Ανάπτυξη πρατηρίων φυσικού αερίου και σταθμών ηλεκτροκίνησης
Ήδη λειτουργούν 14 πρατήρια, με προοπτική να γίνουν 16 άμεσα και να λειτουργήσουν 2.000 σταθμοί φόρτισης εντός του 2020.
- 21 Ιανουαρίου 2020 14:20
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει η διάθεση, κυβερνητική και μη, για πιο γρήγορα βήματα, ως προς την ανάπτυξη πρατηρίων φυσικού αερίου CNG και σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Αλήθεια, επίσης, είναι ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα παραμένει στα 14 πρατήρια (8 στην Αθήνα: Ανθούσα, Λιόσια, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Ρέντη, Ηλιούπολη, Κορωπί, Ασπρόπυργος, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λάρισα, Βόλο, Λαμία και Γιάννενα, όπου μεταφέρεται με βυτία). Δύο ακόμη είναι έτοιμα, στα ΣΕΑ Ψαθόπυργου στην Ολυμπία Οδό, ωστόσο δεν έχει μεταφερθεί φυσικό αέριο, ενώ προετοιμάζεται ένα ακόμα στα ΣΕΑ Ευαγγελισμού, μετά τη Λάρισα.
Ως προς την ανάπτυξή τους, πληροφορίες θέλουν εκτός της ΔΕΠΑ να ενδιαφέρονται και ιδιώτες (εταιρείες πετρελαιοειδών) για τη δημιουργία σταθμών.
Όσον αφορά τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, έως του 2019 είχαμε περίπου 200 ιδιωτικούς ή κοινόχρηστους σταθμούς, διευρύνεται γρήγορα το δίκτυο φορτίζω, ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ σχεδιάζει να τοποθετήσει 1000-1200 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας στο Eco – fest 2020, ανέφερε ότι το Υπουργείο προχωρώντας στην έκδοση δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων επιδιώκει την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης (2.000 εντός του 2020), διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 πωλήθηκαν 1.096 οχήματα CNG (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων), το 2018 ανήλθαν σε 1.406 και το 2019 ξεπέρασαν τα 1600.
Κατά συνέπεια, υπάρχει αύξηση στις πωλήσεις, με αυξανόμενη ζήτηση.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, το Υπουργείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη μέλη.
Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
Εξάλλου, στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία, θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με σκοπό τη ριζική ανανέωση του γερασμένου στόλου.