Drive to survive: Ο Βάλτερι Μπότας θα πάει και στο ψυχολόγο για να νικήσει τον Λιούις Χάμιλτον
Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2021 επιστρέφει το όνομα 'Σουμάχερ' στο γκρντ, οι Red Bull, McLaren και Alpine απειλούν τη Mercedes και ο Βάλτερι Μπότας τον Λιούις Χάμιλτον. Η τρίτη σεζόν του 'Drive to survive', στο Netflix παρουσιάζει όλους τους λόγους που δεν χάνεται η σεζόν.
- 24 Μαρτίου 2021 13:28
Aυτή είναι η εβδομάδα που θα κάνει πρεμιέρα η σεζόν της Formula 1 στο Μπαχρέιμ, όπου έγιναν οι δοκιμές. Αυτές έδειξαν πως φέτος η Red Bull είναι ικανή να κοντράρει την πρωταθλήτρια των επτά περασμένων αγωνιστικών περιόδων, Mercedes. Ο κάτοχος των έξι τελευταίων τίτλων, στο πρωτάθλημα των οδηγών, Λιούις Χάμιλτον εξήγησε πως πέραν της Red Bull τον εντυπωσίασε και ο ρυθμός των McLaren και Renault, που φέτος θα εμφανιστεί στις πίστες ως Alpine -όνομα του brand των sport αυτοκινήτων της γαλλικής εταιρίας.
Ό,τι δούμε φέτος θα είναι σε τελευταία εμφάνιση, καθώς από το 2022 θα αλλάξουν πολλά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των πιο γρήγορων μονοθέσιων του πλανήτη. Όπως για παράδειγμα, όλες οι ομάδες θα έχουν τα ίδια χρήματα να διαθέσουν για τα αυτοκίνητα τους. Θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές που αναμένεται να επηρεάσουν την απόδοση εξ ου και το 2021 διαφημίζεται ως ‘η πιο γρήγορη χρονιά της ιστορίας’. Κάτι που θα πρέπει και να αποδειχθεί στην πράξη.
Το βέβαιο είναι πως η συνεργασία του Netflix με τη Formula 1, για την παραγωγή των docuseries με τίτλο ‘Drive to survive’ επέτρεψε σε όλον τον πλανήτη να γνωρίσει το σπορ επί της ουσίας, μαζί και τους πρωταγωνιστές του και τελικά, να αυξήσει το κοινό που παρακολουθεί τους αγώνες. Η επιτυχία της πρώτης σεζόν είχε ως συνέπεια να δεχθούν να εμφανιστούν στο project και η Mercedes με τη Ferrari που αρχικά είχαν αρνηθεί -γιατί όπως είχαν πει δεν ήθελαν να αποσυντονιστούν.
Fact: οι οπαδοί του σπορ διαμαρτυρήθηκαν από την αρχή για το περιεχόμενο, καθώς γνώριζαν τα περισσότερα. Διευκρινίστηκε πως αυτή η δουλειά αφορούσε τους πάντες. Όχι μόνο όσους ήδη ασχολούνταν.
Ας δούμε όμως, γιατί είναι το ‘Drive to survive’ στα δημοφιλέστερα ‘προϊόντα’ του Netflix τις τελευταίες εβδομάδες. Κατ’ αρχάς, είναι η χρονιά που επλήγη -όπως όλα- από τον Covid-19, με τη σεζόν να ‘κονταίνει’, αντικαταστάτες οδηγούς να εμφανίζονται διαρκώς για να καλύψουν τα κενά αυτών που είχαν διαγνωστεί θετικοί στον κορονοϊό και τον Χάμιλτον να ‘κουράζει’, υπό την έννοια ότι διέλυσε όσα ρεκόρ δεν είχε πάρει έως τότε από τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Βρετανός έχει φέτος τη δυνατότητα να γίνει ο πολυνίκης της ιστορίας.
Δεύτερον, δυο ομάδες (ΜcLaren και Williams) έφτασαν πολύ κοντά στην πτώχευση, ενώ η Haas έπρεπε να περιμένει έως το τέλος της χρονιάς για να μάθει αν θα συνεχίσει να υπάρχει. Στην περίπτωση της Williams, σώθηκε από τον πατέρα του Νίκολα Λατίφι, Μάικλ, ο οποίος πρόσφερε ως δάνειο 100.000.000 δολάρια. Σε περίπτωση που η ομάδα δεν ήταν συνεπής στην αποπληρωμή, ο Λατίφι -που έχει ήδη το 10% των μετοχών- θα έπαιρνε θέση στη διοίκηση, δικαιώματα από τους αγώνες και όλο το ‘στόλο’.
H ΜcLaren έκανε περικοπές στους μισθούς των πάντων (800 ανθρώπων που ασχολούνται με τη F1), ως εταιρία (McLaren Group) απέλυσε 1200 υπαλλήλους, ενώ πήρε και χορηγία από την Εθνική Τράπεζα του Μπαχρέιν (184.000.000 δολ.). Βλέπετε, στην τράπεζα και τη McLaren υπάρχει το ίδρυμα Sovereing Wealth. Mια βοήθεια την έδωσε και ο Λάντο Νόρις, κάνοντας την καλύτερη χρονιά της καριέρας του.
Λόγοι για να δείτε το ‘Drive to survive’
Την αγωνία των ομάδων και των οδηγών για όλα αυτά, τις αλλαγές που έγιναν στα τιμόνια ενώ ήταν σε εξέλιξη η αγωνιστική περίοδος, τη διαταραγμένη σχέση του Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Ferrari, την αντιπαλότητα του team principal της Mercedes, Τότο Γολφ με τον ομόλογο του στη Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ και όσα έσουραν στη Racing Point (τα αυτοκίνητα της χαρακτηρίστηκαν ‘pink Mercedes’, λόγω των πολλών ομοιοτήτων με το μονοθέσιο των πρωταθλητών το 2019) θα τα δείτε στο ‘Drive to survive’, με το ένατο επεισόδιο να αφορά αυτό που ακολουθεί, με τον Ρομέιν Γκροζάν να εξηγεί τι έζησε και πώς ήταν οι επόμενες μέρες.
Στο τρίτο επεισόδιο ο Βάλτερι Μπότας αποκαλύπτει πως είχε σκεφτεί να εγκαταλείψει τη Formula 1, όταν έλαβε την εντολή να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Χάμιλτον, στο Grand Prix της Ρωσίας. O Φιλανδός μπαίνει φέτος στην πέμπτη του σεζόν με την Mercedes και ενώ έχει δει πρώτος την καρό σημαία, σε 9 αγώνες δεν έχει καταφέρει να βρει τρόπο να νικήσει τον ‘συμπαίκτη’ του. Αυτός λέει πως είναι ο στόχος του φέτος. Επίσης λέει ότι έκανε και όσα χρειάζονταν. Δηλαδή, δούλεψε το σώμα και το μυαλό του, σε χαμηλές (Φινλανδία), αλλά και υψηλές (Μονακό) θερμοκρασίες “σε ακραίες συνθήκες, για να γίνω πιο σκληρός. Το ίδιο έκανα και με το ψυχικό κομμάτι και τώρα νιώθω πως όλα είναι σε ισορροπία”.
Το 2019 τον είχαν ρωτήσει αν σκέφτεται να ζητήσει τη βοήθεια ψυχολόγου, για να εντοπίσει και να νικήσει την πίεση των ‘πρέπει’ της κορυφαίας ομάδας στην οποία ανήκει και τους λόγους που τον κρατούν δεύτερο (θέση στην οποία τερμάτισε τις δυο τελευταίες αγωνιστικές περιόδους).
Σημείωση: από το 2018 η Mercedes έχει ψυχολόγο στην ομάδα.
Ο Μπότας είχε απαντήσει “δεν είμαι ο Νίκο Ρόσμπεργκ”, πρωταθλητής του 2016 -ως συμπαίκτης του Χάμιλτον-, ο οποίος είχε ομολογήσει πως επισκεπτόταν το ψυχολόγο ανά δυο μέρες, ώστε να καταφέρει να νικήσει τον Βρετανό που τον απειλούσε μέχρι το τέλος. “Δεν είναι μέθοδος που πιστεύω πως θα λειτουργήσει με εμένα. Κάθε αθλητής και κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Έχω πολλούς γύρω μου με τους οποίους μπορώ να μιλήσω, με πρώτο αυτόν που βλέπω στον καθρέφτη κάθε μέρα”.
Δυο χρόνια μετά λέει “προσπαθώ να είμαι ψυχολογικά στην καλύτερη μου φάση, στους αγώνες. Να βρω τον τρόπο να προσεγγίζω κάθε grand prix με το σωστό τρόπο και να αποκτήσω ρυθμό”. Εύλογα τον ρώτησαν αν τελικά, πήγε σε ψυχολόγο. Απάντησε “συγγνώμη αν γίνομαι βαρετός ή δεν σας δίνω πολλές πληροφορίες, αλλά προτιμώ να μην απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση. Είναι ιδιωτικό θέμα και δεν θέλω να μοιραστώ όλες τις τεχνικές μου. Είναι ένα κομμάτι στο οποίο έδωσα προσοχή και θα δώσω ακόμα περισσότερη στη συνέχεια. Αν βοηθά, θα αναζητήσω και επαγγελματική βοήθεια. Αν όχι, θα χρησιμοποιήσω τον καθρέφτη μου”.
Επιστρέφει ο Αλόνσο και το όνομα ‘Σουμάχερ’
Η Mercedes, η Alfa Romeo και η Haas είναι οι μόνες ομάδες που δεν έκαναν αλλαγή ‘πιλότων’. Η Renault (νυν Alpine) αποφάσισε να καλύψει το κενό του Ντάνιελ Ρικιάρντο με τον δυο φορές πρωταθλητή, αλλά και συνεργάτη της ομάδας -από τη θέση του συμβούλου- Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος επιστρέφει έπειτα από δυο χρόνια απουσίας. O τέσσερις φορές πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ έληξε την προβληματική σχέση που είχε με τη Ferrari και πήγε στην Aston Martin (πρώην Racing Point), για να γίνει συμπαίκτης του γιου του ιδιοκτήτη της ομάδας, Λανς Στρολ.
Ο Σέρχιο Πέρεθ, ο οποίος έχασε τη θέση του στην Aston Martin, έγινε ομόσταυλος του Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull (πήρε το τιμόνι του Άλεξ Άλμπον, ο οποίος είναι εκτός), με τη McLaren να δίνει το μονοθέσιο του Κάρλος Σάινθ (που πήγε στη Ferrari) στον Ντάνιελ Ρικιάρντο. Η Alpha Tauri κράτησε την αποκάλυψε στο δεύτερο μισό της τελευταίας χρονιάς, Πιέρ Γκασλί και έβαλε δίπλα του τον 20χρονο Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα -με τον Ντανιίλ Κβιάτ να χάνει τη θέση του στη F1. Και τους δυο οδηγούς άλλαξε η Haas, που πήρε τον Μικ Σουμάχερ, γιο του θρύλου Μίκαελ από την ακαδημία της Ferrari, μαζί με τον πρωταθλητή της τελευταίας Formula 2, Νικίτα Μάζεπιν. Έτσι αποχώρησαν οι Ρομέιν Γκροζάν και Κέβιν Μάγκνουνσεν.
Το Grid του 2021
Mercedes: Λιούις Χάμιλτον (44), Βάλτερι Μπότας (77)
Red Bull: Σέρχιο Πέρεθ (11), Μαξ Φερστάπεν (33)
McLaren: Ντάνιελ Ρικιάρντο (3), Λάντο Νόρις (4)
Aston Martin: Σεμπάστιαν Φέτελ (5), Λανς Στρολ (18)
Alpine: Φερνάντο Αλόνσο (14), Εστεμπάν Οκόν (31)
Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ (16), Κάρλος Σάινθ (55)
AlphaTauri: Πιέρ Γκασλί (10), Γιούκι Τσουνόντα (22)
Alfa Romeo: Κίμι Ραϊκόνεν (7), Αντόνιο Τζοβινάτσι (99)
Haas: Νικίτα Μάζεπιν (9), Μικ Σουμάχερ (47)
Williams: Νίκολας Λατίφι (6), Τζορτζ Ράσελ (63)
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις