Αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία…
Σπάνια "κοσμήματα" που έγραψαν ιστορία, εκτίθενται στο κοινό, στο "The Mall Athens" έως και τις 7 Απριλίου. Απολαύστε ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών.
- 24 Μαρτίου 2019 08:31
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson
Αυτοκίνητα που έγραψαν τη δική τους ιστορία παρουσιάζονται σε μια διαφορετική και ενδιαφέρουσα έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων, στο «The Mall Athens» έως και τις 7 Απριλίου.
Συνολικά 14 εμβληματικά αυτοκίνητα του παρελθόντος βρίσκονται στους ορόφους του μεγαλύτερου και πιο πολυσύχναστου εμπορικού κέντρου της Αθήνας, με στόχο να «ταξιδέψουν» τον επισκέπτη στην ιστορία του μαγικού κόσμου των τεσσάρων τροχών.
Πρόκειται για σπάνια «κοσμήματα» μιας άλλης, νοσταλγικής εποχής, vintage τετράτροχα-θρύλους με μοναδικές τεχνικές περγαμηνές και απαράμιλλα στοιχεία σχεδιασμού, τα οποία κατάφεραν να καταθέσουν το δικό τους στίγμα, ώστε σήμερα δικαίως να θεωρούνται από ειδικούς και μη ως «έργα τέχνης φτιαγμένα από μέταλλο».
Θαυμάστε τα:
Ferrari Mondial Quattrovalvole του 1985 – Ηρθε με κινητήρα που είχε 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, αντί για 2. Φορά κινητήρα βενζίνης 3.0 lt – 240 ίππων. Ο θάλαμος καύσης βασιζόταν στα αυτοκίνητα της Φόρμουλα 1 της δεκαετίας του 1980. Εχουν κατασκευαστεί μόλις 1.145 αυτοκίνητα.
Lotus Super Seven S2 του 1962 – Το θρυλικό μοντέλο φορούσε κινητήρα Cosworth 1.340 κ.εκ. της Ford και αργότερα μοτέρ 1.498 κ.εκ. και 1.599 κ.εκ. Πούλησε περίπου 2.500 αυτοκίνητα.
Ford Capri του 1971 – Το Ford Capri παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρωπαϊκό κοινό το 1969. Σχεδιάστηκε από τον Philip T. Clark και κατασκευάστηκε σε περισσότερα από 1,9 εκ. αντίτυπα έως και το 1986. Προκειμένου να είναι προσιτό σε μεγάλη μερίδα αγοραστών, το Capri εξοπλίστηκε με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, από τα 1,300 κ.εκ., έως V6 των 3.000 κ.εκ. που απέδιδε 140 ίππους. Η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι και το 1994. Το Ford Capri λανσαρίστηκε στην Ελλάδα από την ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ Ι.Ε. σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, στο πλαίσιο των εορτασμών των 50 χρόνων από την ίδρυση της εταιρείας (1919). Το συγκεκριμένο έκθεμα ανήκει στον Γιάννη Χεκιμιάν, γιο του Βαχάν Χεκιμιάν, είναι απολύτως αυθεντικό, έχει ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας 26/09/1972 και έκτοτε διατηρείται σε άριστη κατάσταση. Εχει κινητήρα 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι σε σχήμα V και ισχύ 80 ίππους.
Porsche Carrera 911 του 1976 – Tο μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1963. Η έκδοση του 1974 εφοδιάζεται με κινητήρα 2.687 κ.εκ., με περισσότερη ροπή και ισχύ ανάλογα την έκδοση από 150 έως 210 ίππους.
Ford Mustang του 1965 – Η Ford Mustang ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 9 Μαρτίου του 1964 και μέχρι σήμερα θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή σπορ αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 1974, μια custom Mach 1 Mustang Sportsroof, με την ονομασία «Eleanor», πρωταγωνίστησε σε μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια, αυτοκινητιστικές καταδιώξεις στην ιστορία του κινηματογράφου, στο «Gone in 60 seconds». Το 2000, μία «Eleanor» Shelby Mustang GT500 του 1967, αποτέλεσε το αυτοκίνητο-φετίχ του Nicolas Cage, στο remake της ομώνυμης ταινίας. H Mustang αποτελεί με διαφορά το πιο επιτυχημένο κινηματογραφικό αυτοκίνητο, με περισσότερες από 3.000 εμφανίσεις σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές και είναι ταυτόχρονα, το μοναδικό αυτοκίνητο που έλαβε δικό του όνομα με έντονο star power. Το συγκεκριμένο έκθεμα εισήχθη στην Ελλάδα το 1968 και πουλήθηκε στον Βασίλη Χατζηευθυμίου το 2005, ο οποίος παραμένει ιδιοκτήτης του μέχρι και σήμερα. Από το 2009 μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο έκθεμα έχει κερδίσει 5 διακρίσεις σε διάφορα Car Shows και έχει πρωταγωνιστήσει σε 14 video clips σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κινητήρες: 5.750 κ.εκ. (Ford Windsor Small Block) / 8 κύλινδροι σε σχήμα V και 6.997 κ.εκ. (Ford Cobra Jet) / 8 κύλινδροι σε σχήμα V, με ιπποδύναμη από 250 έως 360 ίππους.
Mercedes 190 SL του 1961 – Το διθέσιο, πολυτελές roadster κατασκευάστηκε μεταξύ 1955 και 1963. Εφοδιάστηκε με 4κύλινδρο κινητήρα 1.900 κ.εκ. ισχύος 104 hp. Διέθετε υφασμάτινη αλλά και σκληρή οροφή, ενώ μπορούσε να παραγγελθεί και με τρίτο, μικρό κάθισμα.
Austin Healey 100-4 του 1956 – Ένα πολύ σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε μεταξύ 1953 και 1956. Τον αριθμό “100” τον απέκτησε από τον κατασκευαστή του Donald Healey, επειδή είχε τελική ταχύτητα 100 μίλια / ώρα (160 χλμ./ώρα). Εφοδιάζεται με κινητήρα 2.600 κ.εκ. με ισχύ που έφθασε έως 132 ίππους.
BMW Isetta του 1956 – Tο ιταλικό αυτοκίνητο παράχθηκε σε αρκετές χώρες από διαφορετικούς κατασκευαστές. Το 1955, το BMW Isetta έγινε το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής, με κατανάλωση μόλις 3 λίτρα στα 100 χλμ. Πούλησε 161.728 μονάδς. Μικρό σε μήκος με 2,29 μ. Και πλάτους 1,37 μ., είχε σχήμα αυγού και κινητήρα μονοκύλινδρο 236 κ.εκ. με 9,5 ίππους, που ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 75 χλμ./ώρα.
BMW Alpina 2002 ti GT2 του 1971 – Ένα απίθανο αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία και στους αγώνες. Πισωκίνητο, που με τη δύναμη που είχε σηκωνόταν κιόλας μπροστά. Τουλάχιστον ο θείος μου το είχε κάνει στη Λ. Αθηνών, με τρία άτομα πίσω. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1966 και 1977, με δίλιτρο κινητήρα και διπλά καρμπυρατέρ, απόδοσης 119 hp.
Alfa Romeo Spider Duetto του 1967 – Ένα εξαιρετικό διθέσιο, με κινητήρα μπροστά και πίσω κίνηση, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1966 και 1994. Το μοντέλο που βλέπεται, εφοδιάζεται με κινητήρα 1.570 κ.εκ. με 108 ίππους.
Fiat Spider 124 του 1971 – Ένα άκρως επιτυχημένο μοντέλο, 2+2 θέσεων cabrio, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1966-1985. Σχεδιάστηκε και παράχθηκε από τον ιταλικό οίκο Pininfarina, με κινητήρα μπροστά και πίσω κίνηση. Κινητήρας 1.608 κ.εκ. με 108 ίππους.
Jaguar E Type 4.2 – Ένα καθαρά βρετανικό όχημα που κατασκευάστηκε με κινητήρα 4.2 lt μεταξύ 1965–1967.
Mazda Cosmo – Ένα εμβληματικό μοντέλο για την ιαπωνική μάρκα. Ένα grand touring coupe που κατασκευάστηκε μεταξύ 1967 και 1995, που εφοδιάστηκε μάλιστα με τον πρώτο περιστροφικό κινητήρα Wankel 982 κ.εκ. με δύο ρότορες, 110 και 130 ίππων.
Ferrari 308 GTS του 1977 – Μια εξαιρετικά διθέσια targa με κινητήρα 2.9 lt V8 τοποθετημένο στη μέση. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1975 και 1985, αντικαθιστώντας τις Dino 246 GT και GTS Η ευρωπαϊκή έκδοση απέδιδε 252 hp.