Αντί για αυτοκίνητα κατασκευάζουν αναπνευστήρες και μάσκες
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου μπήκαν και αυτές στη μάχη κατά της επιδημίας του κορονοϊού.
- 04 Απριλίου 2020 14:03
Καταστάσεις Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θυμίζει η γενική “επιστράτευση” δυνάμεων της βιομηχανίας, προκειμένου να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν αναστείλει τη λειτουργία των εργοστασίων τους για ένα διάστημα 2-3 εβδομάδων και άλλες υπολειτουργούν, τέθηκαν από την αρχή υπέρ της κοινής προσπάθειας με συγκεκριμένους τρόπους.
Η μεγάλη κινεζική εταιρεία GAC MOTOR, η οποία έχει σημειώσει αύξηση πωλήσεων κατά 114% για το πρώτο τρίμηνο του 2020, ξεκίνησε την παραγωγή μασκών προσώπου στα εργοστάσια της, ενώ προσέφερε κεφάλαια αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων καθώς και οχήματα για την υποστήριξη των προσπαθειών πρόληψης και απομόνωσης. Επίσης, προσέφερε 550.000 μάσκες προσώπου στους εταίρους της στο εξωτερικό, για παροχή προς τους υπαλλήλους τους. Επιπλέον, όσον αφορά την προστασία εντός του αυτοκινήτου, επιταχύνει την εφαρμογή του G-HEALTH Cabin Project, ενσωματώνοντας φιλικά προς το περιβάλλον υλικά στον εσωτερικό σχεδιασμό και ένα σύστημα καθαρισμού αέρα τριπλού φίλτρου που φιλτράρει πάνω από 97% των σωματίδια και αναστέλλει την αναπαραγωγή δυνητικά παθογόνων βακτηρίων στον αέρα.
SEAT
Η Seat αξιοποίησε τις εγκαταστάσεις της στο Μαρτορέλ, έξω από τη Βαρκελώνη, όπου παράγεται μεταξύ άλλων και το νέο SEAT Leon, με το εργοστάσιο να έχει μετατραπεί για την κατασκευή αυτοματοποιημένων αναπνευστήρων για τις τοπικές αρχές υγείας.
Μια ομάδα μηχανικών σχεδίασε συνολικά 13 διαφορετικά πρωτότυπα πριν συμφωνηθεί ο τελικός σχεδιασμός. Ο αναπνευστήρας διαμορφώνεται με τυπωμένα γρανάζια, άξονες κιβωτίου ταχυτήτων από την εγκατάσταση παραγωγής El Prat και από τον κινητήρα ενός υαλοκαθαριστήρα. Κάθε αναπνευστήρας διαθέτει περισσότερα από 80 ηλεκτρονικά και μηχανικά εξαρτήματα και υπόκειται σε λεπτομερή ποιοτικό έλεγχο και αποστείρωση με υπεριώδη ακτινοβολία. Οι αναπνευστήρες σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με το Protofy.XYZ και ήδη εργάζονται 150 άτομα για την παραγωγή τους.
SKODA
Η τσεχική εταιρεία διαθέτει από τους πλέον προηγμένους 3D εκτυπωτές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχεδόν όλα τα concept cars που έχει παρουσιάσει η Skoda στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά με χρήση αυτών των εκτυπωτών. Η έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού έφερε τα πρωτότυπα σε δεύτερη μοίρα, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας ένωσαν τις δυνάμεις τους με το Ινστιτούτο Πληροφορικής, Ρομποτικής και Κινητικής (CIIRC) του Πολυτεχνείου της Πράγας, ένα από τα κορυφαία στην Κεντρική Ευρώπη. Το κοινό project, απέβλεπε στην παραγωγή με τη διαδικασία 3D εκτύπωσης, ειδικών προστατευτικών μασκών-αναπνευστήρων κλάσης FFP3, απαραίτητων για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορονοϊού, ειδικά για τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα οι εκτυπωτές Multi Jet Fusion 3D της Skoda, οι οποίοι εξασφαλίζουν την ομοιογένεια του τελικού προϊόντος, χωρίς τους παραμικρούς πόρους, παρέχοντας 100% ασφάλεια ακόμα και με τα πλέον αυστηρά υγειονομικά κριτήρια.
Ήδη, εδώ και μερικές μέρες ξεκίνησε κανονικά η παραγωγή των προηγμένων αναπνευστήρων, σε σετ των 60 τεμαχίων, με κάθε σετ να παράγεται σε 16 ώρες. Ακολουθεί μία περίοδος επίσης 16 ωρών κατά την οποία οι αναπνευστήρες ψύχονται, πριν το τελικό προϊόν είναι έτοιμο. Ο μεγάλος χρόνος ψύχρανσης οφείλεται στο γεγονός ότι η όλη διαδικασία έχει γίνει σε κενό αέρος και για το λόγο αυτό, αν και έχουν χρησιμοποιηθεί υπέρυθρες ακτίνες με τη θερμοκρασία να μην υπερβαίνει τους 180 βαθμούς Κελσίου, απαιτείται πολύς χρόνος για την απαγωγή θερμότητας. Ένα από τα προϊόντα των 3D εκτυπωτών είναι και το φίλτρο του κάθε αναπνευστήρα, το οποίο είναι 100% αποτελεσματικό για διάστημα περίπου μίας εβδομάδας ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι επαναχρησιμοποιούμενο, κατόπιν απολύμανσης. Επίσης, η Skoda, μέσα από την πλατφόρμα HoppyGo που λειτουργεί εδώ και καιρό η εταιρεία για car sharing, προσέφερε δωρεάν ένα στόλο με περισσότερα από 200 οχήματα και 150 ηλεκτρικά σκούτερ για χρήση από υπηρεσίες σε διάφορες πόλεις γύρω από την Πράγα, κυρίως για διανομή φαρμάκων και τροφίμων.
Nissan
H ιαπωνική μάρκα ξεκίνησε στις Η.Π.Α., στο εργοστάσιο Smyrna, καθώς και στο εργοστάσιο συναρμολόγησης κινητήρων του Decherd, να κατασκευάζει με 3D εκτύπωση μάσκες προστασίας προσώπου, που θα δωρίσει στα τοπικά κέντρα υγειονομικής περίθαλψης και στο προσωπικό τους που εργάζεται στην πρώτη γραμμή.
Η παραγωγή των μασκών προσώπου και συναφών εξαρτημάτων ξεπέρασε τις 3.000 και θα συνεχίσει να εκτυπώνει τα συγκεκριμένα υλικά, με ρυθμό 1.000 τεμαχίων κάθε εβδομάδα. Η Nissan έχει αναστείλει την παραγωγή οχημάτων, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις Ηνωμένες Πολιτείες.
PSA Peugeot Citroen
Αντιμέτωπη με την αναγκαιότητα για περισσότερες αναπνευστικές συσκευές, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από μια ομάδα γαλλικών βιομηχανικών εταιρειών, υπό την ηγεσία της Air Liquide να μελετήσουν τη δυνατότητα αύξησης της παραγωγής αναπνευστήρων, ώστε να παρασχεθούν 10.000 αναπνευστήρες 50 ημέρες, από τις αρχές Απριλίου μέχρι τα μέσα Μαΐου.
Ετσι η Air Liquide, η PSA, η Schneider Electric και η Valeo, δημιούργησαν μια Task Force αποτελούμενη από περίπου 30 εμπειρογνώμονες αγοράς και βιομηχανοποίησης, προκειμένου να καθορίσει ένα σχέδιο δράσης για την αύξηση της παραγωγής αναπνευστικών συσκευών. Για την αντιμετώπιση αυτής της βιομηχανικής πρόκλησης, θα επιδιωχθεί η συμβολή ακόμα 100 εταιρειών, ώστε να παρασχεθούν τα 300 απαραίτητα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την κατασκευή αυτών των ιατρικών συστημάτων.
Η παραγωγή του κεντρικού μπλοκ του συστήματος, με πάνω από 50 εθελοντές εργαζόμενους, θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Poissy, ενώ η συναρμολόγηση και οι τελικοί έλεγχοι θα γίνουν στη βιομηχανική μονάδα Air Liquide Medical Systems του Antony.
Volvo
Η σουηδική μάρκα, μέλος του κινεζικού ομίλου Geely, παρακινεί τα στελέχη της, που καινοτομούν κι εξελίσσουν καθημερινά λύσεις υψηλής τεχνολογίας, να χρησιμοποιήσουν τις εξαιρετικές τους ικανότητες στην κούρσα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ηδη, περισσότεροι από 200 μηχανικοί και σχεδιαστές λογισμικού της Volvo από όλο τον κόσμο έχουν δηλώσει συμμετοχή στη διαδικτυακή προσπάθεια Hack the Crisis που ξεκίνησε στις 3 Απριλίου.
Στόχος, να δημιουργήσουν τεχνολογίες ώστε να σωθούν ζωές, δουλειές και να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή. Το event αποσκοπεί στο να διερευνήσει το πώς επιχειρήσεις και οργανισμοί που πιέζονται οικονομικά θα καταφέρουν να αναπτύξουν νέες πηγές εσόδων, τρόπους ώστε η αλληλεγγύη και η επικοινωνία μεταξύ των κοινοτήτων να παραμείνουν ζωντανές καθώς και μέσα για να ενισχυθούν οι επαγγελματίες υγείας ώστε να δώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα προστατευμένοι τη μάχη εναντίον του ιού.
Fiat Chrysler Automobiles
Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία και τις γνώσεις της στα θέματα μαζικής παραγωγής, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) συνεργάζεται με έναν εξιδανικευμένο κατασκευαστή ιατρικού εξοπλισμού που δημιουργεί συσκευές που χρησιμοποιούνται σε μονάδες εντατικής θεραπείας σε όλο τον κόσμο.
Η FCA, με την υποστήριξη της μητρικής εταιρείας Exor και της Ferrari συνεργάζεται με την Siare Engineering International Group που έχει έδρα στη Μπολόνια της Ιταλίας, προσφέροντας την τεχνογνωσία και τους πόρους της ώστε να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση αυτής της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης.
Η ομάδα Μηχανικών Παραγωγής της FCA που εργάζεται στο Cento (βόρεια της Μπολόνια), στο ίδιο μέρος που κατασκευάζονται οι κινητήρες υψηλής απόδοσης του Ομίλου, εργάστηκαν σκληρά ώστε να κατασκευάσουν την πρώτη παρτίδα ηλεκτροβαλβίδων, οι οποίες αποτελούν την «καρδιά» των αναπνευστήρων που χρειάζονται άμεσα τα νοσοκομεία στην Ιταλία, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες ανά την υφήλιο.