4C. Σχεδίαση Alfa Romeo κατασκευή στο εργοστάσιο της Maserati
Η νέα υπογραφή, «just drive», θα συνοδεύει όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo και αρχίζει με την 4C (θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Maserati), το μικρό καθαρόαιμο αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρείας στον κόσμο των ελαφρών σπορ κουπέ.
- 23 Σεπτεμβρίου 2013 08:31
Εξαιρετικές επιδόσεις, μοναδικό κράτημα, κορυφαία αεροδυναμική και ντιζάιν με στοιχεία από την ιστορία της Alfa Romeo. Αυτή εν συντομία είναι η Alfa Romeo 4C, μια μηχανή καθαρής οδήγησης που παροτρύνει τους οδηγούς να βγουν στους δρόμους ή στις πίστες για να ανακαλύψουν μια μοναδική αίσθηση.
Σχεδίαση
Οι συμπαγείς διαστάσεις του 2θέσιου καθαρόαιμου το καθιστούν μοναδικό έναντι των ανταγωνιστών του: είναι μόλις κάτω από τα 4 μέτρα σε μήκος, 200 cm σε πλάτος, 118 cm σε ύψος κι έχει μεταξόνιο 2,4 μέτρα. Σχεδιασμένη από το Alfa Romeo Centro Stile, η εξέλιξη του εξωτερικού της 4C οικοδομήθηκε πάνω στο διπλό άξονα της αεροδυναμικής και της μηχανολογικής αρτιότητας. Γι’ αυτόν το λόγο, όλα πάνω στο αυτοκίνητο συγκλίνουν σε μια παράμετρο: επιδόσεις.
Το πίσω μέρος περικλείει την καρδιά του αυτοκινήτου: τα μηχανικά μέρη και τον κινητήρα, ορατά από το πίσω παράθυρο. Το μυώδες πίσω μέρος υποστηρίζεται από στρογγυλά πίσω φώτα και χαρακτηρίζεται από πλευρικούς αεραγωγούς αναγκαίους για την ψύξη του intercooler και την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα.
Εσωτερικό
Η σχεδίαση και τα υλικά που διακρίνουν το εσωτερικό είναι όλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για να προσφέρουν απόλαυση. Συγκεκριμένα, στο εσωτερικό ξεχωρίζουν αμέσως τα ανθρακονήματα, που χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστεί ο «ζωτικός» χώρος των επιβατών, που έχει αφεθεί σε πλήρη θέα για να ενισχύσει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του ελαφρού βάρους. Κατασκευασμένα από ανθρακονήματα είναι και τα καθίσματα, που εξασφαλίζουν μια αίσθηση σπορ οδήγησης, χωρίς συμβιβασμούς όμως στην άνεση, ενώ το οδηγοκεντρικό ταμπλό με τα ψηφιακά όργανα είναι απλό και σχεδιασμένο για να κάνει εύκολο τον κάθε χειρισμό.
Υλικά
Η χρησιμοποίηση των πιο σύγχρονων υλικών υψηλής τεχνολογίας εξασφάλισε αυτό το συνδυασμό ακαμψίας και χαμηλού βάρους. Το πλαίσιο είναι ένα «μονοκόκ» από ανθρακονήματα, τεχνολογίας “pre-preg” που προέρχεται από τη Formula 1 και ζυγίζει μόνο 65 κιλά, μέσα στο οποίο έχει δημιουργηθεί ο χώρος για τον οδηγό και τον επιβάτη. Κατασκευάζεται με μία μοναδική παραγωγική διαδικασία όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται με τη δεξιοτεχνία του παραγωγικού προσωπικού, επιτρέποντας τη χρήση τεχνολογιών από τη Formula 1 σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Κινητήρας
Ο τοποθετημένος στο κέντρο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo με τους 240 ίππους διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ και ειδικά συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, που έχουν βελτιστοποιηθεί για την ενίσχυση της σπορτίφ εικόνας και αίσθησης του αυτοκινήτου ακόμη περισσότερο. Επιπλέον χρησιμοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις όπως ο άμεσος ψεκασμός, ο διπλός συνεχής μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και ο υπερσυμπιεστής με το επαναστατικό σύστημα σάρωσης για την ολοκληρωτική εξάλειψη του “turbo lag”. Η ροπή του είναι γενναιόδωρη, με μέγιστη τιμή τα 350 Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο μόλις στις 1700 στροφές. Με αυτόν τον κινητήρα η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάνει τα 258 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.
Κιβώτιο ταχυτήτων
Ο βενζινοκινητήρας 1750 Turbo συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT που είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, τόσο για το χαμηλό βάρος του, όσο και για την ταχύτητα απόκρισης. Οι ταχύτητες μπορούν επίσης να αλλάξουν σειριακά με τα shift paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Σε σύγκριση με την έκδοση που ήδη χρησιμοποιείται στη Giulietta και τη MiTo, το TCT της Alfa 4C χρησιμοποιεί λογισμικό νέας γενιάς και υιοθετεί τη νέα λειτουργία “Launch control”, που βελτιστοποιεί όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου για να πετύχει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση. Επίσης, για να εξασφαλίσει τις καλύτερες επιδόσεις σε συνάρτηση με τις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης, αλληλεπιδρά με το DNA, αλλάζοντας τη λογική των αλλαγών ανάλογα με την επιλογή που έχει γίνει στο DNA.
Η Alfa Romeo 4C σηματοδοτεί επίσης την πρεμιέρα του νέου επιλογέα Alfa DNA, ο οποίος προσφέρει τις τρεις στάνταρ επιλογές που έχουμε γνωρίσει έως τώρα – Dynamic, Natural και All Weather – αλλά προσθέτει μια ακόμη: τη Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία στις αγωνιστικές πίστες. Σ’ αυτήν την επιλογή το DNA απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα αντισπιναρίσματος και αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό. Επίσης, ο πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT, αλλάζει εμφάνιση και χρώμα και δείχνει τις ενδείξεις που είναι σχετικές με την εκάστοτε επιλογή στο DNA.
Παραγωγή
Η κορυφαία τεχνολογική και βιομηχανική τεχνογνωσία των Alfa Romeo και Maserati χρησιμοποιήθηκε στην εξέλιξη της τελικής έκδοσης της 4C. Συγκεκριμένα, η συνεργασία των δυο εταιρειών στόχευε στην ενσωμάτωση της δουλειάς του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo στο εργοστάσιο της Maserati. Εν ολίγοις, αυτό είναι ένα ακόμα ξεχωριστό γνώρισμα της Alfa Romeo, μιας μάρκα με μια ιστορία εκατό χρόνων που εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο διάσημους και δημοφιλείς πρεσβευτές των ιταλικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KINHTHPAΣ
Αλουμινένιος, υπερτροφοδοτούμενος
Χωρητικότητα (κ.εκ.) 1742
Κύλινδροι/διάταξη 4 σε σειρά
Iσχύς (ίπποι) 240
Σ.α.λ. 6000
Ροπή (kgm) 35,5
Σ.α.λ. 2200-4250
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Alfa TCT κιβώτιο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Διπλά επάλληλα ψαλίδια
Πίσω Εξελιγμένα γόνατα MacPherson
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 3989x1864x1183
Μεταξόνιο (mm) 2380
Βάρος (κιλά) 895
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 110
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) 258
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (sec) 4,5
Μέγιστη επιβράδυνση στο φρενάρισμα (g) 1,25
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Συνδυασμένη (λίτρα/100 χλμ.) 6,8
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (g/km) 157