Citroen . Πρωτοπόρος στην τεχνολογία diesel
Η διαρκής εξέλιξη τόσο στην τεχνολογία των κινητήρων όσο και σε εκείνη των μεθόδων παραγωγής κάνει τώρα πιο προσιτή από ποτέ την απόκτηση ενός Citroën Diesel. Το πρόγραμμα Diesel Now αποτελεί τη συνέχιση της φιλοσοφίας της μάρκας στο να διαθέτει στο κοινό προϊόντα υψηλής ποιότητας και απόδοσης στο μικρότερο δυνατό κόστος
- 09 Μαΐου 2012 08:36
Οι τεχνολογικές λύσεις που άλλαξαν την εικόνα της αυτοκίνησης είναι ένα στοιχείο που έχει σημαδέψει την πορεία της γαλλικής Citroen. Μια φίρμα που διακρίνεται για την πρωτοπορία και την τόλμη που την διακρίνει σε όλους τους τομείς και την γκάμα των προϊόντων της.
Αυτοφερόμενο αμάξωμα, μπροστινή κίνηση, υδροπνευματική ανάρτηση, είναι μόνο μερικές από τις τεχνολογικές λύσεις που πρώτη η Citroën έκανε διαθέσιμες στο ευρύ κοινό. Πέρα από το υψηλό απαιτούμενο τεχνολογικό υπόβαθρο που απαιτούσαν αυτές οι επιλογές, ακόμα πιο σημαντικό είναι η τόλμη που απαιτήθηκε ώστε να περάσουν στην παραγωγή δίνοντας της ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαύσουν σημαντικά οφέλη, που με το πέρασμα των χρόνων έγιναν διαθέσιμα –στις περισσότερες περιπτώσεις- από το σύνολο των κατασκευαστών.
Μέσα στη λίστα αυτών των καινοτομιών περίοπτη θέση κατέχουν οι κινητήρες πετρελαίου. Το 1933 πρώτη η Citroën τοποθέτησε κινητήρα Diesel σε επιβατικό αυτοκίνητο (Citroën Rosalie 11UD) ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου. Από τη Rosalie 11UD του 1933, εδώ και σχεδόν 80 χρόνια η Citroën έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία Diesel.
Σήμερα η Citroën συνεχίζει να πρωτοπορεί στην τεχνολογία Diesel με τους κινητήρες HDi (High-pressure Direct injection), το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi, αλλά και το πρώτο υβριδικό σύστημα (Full Hybrid) παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο, το Hybrid4.
Με βάση τους αποδοτικούς κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 HDi, που συνεργάζονται σε κάθε περίπτωση με το φίλτρο μικρο-σωματιδίων FAP, το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi περνά σε μία νέα εποχή τους κινητήρες Diesel.
Μερικά από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν το e-HDi και του προσδίδουν πέρα από τεχνολογική και σημαντική πρακτική αξία είναι:
• Stop & Start 2ης γενιάς με σύστημα αναστρέψιμης λειτουργίας μίζας-δυναμό που εξασφαλίζει άμεση, αθόρυβη και απόλυτα ομαλή διακοπή – εκκίνηση λειτουργίας του κινητήρα μόλις σε 400χλστ. του δευτερολέπτου (30% ταχύτερα από τα παραδοσιακά συστήματα).
• Εξαιρετική αξιοπιστία ανεξάρτητα από τις συνθήκες θερμοκρασίας και υψηλή αντοχή (περισσότεροι από 600.000 κύκλοι λειτουργίας).
• Ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
• Σύστημα e-Booster που περιλαμβάνει υπερ-πυκνωτή που -εκτός των άλλων- επιτρέπει τη λειτουργία όλων των βοηθητικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (λ.χ. σύστημα κλιματισμού, φωτιστικά σώματα, καθαριστήρες, κ.τ.λ.) ακόμα και κατά την παύση λειτουργίας του κινητήρα.
• Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15% στον αστικό κύκλο σε σχέση με τους συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες.
Hybrid4
Για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής η Citroën συνδύασε τη δύναμη ενός πετρελαιοκινητήρα με την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα δημιουργώντας το υβριδικό (Full Hybrid) σύστημα Hybrid4. Πρόκειται για ένα παράλληλο σύστημα με τον θερμικό κινητήρα (πετρελαιοκινητήρας HDi) να κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω. Το Hybrid4, για το οποίο η PSA κατοχύρωσε περισσότερες από 300 πατέντες, προσφέρει πρωτοφανή πλεονεκτήματα:
• Εξαιρετικά υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ρύπους (200 ίπποι και 99γρμ./100χλμ. CO2 στην περίπτωση του Citroën DS5). Η μείωση κατανάλωσης φτάνει το 30%-35% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες στις αστικές συνθήκες κίνησης και ξεπερνά το 15% σε μικτές συνθήκες.
• Δυνατότητα κατ’ επιλογή κίνησης και στους 4 τροχούς
• Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων (ZEV mode)
• Όλα τα πλεονεκτήματα των οχημάτων που εφοδιάζονται με το σύστημα e-HDi (ανάκτηση ενέργειας, stop & start 2ης γενιάς, κ.τ.λ.).
Η διαρκής εξέλιξη τόσο στην τεχνολογία των κινητήρων όσο και σε εκείνη των μεθόδων παραγωγής κάνει τώρα πιο προσιτή από ποτέ την απόκτηση ενός Citroën Diesel. Το πρόγραμμα Diesel Now αποτελεί τη συνέχιση της φιλοσοφίας της μάρκας στο να διαθέτει στο κοινό προϊόντα υψηλής ποιότητας και απόδοσης στο μικρότερο δυνατό κόστος. Σε συνδυασμό με το Diesel Now η τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων της Citroën χαρίζει ασύγκριτη οικονομία καυσίμου που φτάνει έως και το 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες, χαμηλές εκπομπές ρύπων -που σε αρκετές περιπτώσεις εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας- και όλα τα παραπάνω σε τιμές χαμηλότερες ακόμα και από αυτές αντιστοίχων μοντέλων βενζίνης.
Με τα Citroën C3 Diesel από 10.990 ευρώ, C4 Diesel από 13.700 ευρώ και C5 Diesel από 18.990 ευρώ, ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το πότε θα αποσβέσει το μεγαλύτερο κόστος που μέχρι σήμερα συνεπαγόταν η αγορά ενός αυτοκινήτου Diesel, έχοντας σημαντικό κέρδος από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο.