Chevrolet Volt
Το Chevrolet Volt κάνει σχεδόν περιττή την επίσκεψη σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού
- 13 Απριλίου 2007 21:38
Χρησιμοποιεί μπαταρία για την παροχή ενέργειας και εφεδρικά, έχει ένα βενζινοκινητήρα, που προσφέρει επιπλέον ρεύμα για αύξηση της αυτονομίας.
Βάλτε το στην πρίζα
Το πρωτότυπο Chevrolet Volt μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε περίπου έξι ώρες, με σύνδεση σε πρίζα μέσω ενός συνηθισμένου ηλεκτρικού καλωδίου. Με τη μπαταρία ιόντων λιθίου πλήρως φορτισμένη, το Volt έχει μία αυτονομία άνω των 60 km στην κυκλοφορία της πόλης.
Αν η μπαταρία είναι άδεια, ένας υπερτροφοδούμενος 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,0-λίτρου μπορεί να παράγει τον ηλεκτρισμό με σταθερές στροφές για να την επαναφορτίσει.
Όταν τελειώσουν οι μπαταρίες;
Αν ο οδηγός ξεχάσει να φορτίσει τη μπαταρία ή πρόκειται να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι με το αυτοκίνητό του, το Volt θα παίρνει ισχύ αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα, στην περίπτωση αυτή το όχημα θα έχει μία κατανάλωση μόλις 4,7 l ανά 100 km. Η αυτονομία στη συνέχεια αυξάνεται εντυπωσιακά, στα 1.030 km. Το Chevrolet Volt έχει σχεδιαστεί επίσης για να λειτουργεί με E85, ένα μίγμα 85% αιθανόλης και 15% βενζίνης.
Μία τεχνική εξέλιξη είναι απαραίτητη πριν η φιλοσοφία μπορέσει να εφαρμοστεί σε όχημα παραγωγής – και αυτή έχει σχέση με τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Μία λεγόμενη «Επέκταση αυτονομίας EV” – ένας μηχανισμός που επεκτείνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – θα χρειαζόταν ένα σετ μπαταριών βάρους 181 kg. Οι ειδικοί ελπίζουν ότι μία μπαταρία τέτοιου είδους ή παρόμοια θα είναι έτοιμη για τη γραμμή παραγωγής μεταξύ 2010 και 2012.
Με τεχνολογία E-Flex
Το Volt είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίσσεται με βάση το νέο σύστημα E-Flex της GM. Το σύστημα επιτρέπει την τοποθέτηση διαφόρων συστημάτων κίνησης σε ένα συνηθισμένο πλαίσιο για ηλεκτροκίνηση. Στόχος είναι η υποστήριξη της παγκόσμιας ποικιλίας ενεργειακών μιγμάτων και η καθιέρωση του ηλεκτρισμού ως πηγής ενέργειας.
Με τη νέα φιλοσοφία E-Flex, ο ηλεκτρισμός μπορεί να παράγεται από βενζίνη, αιθανόλη, biodiesel ή υδρογόνο. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα κίνησης ενός οχήματος να προσαρμόζεται ακριβώς στις ανάγκες και την υποδομή συγκεκριμένων αγορών. Ο οδηγός ενός αυτοκινήτου στη Βραζιλία για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιήσει 100% αιθανόλη σαν καύσιμο για τη γεννήτρια, ενώ ένας πελάτης στη Σαγκάη μπορεί να πάρει το υδρογόνο που παράγεται από την ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρισμού σε μία κυψέλη καυσίμου. Στη Σουηδία από την άλλη, ένας οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει biodiesel προερχόμενο από ξύλο.
Εξωτερική σχεδίαση
Οι αναλογίες του Chevrolet Volt θυμίζουν κλασικό σπορ αυτοκίνητο. Η εμφάνισή του δείχνει ευελιξία και φινέτσα. Ζάντες 21-ιντσών και το σφιχτό, άριστα δομημένο αμάξωμά του υπογραμμίζουν αυτό το μήνυμα. Με την αθλητική του σχεδίαση, το Volt αποδεικνύει ότι ένα περιβαλλοντικά συμβατό όχημα μπορεί όχι μόνο να είναι ελκυστικό αλλά να έχει και επιδόσεις ανάλογες της αισθητικής του.
Εμπνευσμένο από ιστορικά μοντέλα
Επιδεικνύοντας απόλυτη δέσμευση στο παραδοσιακό έμβλημα της Chevrolet, το ταμπεραμέντο του Volt είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ακόμα και σταματημένο. Το κομψό του αμάξωμα με τα κλασσικά σχεδιαστικά στοιχεία “Chevy power” θυμίζουν τις Camaro και Corvette. Στο εσωτερικό, πρωτοποριακές τεχνολογίες και υλικά σε συνδυασμό με προηγμένο έμμεσο φωτισμό προσφέρουν ένα φωτεινό, ευάερο και ευρύχωρο περιβάλλον.
Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά
Μήκος/Πλάτος/Ύψος (mm): 4.318/1.791/1.336
Κυβισμός (κυβ. εκ.): 1.000
Ισχύς (kW) ηλεκτρική/μηχανική: 130 έως 140 / 120
Ροπή (Nm) ηλεκτρική/μηχανική: 236/320
Επιτάχυνση 0–100 km/h (s): 8 έως 8,5
Τελική (km/h): 193
Κατανάλωση L/100 km (Μικτή): Μόνο με βενζίνη: 4,7
Η παρουσίαση σε βίντεο