Lidl Ελλάς: Χτίζοντας ένα πράσινο μέλλον για την κοινωνία

Διαβάζεται σε 5'
Lidl Ελλάς: Χτίζοντας ένα πράσινο μέλλον για την κοινωνία

Μείωση της σπατάλης προϊόντων, βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά, πράσινη ενέργεια – Το τρίπτυχο για τη δημιουργία μιας νέας, πιο πράσινης συνείδησης.

Αειφορία, πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη. Μέσα σ’ αυτές τις λίγες λέξεις συμπυκνώνεται το νόημα όλης της στρατηγικής της Lidl Ελλάς, η οποία φυσικά έχει ως βασική επιδίωξη το όφελος των ίδιων των καταναλωτών, αλλά και του πλανήτη μας.

Μέσω ενός οικοσυστήματος, όπου ο καθένας αποτελεί έναν ξεχωριστό κρίκο σε μια μακριά αλυσίδα ευθύνης, η εταιρεία προσπαθεί διαρκώς να επιδρά θετικά στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας και στη διατήρηση των πολύτιμων φυσικών πόρων.

Κι επειδή όλα αυτά δεν αποτελούν απλώς λόγια του αέρα, αλλά πράξεις και γεγονότα, ας δούμε το πώς η Lidl Ελλάς, η οποία δραστηριοποιείται εδώ και 24 χρόνια στη χώρα μας, έχει συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος.

Freepik

Πρώτες ύλες

Μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες είναι η προμήθεια πρώτων υλών φιλικών προς το περιβάλλον. Μαζί με ειδικούς συνεργάτες, υποβάλλει σε ενδελεχή έλεγχο όλες τις πρώτες ύλες, «τσεκάροντας» τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους. Τοπικά, πανελλαδικά και παγκόσμια, με δέσμευση και διαφάνεια.

Τέλος στη σπατάλη

Ταυτόχρονα, δεν σταματά να φροντίζει για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Οι παραγγελίες των προϊόντων γίνονται πάντα με βάση τις πραγματικές ανάγκες, ενώ οι ροές των φυσικών πόρων στις λειτουργικές διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται με συστηματικό τρόπο.

Ως αποτέλεσμα, η Lidl Ελλάς παραγγέλνει υπεύθυνα τις ποσότητες που υπολογίζει ότι θα «φύγουν» από τα ράφια, αποφεύγοντας τη σπατάλη αγαθών. Κι αυτό, φυσικά, σχετίζεται αφενός με την ενίσχυση των βιώσιμων προϊόντων, όσο και με τον καλύτερο συντονισμό της αλυσίδας ανεφοδιασμού.

Πολιτική μείωσης σπατάλης εφαρμόζεται και στα υλικά συσκευασίας. Γι’ αυτόν τον λόγο διαρκώς ελέγχονται και καταγράφονται οι ροές των πόρων και σε άλλα υλικά, όπως το χαρτί, το πλαστικό, οι παλέτες. Μ’ αυτόν τον τρόπο, οι πλαστικές συσκευασίες αντικαθίστανται από βιώσιμα υλικά, ενώ οι ογκώδεις συσκευασίες παραχωρούν τη θέση τους σε πιο μικρές.

Την ίδια ώρα, τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και εντέλει αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους.

Μείωση ανθρακικού αποτυπώματος

Εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Lidl Ελλάς πραγματοποιεί σημαντικά βήματα στην αποφυγή, στη μείωση και στην αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Συγκεκριμένα, κάνει χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις στο 100%. Μέχρι το 2030, μάλιστα, στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίες προκύπτουν από την παγκόσμια επιχειρησιακή λειτουργία κατά 80% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl αποδίδεται στην παραγωγή των προϊόντων. Έτσι, η εταιρεία ωθεί τους προμηθευτές, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των σχετιζόμενων εκπομπών, να θέσουν έως το 2026 τους δικούς τους κλιματικούς στόχους, βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας «Science Based Targets».

Στο ίδιο πνεύμα, μια ακόμη σημαντική ενέργεια συνίσταται στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ, αλλά και στην υιοθέτηση πληθώρα εσωτερικών μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.

Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι έχουν δημιουργηθεί 28 πράσινοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, ενώ γίνεται χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων, καθώς επίσης και ότι έχουν εγκατασταθεί 16 φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες των καταστημάτων και ακόμη δύο στις αποθήκες.

Οι στόχοι σε βάθος 4ετίας

Οι ενέργειες της Lidl Ελλάς για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του περιβάλλοντος δεν σταματούν εδώ. Σε βάθος τετραετίας φιλοδοξεί να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων, ενώ εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο πωλήσεων.

Επιπρόσθετα, ως μέλος του Ομίλου Schwarz, έχει δεσμευτεί να πετύχει έως το 2025 τους εξής στόχους:

  • 20% λιγότερο πλαστικό,
  • 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας,
  • 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες,
  • 100% ανακυκλώσιμα υλικά στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Κι όλα αυτά, παράλληλα με τον στόχο για 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων έως το 2030 και για 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων, των απορρυπαντικών και των καθαριστικών, όπου έχει ήδη επιτευχθεί μεγάλη πρόοδος.
Μ’ αυτές τις πρωτοβουλίες, αλλά και όλες εκείνες που έπονται, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει με το παραπάνω τη δέσμευσή της απέναντι στον πλανήτη, χτίζοντας μια πράσινη συνείδηση σε όλη την κοινωνία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα