Βίντεο: Δοκιμάστηκε το αεροσκάφος “φάντασμα” που φέρει ελληνική υπογραφή
Η κατασκευή του UCAV nEUROn είχε αρχίσει το 2005 με συμμετοχή και χρηματοδότηση από την Γαλλία, την Ιταλία, την Σουηδία, την Ισπανία, την Ελλάδα και την Ελβετία.
- 04 Ιανουαρίου 2019 09:41
Ένα από τα σημαντικά ευρωπαϊκά προγράμματα στο οποίο συμμετέχει -ευτυχώς- η Ελλάδα από την έναρξή του είναι το UCAV nEUROn, προχωρά ξανά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αυτό δίνει κάποιες ελπίδες για να αποκτήσει η χώρα ένα νέο σύγχρονο οπλικό σύστημα.
Το σημαντικό είναι ότι το 10% του nEUROn σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την ΕΑΒ, τις δυνατότητες της οποίας ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε, όπως γράφει το Militaire.gr.
Το nEUROn πέταξε για πρώτη φορά το 2012 στη Γαλλία. Η κατασκευή του είχε αρχίσει το 2005 με συμμετοχή και χρηματοδότηση από την Γαλλία, την Ιταλία, την Σουηδία, την Ισπανία, την Ελλάδα και την Ελβετία. Επικεφαλής της προσπάθειας είναι η Dassault Aviation η οποία συνεργάζεται με τις Alenia Aermacchi (Ιταλία), ΕΑΒ (Ελλάδα), EADS-CASA (Ισπανία), Saab (Σουηδία), και RUAG (Ελβετία).
Τι φτιάχνει η ΕΑΒ
Η ΕΑΒ έχει αναλάβει τη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή σημαντικού μέρους του αεροσκάφους . Συγκεκριμένα:
- του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
- του οπισθίου μέρους της ατράκτου που περιβάλλει το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Aft Fuselage) καθώς και
- του πίνακα λειτουργικού ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους για έλεγχο τόσο πριν από την εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών συστημάτων στο αεροσκάφος, όσο και για έλεγχο πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).
Με μήκος 10 μέτρων, εκπέτασμα 12.5 μέτρα, καθαρό βάρος 5 τόνων, και χρησιμοποιώντας έναν αεροκινητήρα Rolls-Royce Turbomeca “Adour”, το UCAV-nEUROn στην παρούσα φάση δοκιμάστηκε στον αέρα, “αντιμέτωπο” με δύο Eurofighter της ισπανικής αεροπορίας.
Τα Eurofighter Typhoon της Ισπανικής Αεροπορίας, που μεταστάθμευσαν στη γαλλική αεροπορική βάση Istres, επιχείρησαν να εντοπίσουν το nEUROn, με χρήση του ραντάρ, του συστήματος IRST που φέρουν και πυραύλων αέρος-αέρος IRIS-T.
Το nEUROn έχει κάνει περισσότερες από 120 δοκιμαστικές πτήσεις.
Το nEUROn θα μπορεί να μεταφέρει σημαντικό οπλικό φορτίο -σε “ποιότητα” κι όχι σε ποσοότητα- θα είναι “αόρατο” και θα έχει σημαντική ακτίνα δράσης. Τα σχέδια της ΠΑ προέβλεπαν προ κρίσης την απόκτηση 150 UCAV nEUROn. Ελπίζουμε ότι δεν θα ΄χουν επηρεαστεί. Ο σχεδιασμός προέβλεπε ότι τα nEUROn θα μπορούσαν να είναι επιχειρησιακά έτοιμα το 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ MILITAIRE.GR: