ecoFLEX
Η General Motors Europe παρουσίασε τη νέα εκτεταμένη περιβαλλοντική της στρατηγική
- 03 Ιουλίου 2007 21:05
Πρόσφατα, η General Motors Europe (GME) παρουσίασε, μία περιβαλλοντική στρατηγική που εστιάζεται βραχυπρόθεσμα στη μείωση των εκπομπών CO2 και μακροπρόθεσμα στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών παραγωγής/μετάδοσης ισχύος.
Τα βασικά σημεία της στρατηγικής είναι:
1. Η Opel/Vauxhall θα λανσάρει μία έκδοση ecoFLEX χαμηλότερων εκπομπών CO2 σε κάθε σειρά μοντέλου, με πρεμιέρα στο IAA το Σεπτέμβριο
2. Η GM θα παρουσιάσει το HydroGen4, την επόμενη γενιά οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου, στο IAA
3. Η Cadillac θα λανσάρει το BLS σαν έκδοση βιοαιθανόλης (E85) το φθινόπωρο του 2007
Ακόμη πιο οικολογικές από το 2010
Η Opel/Vauxhall και η Chevrolet θα προσφέρουν οχήματα E85 από το 2010 16 νέες οικογένειες κινητήρων GME και δέκα οικογένειες κιβωτίων μέχρι το 2012.
H GME ασχολείται επισταμένα με τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη βελτίωση της κατανάλωσης εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό είναι εμφανές στο τρέχον, πλούσιο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της μάρκας, στο οποίο πολλά μοντέλα επιτυγχάνουν ένα επίπεδο εκπομπών CO2 της τάξεως του 140 g ανά χιλιόμετρο ή και ακόμα χαμηλότερο. Σαν η μεγαλύτερη μάρκα της GM στην Ευρώπη, η Opel/Vauxhall θα παρουσιάσει μοντέλα ecoFLEX στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2007 (IAA) το Σεπτέμβριο. Αυτά τα περιβαλλοντικά συμβατά οχήματα συνδυάζουν οικονομία και οδηγική απόλαυση με χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2 σε κάθε κατηγορία. Πρώτο μοντέλο είναι ένα Corsa 1.3 CDTI με εκπομπές CO2 119 g/km, που θα λανσαριστεί το 2008. Η Σουηδική premium μάρκα Saab επεκτείνει επίσης τη γκάμα των BioPower κινητήρων της σε όλα τα μοντέλα της φέτος. Η Cadillac θα προσφέρει μία παρόμοια έκδοση E85 από το φθινόπωρο του 2007, και το 2010, οχήματα E85 θα διατίθενται για την Opel/Vauxhall και τη Chevrolet.
Μεταξύ 2007 και 2012, η GME θα λανσάρει επίσης 16 νέες οικογένειες κινητήρων με συνολικά 93 εκδόσεις και δέκα οικογένειες κιβωτίων με 48 εκδόσεις.
Περιβαλλοντική συμβατότητα από το στάδιο εξέλιξης μέχρι την ανακύκλωση
«
Οι εκπομπές CO2 ενός οχήματος είναι σημαντική παράμετρος, αλλά σε καμία περίπτωση το μοναδικό κριτήριο μέτρησης της περιβαλλοντικής του συμβατότητας. Γι’ αυτό δεν περιοριζόμαστε στην παραγωγή μεμονωμένων, διακεκριμένων προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Θέλουμε όλα τα οχήματα της GME να προστατεύουν τους φυσικούς πόρους όσο το δυνατόν περισσότερο σε όλο τον κύκλο ζωής τους, από την εξέλιξη μέχρι την ανακύκλωση των υλικών. Το ξεκίνημα της περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας ecoFLEX της Opel/Vauxhall στις αρχές Ιουνίου ήταν ένα σημαντικό βήμα, καθώς αυτή η εκστρατεία προάγει την απόρριψη παλαιών οχημάτων που δεν πληρούν τα σημερινά περιβαλλοντικά πρότυπα», τονίζει ο Carl-Peter Forster, Πρόεδρος της General Motors Europe.
Τεχνολογία πιο αποδοτικών κινητήρων και χρήση εναλλακτικών καυσίμων
Για την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 στόλων οχημάτων, η GM ακολουθεί μία στρατηγική βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων. Οι συμβατικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξελιχθούν ώστε να γίνουν πιο αποδοτικοί και οικονομικοί, σε συνδυασμό και με την αυξημένη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.
Eco-Turbo και CNG (Compressed Natural Gas) είναι φιλοσοφίες κινητήρων στην καρδιά των μοντέλων ecoFLEX. Κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού αντικαθίστανται από νέες μονάδες Eco-Turbo με λιγότερα κυβικά. Η φιλοσοφία Eco-Turbo εφαρμόζεται σε βενζινοκινητήρες και σε πετρελαιοκινητήρες.
Η Opel και η Saab είναι πρωτοπόρες στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρώπη με τα επιτυχημένα τους μοντέλα CNG (Opel) και E85 BioPower (Saab). Η περιβαλλοντική στρατηγική της GM επιδιώκει έναν σαφή, παγκόσμιο στόχο ενεργειακής εναλλακτικότητας και εστιάζεται σε περισσότερες από μία τεχνολογίες.
E-Flex και κυψέλες καυσίμου σαν μελλοντικά συστήματα κίνησης
Το σύστημα E-Flex της GM που παρουσιάστηκε φέτος, επιτρέπει την τοποθέτηση πολλαπλών συστημάτων παραγωγής ισχύος σε ένα κοινό πλαίσιο ηλεκτροκίνησης. Μακροπρόθεσμα, η GM εργάζεται πυρετωδώς για το λανσάρισμα ενός οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου –της μοναδικής μέχρι σήμερα πρότασης οχήματος με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η GM έχει ήδη επενδύσει πάνω από ένα δις δολάρια σ’ αυτή την τεχνολογία.
Το τμήμα έρευνας του κέντρου δραστηριοτήτων κυψελών καυσίμου Fuel Cell Activities Center (FCA) αυτή τη στιγμή είναι ενσωματωμένο στην κανονική εξέλιξη παραγωγής, αναλαμβάνοντας κεντρικό ρόλο στα δρώμενα της GM.
Το GM HydroGen4 – η Ευρωπαϊκή έκδοση του Chevrolet Equinox Fuel Cell – θα παρουσιαστεί στο IAA και σηματοδοτεί το επόμενο βήμα στην προετοιμασία κανονικής παραγωγής οχημάτων κυψελών καυσίμου. Ένας στόλος δέκα οχημάτων θα δοκιμαστεί στο Βερολίνο από του χρόνου.