Έξι χρόνια χωρίς τον Παντελή Παντελίδη: Από το δωμάτιό του στην κορυφή
Σαν σήμερα, πριν από 6 χρόνια, ο Παντελής Παντελίδης έχασε τη ζωή του σε τροχαίο στη Βουλιαγμένης. Η εκτόξευσή του στην κορυφή, το μοιραίο τέλος και η πολύχρονη δικαστική διαμάχη.
- 18 Φεβρουαρίου 2022 09:16
Έξι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το μοιραίο τροχαίο της 18ης Φεβρουαρίου του 2016, που έκοψε το νήμα της ζωής του τραγουδιστή Παντελή Παντελίδης.
Ο αγαπημένος λαϊκός τραγουδοποιός σκοτώθηκε στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε έφυγε από την πορεία του και προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες, βυθίζοντας στη θλίψη τον καλλιτεχνικό χώρο και, κυρίως, το τεράστιο κοινό που τον θαύμαζε, τον ακολουθούσε πιστά και τον μνημονεύει με λατρεία μέχρι και σήμερα.
Το φαινόμενο Παντελής Παντελίδης
Η περίπτωση του Παντελή Παντελίδη διαφέρει από των άλλων τραγουδιστών, καθώς η ιστορία του θυμίζει παραμύθι. Η Ελλάδα είχε πολλά χρόνια να “βγάλει” έναν τραγουδιστή τόσο λαοφιλή, που να καταφέρει να ανεβεί στην κορυφή μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και να αγαπηθεί από όλες τις κατηγορίες των μουσικόφιλων. Ο Παντελής Παντελίδης, όχι μόνο κατέκτησε τα παραπάνω, αλλά το έκανε και μόνος του. Με μεράκι, με απλότητα και με μια αμεσότητα που μπορούσε να “μιλήσει” ακόμη και στον πιο “δύσκολο” ακροατή.
Ο Παντελής Παντελίδης ξεκίνησε την καριέρα του ανεβάζοντας αυτοσχέδια βίντεο με τα τραγούδια του στο Youtube. Κρατώντας μια απλή ακουστική κιθάρα στο δωμάτιό του, τραγουδούσε τις μελωδίες και τους στίχους που «σκάρωνε» με απλότητα, αλλά και πάθος. Πολύ σύντομα τα βίντεο με τα τραγούδια του έγιναν viral και κυκλοφόρησαν από στόμα με στόμα, μέχρι που μια δισκογραφική εταιρεία του πρότεινε συνεργασία και έτσι ξεκίνησε ο δρόμος προς την επιτυχία.
Από το δωμάτιο του σπιτιού του βρέθηκε να τραγουδά ως πρώτο όνομα στα πιο δημοφιλή κέντρα διασκέδασης της Αθήνας, να συνεργάζεται με καταξιωμένους καλλιτέχνες του χώρου και να δοξάζεται σαν θεός μέσα σε “βουνά” από γαρύφαλλα. Τα τραγούδια του γίνονταν επιτυχία το ένα μετά το άλλο. Με ταχύτητα φωτός μετατράπηκε στο απόλυτο είδωλο και στο σύμβολο της νυχτερινής διασκέδασης, ενώ, παράλληλα, ήταν το n1 σε ζήτηση όνομα στα μαγαζιά – όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα, η οποία μαστιζόταν από την οικονομική κρίση.
Οι θαυμαστές του – άνθρωποι όλων των ηλικιών και των τάξεων – έβλεπαν στον Παντελή Παντελίδη το παιδί της διπλανής πόρτας. Εκείνο που “κέρδισε” εξαρχής τον κόσμο και συνέχισε να διαθέτει μέχρι και την ύστατη στιγμή, ήταν η απλότητα και η αμεσότητα των τραγουδιών του, τα οποία “γεννιούνταν” μέσα από καθημερινές ιστορίες και προσωπικά βιώματα. Την ίδια στιγμή, το ξεκίνημά του, η εκτόξευσή του και ο τρόπος με τον οποίο βρέθηκε στην κορυφή, συνετέλεσαν στο να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο το λαϊκό παιδί που κέρδισε ό,τι κέρδισε με την αξία και το ταλέντο του.
Το μοιραίο τροχαίο του 2016
Οι λαμπεροί προβολείς έσβησαν ξαφνικά, τη στιγμή που ο Παντελής Παντελίδης βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του. Εκείνη την περίοδο ετοιμαζόταν για μια ακόμη επιτυχημένη σειρά εμφανίσεων, με τη Δέσποινα Βανδή και τον Κώστα Μαρτάκη στο νυχτερινό κέντρο TEATRO. Η πρεμιέρα θα γινόταν στις 19 Φεβρουαρίου. Δύο μέρες πριν, στις 8:10 το πρωί της Πέμπτης (18/02/2016) στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού, το Ι.Χ που οδηγούσε ο 32χρονος Παντελής Παντελίδης ξέφυγε από την πορεία του, ανετράπη και προσέκρουσε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα.
Αμέσως κλήθηκε στο σημείο το ΕΚΑΒ και το ασθενοφόρο τον μετέφερε στο Ασκληπιείο Βούλας, όπου οι γιατροί διαπίστωσαν τον θάνατό του. Οι πυροσβέστες έκαναν περίπου μία ώρα να τον απεγκλωβίσουν από το όχημα, καθώς έπρεπε να κάνουν χειρουργικές κινήσεις για να τεμαχίσουν τις λαμαρίνες του τζιπ, αφήνοντας άθικτο το σώμα του τραγουδιστή, αλλά και των δύο νεαρών κοριτσιών που επέβαιναν στο όχημα, της 30χρονης τότε Μίνας Αρναούτη και της 20χρονης Φρόσως Κυριάκου.
Σύμφωνα με την έκθεση της τροχαίας: “Στις 8.10 στη γέφυρα εξόδου από το πρώην ανατολικό αερολιμένα κινούνταν όχημα μάρκας Mercedes με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ο 33χρονος οδηγός Παντελής Παντελίδης κινούνταν στο ρεύμα προς την έξοδο για Αθήνα όταν το όχημα εξετράπη δεξιάς της πορείας του, προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στηθαίο (ύψους περίπου 40 εκατοστών) και στη συνέχεια σε μεταλλικά κάγκελα με αποτέλεσμα να ανατραπεί το όχημα”.
Η ακριβής κατεύθυνση του οχήματος ήταν από την αερογέφυρα του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα, λίγο πριν την έξοδο για την Λ. Βουλιαγμένης στο ύψος της οδού Ιασωνίδου και με κατεύθυνση την Αθήνα. Η σφοδρή σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του θανάσιμου τραυματισμού του τραγουδιστή, τον σοβαρό τραυματισμό της μίας επιβαίνουσας και τον ελαφρύτερο της άλλης. Χιλιάδες κόσμου βρέθηκε στο τελευταίο αντίο για τον λαϊκό τραγουδιστή, του οποίου κηδεία του έγινε λαϊκό προσκύνημα, ενώ πολύς κόσμος επισκέφθηκε το σημείο του μοιραίου τροχαίου, αφήνοντας λουλούδια.
Η δικαστική διαμάχη και το πόρισμα
Όσον αφορά το ποινικό σκέλος, η Δικαιοσύνη είπε τον τελευταίο της λόγο στην υπόθεση του Παντελή Παντελίδη και συγκεκριμένα γύρω από την ξεκάθαρη αμφισβήτηση της οικογένειας του τραγουδιστή, για το κατά πόσο ήταν εκείνος που οδηγούσε το τζιπ το μοιραίο βράδυ.
Η αντεισαγγελέας Εφετών υιοθετώντας τη θέση της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών, διαβίβασε οριστικά πλέον τη δικογραφία του τροχαίου δυστυχήματος στο αρχείο. Κι εκείνη με τη σειρά της κατέληξε ότι οδηγός του αυτοκινήτου δεν ήταν άλλος από τον Παντελή Παντελίδη, βγάζοντας από το κάδρο τη Μίνα Αρναούτη και Φρόσω Κυριάκου, τις δύο κοπέλες που επίσης βρίσκονταν στο όχημα.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η οικογένεια του αδικοχαμένου τραγουδιστή, μέσω του δικηγόρου της, Απ. Λύτρα, έχει επισημάνει την ύπαρξη αυτόπτη μάρτυρα, σύμφωνα με τον οποίο ο ίδιος βοήθησε τον Παντελή Παντελίδη να επιβιβαστεί στη θέση του συνοδηγού. Από την πλευρά της, η εισαγγελική λειτουργός υποστηρίζει πως η επίμαχη κατάθεση, επισημαίνοντας ότι “ο κύριος ισχυρισμός του ότι το όχημα οδηγούσε η Φρόσω Κυριάκου αντικρούεται από πλήθος αδιάσειστων αποδεικτικών στοιχείων”.
Είχαν χορηγηθεί ακόμα τρεις αντίστοιχες αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης, οι οποίες όλες κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι η υπόθεση έπρεπε πλέον να τεθεί στο αρχείο. Την ίδια ώρα, και άλλες ενέργειες της οικογένειας Παντελίδη φαίνεται πως έχουν πέσει στο κενό, αφού -κατά πληροφορίες- έχουν απορριφθεί μηνυτήριες αναφορές σε βάρος του Δήμου Ελληνικού και του Δημοσίου, κάνοντας λόγο κακοτεχνίες στο σημείο του δυστυχήματος.
Πάντως, η υπόθεση είχε απασχολήσει από την πρώτη κιόλας στιγμή, αφού τα πραγματικά περιστατικά δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα. Στην ογκωδέστατη δικογραφία υπήρχαν εκθέσεις πραγματογνωμόνων και ιατροδικαστών, αλλά και μαρτυρικές καταθέσεις, οι οποίες δεν οδηγούσαν σε ένα αδιαμφισβήτητο συμπέρασμα για το ποιος οδηγούσε το μαύρο τζιπ στις 18 Φεβρουαρίου του 2016.
