περιγραφή της θέσης του είναι η εξής: “Να προσδιορίζει τις νέες ευκαιρίες για την εταιρία και να αλλάξει ενεργά το προφίλ της AOL και την προς τα έξω εικόνα της”. Ο “γκουρού” Shing μιλά σε συνέδρια, σε πρακτορεία και πελάτες και αναπτύσσει δημιουργικές λύσεις γι ‘αυτούς. Μάλιστα, έχει παραδεχθεί ότι δέχθηκε τη θέση αυτή, “επειδή είχε πλάκα”.

Στόχος του, να συγκεντρώνει την προσοχή. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε φέρει και μια “αντισυμβατική” εμφάνιση που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.

Ο Shing και η… χαίτη του:

Μια εμφάνιση που ανάγει άλλωστε και σε προσωπικό του λογότυπο:

 

Σε συνέντευξη του στο MSNBC έχει δηλώσει ότι ο ρόλος του είναι “να βλέπει πώς διαμορφώνεται το τοπίο του διαδικτύου σήμερα, και πώς θα διαμορφωθεί στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον”. Και πρόσθετε: “Βλέπω πώς κινούνται τα media και προσπαθώ να καταλάβω με ποιον τρόπο οι εταιρείες μπορούν να έχουν κέρδος από τις αλλαγές και τις νέες τάσεις. Πώς θα προσαρμοστούν και πώς θα γίνουν επικερδείς”. Αναφέρει πως δεν υπάρχει “μια συνηθισμένη μέρα στη δουλειά” για έναν “ψηφιακό γκουρού”, και πληρώνεται για εξαήμερη εργασία.

Την αισθητική και την προσωπική ματιά του, μπορεί κανείς να την καταλάβει μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, shingy.com.

Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του είναι ο όρος HoMo, δηλαδή home/mobile. Βασίζεται στο ότι οι άνθρωποι πλέον αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο σπίτι με τα κινητά τους τηλέφωνα τα οποία αντικαθιστούν σταδιακά τα PC και τα laptop. Έτσι, η αξιοποίηση τους σε μεγαλύτερο βαθμό, είναι επιβεβλημένη και άμεση στρατηγική προτεραιότητα για μια εταιρεία σαν την AOL.

Στις… παράπλευρες δραστηριότητες του Shing συγκαταλέγονται οι συνεντεύξεις που παίρνει από διασήμους. Παρακάτω μπορείτε να τον δείτε να συνομιλεί με τον σπουδαίο Kevin Spacey. Όλες οι συνεντεύξεις του “ανεβαίνουν” στο SHINGERVIEWS.

Επτά φορές θα με πιστέψεις

Και επειδή ένας προφήτης επιβεβαιώνεται από τις προβλέψεις του, δείτε τι “έβλεπε” το 2014 πως θα πραγματοποιηθεί στο άμεσο μέλλον του διαδικτύου (συνέντευξη στο Forbes):

-“Το De-Friending θα γίνει Trend”. Πόσους πολλούς “φίλους” έχουμε μαζέψει στα social media; Μετά τη δικτύωση, έρχεται και το αναγκαίο “ξεσκαρτάρισμα”.

-“Το νέο “νόμισμα” θα είναι το να προσελκύσεις την προσοχή στο διαδίκτυο”. Εννοούσε προφανώς ότι οι διαφημιστικές εταιρείες θα ξεκινούσαν αργά ή γρήγορα να πληρώνουν καταχωρήσεις σε media ανάλογα με τα likes και την απήχηση τους στα social media.

-“Τα ρούχα σου θα σε ελέγχουν και στη διαδικτυακή σου εμφάνιση”. Ο Shing διέβλεπε μια περαιτέρω άνοδο του ναρκισσισμού, σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ. “Η social media εικόνα μας θα γίνει πιο σημαντική από την κανονική μας”. Για τον Shing το μέλλον, δεν έχει να κάνει με τη δυαδική συνδεσιμότητα (ανάμεσα σε δύο άτομα δηλαδή στο διαδίκτυο), αλλά έχει να κάνει με δικτύωση σε πολλαπλά υποσυστήματα στα οποία θα δικτυώνονται όσοι έχουν κοινές αντιλήψεις και συμπεριφορές. Με άλλα λόγια, όπως έλεγε, “δεν θα ψάχνετε εσείς τις πληροφορίες, αλλά θα έρχονται αυτές σε εσάς βάσει των προτιμήσεων σας”. Παράλληλα, προέβλεπε πως σε χώρους όπως τα γυμναστήρια, θα υπάρχουν συσκευές που “θα σας λένε τι θα πρέπει να κάνετε για να βελτιωθείτε”.

-“Το περιεχόμενο είναι ο νέος Βασιλιάς”. Σύμφωνα με τον Shing, έχουμε μπει για τα καλά στην “εποχή της πληροφορίας” και το ζητούμενο είναι να υπάρχει ένα περιεχόμενο που θα γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικό για τον ψηφιακό αναγνώστη. “Στόχος είναι να μπορέσουμε να περάσουμε σε νέες μορφές όλες τις πληροφορίες έτσι ώστε να είναι ενδιαφέρουσες για το κοινό”. Δείτε πώς έχουν εξελιχθεί κοινώς τα ΜΜΕ στο διαδίκτυο και πόσες προοπτικές μετάλλαξης, έχουν ακόμη μπροστά τους μέσα από νέες συσκευές.

-“Οι Native διαφημίσεις ήρθαν για να μείνουν”. Ο Shing είναι από τους πρώτους που επένδυσαν και πίστεψαν τις native διαφημίσεις, εκείνες δηλαδή που διαφημίζουν “εμμέσως” το προϊόν, μέσα από ένα θέμα γενικού ενδιαφέροντος. Το Native advertising αυτή τη στιγμή είναι από τους πιο καυτούς όρους στο Digital Marketing. H κύρια διαφορά με τις άλλες μορφές διαφήμισης, είναι ότι οι καταχωρήσεις από τις εταιρείες γίνονται εκεί που βρίσκεται το κυρίως περιεχόμενο της σελίδας. Στην πραγματικότητα ο στόχος του Native Advertising είναι να προσφέρει διαφήμιση χωρίς να διαταράξει την εμπειρία του χρήστη με μια ιστοσελίδα.

-” Mobile”. Ήδη αναφερθήκαμε στο HoMo παραπάνω, και το ζούμε κάθε μέρα. Ίσως και αυτό το άρθρο να το διαβάζετε αυτή τη στιγμή από κάποιο smartphone. Ο Shing τα έλεγε αυτά από το 2010, πολύ πριν από τη συνέντευξη “προφητειών” του 2014 στο Forbes.

Το Consume έγινε Yes We Can

-“Ο επαναπροσδιορισμός του διαφημιζόμενου μηνύματος”. Η διαφήμιση δεν πρέπει πλέον να λανσάρει απλά ένα προϊόν με τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, αλλά και συγκεκριμένες αξίες που συνδέονται με αυτό. Βάσει των οδηγιών του Shing, η AOL είναι από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που επένδυσαν στη βίντεο εικονοποίηση πλάνων που συνδέουν το διαφημιζόμενο προϊόν με μια “αξία”. Η AOL έχει αναλάβει την προώθηση των Skype, Xbox, και MSN, με έναν περισσότερο “προσωποποιημένο” τρόπο. Η όλη λογική βασίζεται στο να τίθενται “θετικές ιστορίες” στην πρώτη γραμμή.

Λίγα λόγια για την ATCOM

Η ATCΟΜ ιδρύθηκε το 2000 και κατέχει ηγετική θέση στο Digital Business στην Ελλάδα, με εκτεταμένη εμπειρία και τεχνογνωσία στην παροχή υψηλού επιπέδου συμβουλευτικών και τεχνολογικών υπηρεσιών. Με ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τα 120 στελέχη, έχει αναπτύξει περισσότερα από 3,000 ολοκληρωμένα έργα Διαδικτύου για τις μεγαλύτερες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες, αξιοποιώντας το Netvolution, ένα διεθνώς αναγνωρισμένο λογισμικό διαχείρισης Web και Mobile περιεχομένου δικής της ανάπτυξης. Προσεγγίζοντας στρατηγικά τις ανάγκες κάθε επιχείρησης, η ATCOM συνδυάζει την τεχνολογία με τη δημιουργικότητα με σκοπό να βοηθήσει τους πελάτες της να ενισχύσουν την εμπειρία που προσφέρουν στον τελικό καταναλωτή σε κάθε διαθέσιμο κανάλι πώλησης, online και offline.

Η 24 MEDIA είναι χορηγός επικοινωνίας του Atcom Next

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα