CEEDαρακτικό νέο
Η Kia δημιούργησε ένα εντελώς διαφορετικό μικρομεσαίου μεγέθους Ceed και το παρουσίαζουμε.
- 26 Ιουνίου 2018 15:20
Αποστολή στο Αλγκάρβε: Δημήτρης Μπαλής
Έχει βάλει στόχους και όλα δείχνουν ότι μπορεί να τους πετύχει. Η κορεατική Kia, του ομίλου Hyundai, από την έλευσή της στην Ευρώπη είχε έναν και μόνο σκοπό: να την κατακτήσει αργά ή γρήγορα. Και τα βήματα είναι υπολογισμένα, σταθερά και σίγουρα.
Δημιουργώντας εργοστάσιο στη Ζιλίνα της Σλοβακίας, με κεντρικά γραφεία και σχεδιαστικό κέντρο στη Φρανκφούρτη και παίρνοντας τον σχεδιαστή της Audi (Πίτερ Σρέιερ), έθεσε τις βάσεις ώστε τα αυτοκίνητά της να ταιριάζουν στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών, που είναι και το ζητούμενο. Την ίδια στιγμή, για να ενδυναμώσει την εικόνα της, προσέφερε 7 χρόνια πλήρη εργοστασιακή εγγύηση και μάλιστα μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη, εφόσον πουληθεί το αυτοκίνητο από τον πρώτο κάτοχο νωρίτερα από τα 7 χρόνια.
Όλα αυτά άλλαξαν την εικόνα που έχει η Kia και όχι μόνο στην Ευρώπη, διότι στις ΗΠΑ αναδεικνύεται ως ο πρώτος μαζικός κατασκευαστής αυτοκινήτων σε αξιοπιστία.
Η εισαγωγή ήταν μεγάλη αλλά ενδεικτική για να αποτυπώσει αυτά που πρεσβεύει πλέον η Kia, με μια πλειάδα μοντέλων αιχμής, γι όλες τις προτιμήσεις. Αναμφίβολα, το αυτοκίνητο που αποτέλεσε τον έναν πυλώνα πωλήσεων της μάρκας, είναι το CEED, ενώ ο άλλος πυλώνας είναι το Sportage, που έχει περίπου το 50% των πωλήσεων Kia, ενώ το CEED κατέχει το 18% και τα υπόλοιπα μοντέλα (Picanto, Rio, Stonic) μοιράζονται το 32%.
Το CEED το πρωτογνωρίσαμε το 2007 στην 1 του γενιά που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2011, ενώ ακολούθησε η 2 γενιά από το 2012 μέχρι και τώρα. Μάλιστα αυτή η γενιά εισήγαγε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και turbo κινητήρα, απολαμβάνοντας το 4,5% του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία του στην Ευρώπη.
Το αυτοκίνητο είχε εξ αρχής ευρωπαϊκό προσανατολισμό, κάτι που υποδεικνύει και το όνομά του (Community Europe and European Design), στοιχείο που ενδυναμώνει στην 3 του γενιά, τώρα, που είχα την ευκαιρία να δω και να οδηγήσω στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας. Και δεν είναι καθόλου εύκολο να τα βάλεις με τόσο σκληρό ανταγωνισμό, που για δεκαετίες έχει να επιδείξει πλειάδα μοντέλων στη μικρομεσαία κατηγορία αμαξωμάτων. Όμως, η Kia, έθεσε αυτόν τον στόχο που προανέφερα: να φθάσει στην κορυφή.
Κι ενώ οι δύο προηγούμενες γενιές είχαν τρεις εκδόσεις αμαξώματος: 3θυρο, 5θυρο και wagon, το ολοκαίνουργιο CEED δεν θα παράγεται πλέον ως 3θυρο, διότι οι πωλήσεις καθορίζουν τις απαιτήσεις και οι περισσότεροι θέλουν ένα αυτοκίνητο για πολλές χρήσεις και όχι μόνο να έχει σπορ εμφάνιση. Παράλληλα, τα μάρκετινγκ της μάρκας εξάλειψε και την απόστροφο που υπήρχε στο όνομα (Cee’d), στοιχείο άλλωστε, που δεν συναντάμε στο χώρο του αυτοκινήτου. Πέρα όμως από αυτά, που είναι λιγότερο ουσιώδη, αυτό που έχει να δώσει το νέο CEED είναι πιο ελκυστική εμφάνιση συνολικά, περισσότερους χώρους στην καμπίνα και στις αποσκευές και κυρίως καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, πλαισιωμένο με όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το ολοκαίνουργιο CEED έχει 4,31 μ. μήκος, με πιο κοντό πρόβολο μπροστά και μεγαλύτερο πίσω, διατηρώντας το μεταξόνιο στα 2,65 μ. Παράλληλα, χαμήλωσε λίγο και δείχνει κάπως φαρδύτερο. Οι αλλαγές στη σχεδίαση είναι εμφανείς στη μάσκα, στο σπόιλερ χαμηλά, στα νέα φωτιστικά, στα φώτα ημέρας με τέσσερις λυχνίες χαμηλά, στα νέα LED φώτα πίσω καθώς και στην ευθεία γραμμή των παραθύρων, ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε ανασηκωμένο το πίσω μέρος, παραπέμπτοντας σε κουπέ.
Στην καμπίνα ο αέρας της ανανέωσης είναι διάχυτος, με νέο ταμπλό και πίνακα οργάνων, κονσόλα προσανατολισμένη προς τον οδηγό για καλύτερο χειρισμό, διαθέτει μαλακά πλαστικά και οθόνη αφής, σαφώς περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, στα 395 λίτρα. Στην περίπτωση δε του wagon, ο διαθέσιμος χώρος είναι τεράστιος (625 λίτρα) και ο μεγαλύτερος της κατηγορίας του.
Στην Ελλάδα το CEED θα εισαχθεί Οκτώβριο με Νοέμβριο και θα είναι διαθέσιμο με τρία μοτέρ βενζίνης και δύο πετρελαίου. Βασικό μοτέρ, που θα δεχθεί το μεγαλύτερο όγκο λιανικών πωλήσεων, θα είναι ο 1.4 MPI βενζίνης με 100 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι αποδοτικός, ατμοσφαιρικός, με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους και σε πιο προσιτή τιμή. Αρκετοί, πάντως, θα προτιμήσουν τον turbo 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους (6άρι κιβώτιο), ενώ οι περισσότερο ανήσυχοι θα αγγίξουν την επιλογή 1.4 T-GDi με 140 ίππους, που συνδυάζεται με 6άρι ή 7άρι αυτοματοποιημένο DCT κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, επειδή το πετρέλαιο είναι εδώ (και θα είναι για πολύ), το CEED θα προσφέρεται με κινητήρα 1.6 lt με δύο ιπποδυνάμεις, 115 και 136 hp. Εντός του 2019 η Kia θα εισάγει και Mild Hybrid τεχνολογία, με μπαταρία γεννήτρια 48V, αρχικά με τον κινητήρα πετρελαίου και αργότερα με τα turbo μοτέρ βενζίνης. Ουσιαστικά θα περιορίσει την κατανάλωση, διότι η μπαταρία θα βοηθά σε ενέργεια για την εκκίνηση, το start/stop και την ήπια λειτουργία του κινητήρα.
Στον τομέα της ασφάλειας, θα φέρει στάνταρ τεχνολογίες όπως το High Beam Assist, το Driver Attention Warning, το Lane Keeping Assist με Forward Collision-Avoidance Assist. Μάλιστα, θα φέρει και σύστημα Lane Following Assist, που αποτελεί το «Επίπεδο 2» αυτόνομης οδήγησης. Λαμβάνει σήματα από την κυκλοφορία μπροστά και διατηρεί το CEED στη λωρίδα του, σε έναν αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα, λειτουργεί σε ταχύτητες από 0-130 χλμ./ώρα.
Διαθέσιμες, ανάλογα την έκδοση, θα είναι και οι τεχνολογίες Smart Cruise Control με Stop & Go, Blind Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Smart Parking Assist, και αναγνώριση πεζών για το Forward Collision-Avoidance Assist system.
Καταλήγοντας, κάθε νέο CEED εφοδιάζεται στάνταρ με Vehicle Stability Management (VSM), που βοηθά τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και στη στροφή, ελέγχοντας και το Electronic Stability Control (ESC), εφόσον δεν αναλάβει δράση άμεσα.
Καλύπτεται και αυτό με 7 χρόνια εγγύηση και 150.000 χλμ.