Η τύχη στο Μαϊάμι ήταν με τον δυνατό Λάντο Νόρις, για την πρώτη του νίκη στη F1

Διαβάζεται σε 4'
Η τύχη στο Μαϊάμι ήταν με τον δυνατό Λάντο Νόρις, για την πρώτη του νίκη στη F1
AP PHOTO/REBECCA BLACKWELL

Ο Λάντο Νόρις της McLaren περίμενε περισσότερο καιρό από όσο άξιζε για την παρθενική του νίκη στη Formula 1, αλλά επιτέλους την κατέκτησε στο GP του Μαϊάμι – κερδίζοντας τον Μαξ Φερστάπεν με μια ασύλληπτη εμφάνιση και ένα μεγάλο δώρο από το όχημα ασφαλείας στο πιτ-στοπ του.

Η πρώτη νίκη του Νόρις, από τις πολλές που όλοι θεωρούν σίγουρο ότι θα ακολουθήσουν, ήρθε στο GP του Μαϊάμι -6ο φετινό αγώνα της Formula 1- με μια άποψη εμφάνιση του Βρετανού, που αξιοποίησε το δώρο του τέλειου χρονισμού του πιτ-στοπ του με το όχημα ασφαλείας στον 30ό από τους 57 γύρους και μετά από αυτό εκμεταλλεύτηκε τις δυσκολίες του Μαξ Φερστάπεν με τη διαχείριση των ελαστικών του, που άφησαν τον Ολλανδό στη δεύτερη θέση.

Όπως γράφει το SPORT24, η νίκη αυτή του Νόρις, πρώτη της McLaren μετά τη Μόντσα το 2021, για την οποία τον συνεχάρη θερμά ο Φερστάπεν στο παρκ-φερμέ, ήρθε στα ίσα απέναντι στην ανίκητη μηχανή της Red Bull Racing, καθώς η αγγλική ομάδα έγινε η πρώτη που κατάφερε να εκμεταλλευτεί ένα προβληματικό τριήμερο της RBR στη διαχείριση των ελαστικών.

Ο Νόρις, αλάνθαστος, έκανε την τέλεια στρατηγική και εκμεταλλεύτηκε το όχημα ασφαλείας στον 30ό γύρο για τη σύγκρουση των Λόγκαν Σάρτζεαντ και Κέβιν Μάγκνουσεν. Η στιγμή αυτή άλλαξε κάθετα τη μοίρα του αγώνα, καθώς ο Νόρις ήταν ο μόνος οδηγός που δεν είχε κάνει μέχρι τότε το πιτ-στοπ του – και εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία.

Μαζί με τους Νόρις και Φερστάπεν, το βάθρο έκλεισε ο Σαρλ Λεκλέρ -με μια Ferrari που αποδείχθηκε ότι δεν είχε το ρυθμό αγώνα της McLaren- ενώ στην πρώτη εξάδα μπήκε τόσο ο Κάρλος Σάινθ και ο Σέρτζιο Πέρεζ, όσο και ο Λιούις Χάμιλτον με τον καλύτερο φετινό ρυθμό αγώνα της Mercedes W15.

Ο Όσκαρ Πιάστρι, με την έτερη McLaren MCL38, ήταν εξαιρετικά άτυχος καθώς μπήκε για το πιτ-στοπ του (όπως και ο Σάινθ) έναν γύρο πριν το όχημα ασφαλείας κι έτσι έπεσε εκτός βάθρου – πριν σπάσει την εμπρός του πτέρυγα αργότερα στη μάχη του με τον Ισπανό της Ferrari.

Οι κύριες στιγμές του GP Μαϊάμι

  • Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, πλην των Χάμιλτον, Αλόνσο που είχαν τη σκληρή, και έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ.
  • Ο Μαξ Φερστάπεν διατήρησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση και μέχρι το πρώτο του πιτ-στοπ.
  • Όταν ο Ολλανδός μπήκε στα πιτς, οι Πιάστρι, Σάινθ, Νόρις κράτησαν για αρκετούς γύρους τις τρεις πρώτες θέσεις.
  • Στον 29ο γύρο οι Πιάστρι, Σάινθ μπήκαν μαζί για το πιτ-στοπ τους, αλλά όχι και ο Νόρις.
  • Στον 30ό γύρο η σύγκρουση Σάρτζεαντ-Μάγκνουσεν έφερε το όχημα ασφαλείας.
  • Ο Νόρις είχε περάσει την έξοδο των πιτς πριν μπει στην πίστα το όχημα ασφαλείας, και εκμεταλλεύτηκε τον αργό ρυθμό των άλλων για να κάνει το πιτ-στοπ του και να επιστρέψει πρώτος, εμπρός από τον Φερστάπεν.
  • Μετά την αποχώρηση του οχήματος ασφαλείας, ο Νόρις με πιο φρέσκια σκληρή γόμα και καθαρό αέρα μπροστά του ήταν σταθερά ταχύτερος του Φερστάπεν, και άνοιγε διαρκώς τη διαφορά του από τον Ολλανδό μέχρι τον τερματισμό.
  • Οι Πιάστρι, Σάινθ πλήρωσαν ακριβά το πιτ-στοπ πριν το όχημα ασφαλείας και έπεσαν εκτός μάχης του βάθρου, ενώ η επαφή τους στη μάχη τους άφησε τον Αυστραλό με σπασμένη εμπρός πτέρυγα, που τον ανάγκασε σε αλλαγή της στα πιτς.
  • Ο Λεκλέρ είχε κάνει πρώτος από τους πρωτοπόρους το πιτ-στοπ του, κι έτσι βρέθηκε ανάμεσα στους Φερστάπεν και Πιάστρι-Σάινθ.
  • Ο Χάμιλτον πέτυχε το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα, μπαίνοντας στην εξάδα, με την πρώτη φορά που η Mercedes W15 έδειξε καλό ρυθμό αγώνα, ανταγωνιστικό του Πέρεζ.
  • Η McLaren έφερε στο Μαϊάμι την πρώτη από τις τρεις μεγάλες φετινές αναβαθμίσεις της MCL38.
  • Το επόμενο GP είναι της Εμίλια Ρομάνια, στην Ίμολα, στις 17-19 Μαΐου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα