Citroen C4 Bioflex
Γνωρίστε το Citroen C4 Bioflex που θα κυκλοφορήσει σε Γαλλία και Σουηδία το Σεπτέμβρη
- 30 Αυγούστου 2007 20:00
Πρόκειται για ένα flexfuel αυτοκίνητο το οποίο χρησιμοποιεί κανονικό καύσιμο αλλά και αιθανόλη. Το μοντέλο αυτό θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο πρώτα στη Γαλλία και στη Σουηδία και αργότερα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Το C4 BioFlex είναι το πρώτο αυτοκίνητο εναλλακτικού καυσίμου της εταιρείας στην Ευρώπη.
Που κυκλοφορούν αυτά τα μοντέλα;
Η Citroën πουλάει ήδη στη Βραζιλία αυτοκίνητα flexfuel τα οποία αναλογούν στο 65% των πωλήσεων της εταιρίας το 2006 και περισσότερο από 80% στις αρχές του 2007. Δεδομένης αυτής της ζήτησης, η Citroën κάνει αισθητή την παρουσία της σε μια νέα αγορά. Σταθμοί ανεφοδιασμού με αντλίες τύπου E85 αρχίζουν και εμφανίζονται στη Γαλλία, ενώ αναμένεται να λειτουργούν 500 αντλίες μέχρι το τέλος του χρόνου.
Κινητήρας
Το νέο Citroën C4 BioFlex διατίθεται με τον κινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει ισχύ 82 kW, σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του υπάρχοντος μοντέλου C4.
Πόση είναι η μείωση των ρύπων;
Συμβάλει στη μείωση εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ελαττώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 5% σε μεικτό κύκλο ενώ ταυτόχρονα μειώνει το ποσοστό εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Από την κατεργασία μέχρι την κίνηση, οι εκπομπές ρύπων μειώνονται μέχρι και 40%.
Το C4 BioFlex θα διατίθεται στην έκδοση hatchback και η τιμή του θα κυμανθεί στο επίπεδο μιας αντίστοιχης έκδοσης C4 Diesel.
Εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον
Η Βιοαιθανόλη είναι μια αλκοόλη, προϊών της ζύμωσης της ζάχαρης από τα πατζάρια ή του αμύλου από δημητριακά όπως το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Η χρήση βιοαιθανόλης έχει πολλά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα:
1. Σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα, τα αέρια που συντελούν στη δημιουργία του φαινόμενου του θερμοκηπίου και εκπέμπονται από αυτοκίνητα που λειτουργούν με βιοκαύσιμα απορροφώνται κατά μεγάλο ποσοστό από τα φυτά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή της βιοαιθανόλης. Η συγκεκριμένη διαδικασία απορρόφησης αφορά επίσης και το CO2 που εκπέμπεται και από άλλες πηγές. Από την κατεργασία μέχρι την κίνηση, οι εκπομπές ρύπων μειώνονται μέχρι και 40%.
2. Επειδή αυτός ο τύπος βιοκαυσίμου περιέχει οξυγόνο βοηθάει επίσης και στη μείωση άλλων ρυπογόνων ουσιών, ιδιαίτερα του μονοξειδίου του άνθρακα (CO). Ο τύπος καυσίμου E85 δεν περιέχει θείο.
3. Τέλος, σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα, τα βιοκαύσιμα αποτελούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Έτσι το C4 BioFlex ξεκινάει ένα κύκλο μείωσης και απορρόφησης των εκπομπών αεριών (που συντελούν στη δημιουργία του φαινομένου) του θερμοκηπίου.
Πόσο κοστίζουν τα βιοκαύσιμα;
Το οικονομικό όφελος που προκύπτει από τη χρήση βιοκαυσίμων ποικίλει ανάλογα με την χώρα και την φορολογική πολιτική της.
Με κόστος €0.80 ανά λίτρο, η τρέχουσα τιμή του καυσίμου E85 στη Γαλλία καθιστά το C4 BioFlex ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.
Επιπλέον, η χρήση βιοκαυσίμων ενισχύεται και από τα τρέχοντα φορολογικά συστήματα:
– 50% ή ολική απαλλαγή – ανάλογα με τη χώρα – από τον φόρο τελών ταξινόμησης
– Απαλλαγή φόρου για εταιρικά αυτοκίνητα για 2 χρόνια.
– Απόσβεση κόστους εταιρικών αυτοκινήτων σε περίοδο 12 μηνών αντί για 5 χρόνια.
– 80% επιστροφή ΦΠΑ στα καύσιμα
Το E85 χρησιμοποιείται ήδη ευρέως στην Σουηδία. Στη χώρα υπάρχουν 650 πρατήρια E85 ενώ πάνω από το 13% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το 2006 ήταν αυτοκίνητα που λειτουργούσαν με βιοκαύσιμα.
Πολυάριθμα οικονομικά κίνητρα (φόροι, διόδια) προωθούν τη χρήση βιοκαυσίμων.
Κατανάλωση
Σε μεικτό κύκλο το C4 BioFlex καταναλώνει 9.8 l/100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι 160 g CO2 ανά χλμ, σε σύγκριση με 7.1 l/100 km και 169 g CO2 ανά χλμ για τον σημερινό κινητήρα 1.6i 16V.
Παρά το γεγονός ότι το C4 BioFlex εμφανίζει μεγαλύτερη κατανάλωση είναι φθηνότερο στη χρήση του. Στη Γαλλία το χιλιόμετρο κοστίζει 7.84 € με την τιμή του E85 στα €0.80 / lt, σε σύγκριση με τα 9.23 € ανά χιλιόμετρο με βενζίνη που κοστίζει €1.30 / lt.
Προηγμένη τεχνολογία με εξαιρετικά αποτελέσματα
Ο κινητήρας του C4 BioFlex σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να λειτουργεί με αμόλυβδη βενζίνη 95 ή 98 οκτανίων, με βιοαιθανόλη περιεκτικότητας σε αιθανόλη έως και 85% (E85) και με ένα μείγμα των δύο το οποίο θα περιέχει από 0% έως 85% αιθανόλη.
Η ανάπτυξη του C4 BioFlex χρειάστηκε δουλειά σε δύο βασικούς τομείς. Πρώτα έπρεπε όλα τα επί μέρους εξαρτήματα να έχουν αντοχή στην επαφή με την αιθανόλη. Δεύτερον, ο κινητήρας έπρεπε να λειτουργεί στο μέγιστο ανεξαρτήτως της αναλογίας της αλκοόλης στο καύσιμο.
Χώρα προέλευσης
Ο κινητήρας εισάγεται από την Βραζιλία έχοντας υποστεί έναν αρκετά μεγάλο αριθμό τροποποιήσεων ειδικά σε ό,τι αφορά μέρη που έρχονται σε επαφή με το καύσιμο όπως για παράδειγμα οι βαλβίδες.
Αλλαγές έγιναν και στο σύστημα τροφοδοσίας, συμπεριλαμβανομένου και του ρεζερβουάρ, του δείκτη βενζίνης, της αντλίας, των σωληνώσεων και των φίλτρων καυσίμου.
Τέλος, το λογισμικό του κινητήρα έχει προσαρμοστεί έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η αυτόματη ρύθμιση της ποσότητας αλκοόλης στο καύσιμο. Κάθε φορά που γεμίζει το ρεζερβουάρ, γίνεται ανάλυση της αλκοόλης προκειμένου ο κινητήρας να επιλέξει την καλύτερη καμπύλη λειτουργίας. Κατά την ανάλυση, ο κινητήρας λειτουργεί με ρυθμίσεις «ασφαλείας» που τον καθιστούν απόλυτα συμβατό με όλα τα μείγματα καυσίμου, με ποσοστά περιεκτικότητας σε αιθανόλη, από 0% έως 85%
Επιδόσεις
Οι επιδόσεις έχουν ενισχυθεί αποδίδοντας 82 kW/113 bhp DIN, (σε σύγκριση με 80 kW/110 bhp DIN) στις 5,800 σ.α.λ. – βελτίωση κατά 2.5% – και μέγιστη ροπή 153 Nm (σε σύγκριση με τα 147 Nm), στις 4,000 σ.α.λ., – βελτίωση κατά 4%.
Με κανονική αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων, ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται, πρακτικά, στα ίδια επίπεδα απόδοσης, με τον υπάρχοντα κινητήρα βενζίνης 1.6 16V.
Το πρώτο service του αυτοκινήτου στην Γαλλία έχει ορισθεί στα 20.000 χλμ.