Από τη μία, οι δύο μηχανολόγοι στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης για τη διερεύνηση των συνθηκών του οδικού τροχαίου δυστυχήματος, την οποία συνέταξαν κατ’ εντολή των αστυνομικών αρχών, δεν αναφέρονταν στο πρόσωπο που χειρίστηκε το βράδυ εκείνο το όχημα, υπογραμμίζουν ωστόσο ότι όποιος και αν ήταν ο οδηγός, αυτός είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για το τροχαίο.
Βέβαια, στο έγγραφο επισημαίνεται: “οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στη δημιουργία ενός δυστυχήματος είναι η οδός και το περιβάλλον, οι χρήστες της οδού και του όχημα. Το υπόψη δυστύχημα δεν οφείλεται στα παραπάνω. Κατά συνέπεια οφείλεται ΜΟΝΟ σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα οφείλεται σε όποιον οδηγούσε το όχημα στη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών προς τη Λ. Βουλιαγμένη με κατεύθυνση προς Αθήνα, στο ύψος όπου τέμνεται ανισόπεδα με το ρεύμα κυκλοφορίας της Λ. Βουλιαγμένης προς Γλυφάδα, για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο που διαχωρίζει το οδόστρωμα από το διάδρομο κυκλοφορίας των πεζών, της γέφυρας, στη συνέχεια σύρθηκε στο πλάι του τσιμεντένιου τοιχίου, στη συνέχεια ανατράπηκε προς τα δεξιά και σύρθηκε πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο, ενώ ταυτόχρονα άρχισε να καταστρέφει τα σιδερένια προστατευτικά κάγκελα της γέφυρας και ανατράπηκε, δηλαδή ο ουρανός να ακουμπάει στο έδαφος στην τελική του θέση όπου και ακινητοποιήθηκε. Αποτέλεσμα της εκτροπής – πρόσκρουσης – ανατροπής ήταν να τραυματισθούν τα παρακάτω πρόσωπα:
α) Παντελίδης Παντελεήμων (…) θανάσιμα τραυματισθείς
β) Αρναούτη Μυρσίνη (…) σοβαρά τραυματισθείσα
γ) Κυριακού Ευφροσύνη – Στυλιανή (…) σοβαρά τραυματισθείσα”.
Από την άλλη, αντικρουόμενες ήταν και οι δύο εκθέσεις που υποβλήθηκαν από κατ’ εντολή των αρχών και κατ’ εντολή της οικογένειας, αφού το γεγονός ότι το σώμα του Παντελή Παντελίδη εντοπίστηκε στη θέση του συνοδηγού, ήταν το έναυσμα για διαφορετικά συμπεράσματα. Πάντως, η αντεισαγγελέας Εφετών αναφέρθηκε στη διάταξή της και σε αυτό το σημείο, επισημαίνοντας ότι μόνο στην έκθεση του διορισμένου πραγματογνώμονα “προσδιορίζεται και αιτιολογείται κατά τρόπο σαφή και επιστημονικό η αρχική και τελική θέση των σωμάτων των επιβαινόντων”.
Ωστόσο, αν και το ποινικό σκέλος έχει μπει στο αρχείο, καθώς δεν εντοπίστηκαν ευθύνες τρίτων για την εκτροπή του αυτοκινήτου που οδήγησε στο θάνατο του αγαπητού τραγουδιστή, το Πρωτοδικείο Αθηνών θα ασχοληθεί με το αστικό κομμάτι.
Έξι χρόνια μετά, έχουν προσδιοριστεί να συζητηθούν τρεις συνολικά αγωγές, οι οποίες στρέφονται κατά της εταιρίας στην οποία είχε ασφαλιστεί το όχημα. Προσφεύγοντες είναι τόσο οι δύο συνοδηγοί στο μοιραίο αυτοκίνητο, Μίνα Αρναούτη και Φρόσω Κυριακού, όσο και η οικογένεια του Π. Παντελίδη.
Η Μίνα Αρναούτη διεκδικεί την καταβολή αποζημίωσης ύψους 1.164.137 ευρώ, και συγκεκριμένα, το ποσό των 500.000 ευρώ για ηθική βλάβη, 500.000 ευρώ για οικονομική αποζημίωση, 73.500 ευρώ για εισοδήματα που θα είχε τα επόμενα 20 χρόνια, αν δεν είχε τραυματιστεί και 60.950 ευρώ για πλαστικές επεμβάσεις επανορθωτικής αποκατάστασης, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά νοσήλια, αποκλειστικές νοσοκόμες και άλλα. Αντίστοιχα, η Φρόσω Κυριακού αξιώνει το ποσό των 94.630 ευρώ από τα οποία τα 80.000 αφορούν την ηθική βλάβη, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα αντιστοιχούν σε νοσήλια και σχετικά έξοδα.
Από την πλευρά της, η οικογένεια Παντελίδη, η οποία -παρά τις αντίθετες δικαστικές κρίσεις- εμμένει στη θέση ότι ο τραγουδιστής δεν οδηγούσε το τζιπ αλλά βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού, διεκδικεί αποζημίωση ύψους 600.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις