«Έφυγε» ο Τζακ Μπράμπαμ. Ο μοναδικός οδηγός που κέρδισε τίτλο στη F1 με μονοθέσιο που είχε κατασκευάσει ο ίδιος.

«Έφυγε» ο Τζακ Μπράμπαμ. Ο μοναδικός οδηγός που κέρδισε τίτλο στη F1 με μονοθέσιο που είχε κατασκευάσει ο ίδιος.

Ενας θρύλος στην ιστορία της Φόρμουλα Ενα, ο Τζακ Μπράμπαμ, άφησε χθες την τελευταία του ανάσα σε ηλικία 88 ετών.

Ο Αυστραλός είχε κατακτήσει τρεις φορές το πρωτάθλημα, το 1959, το 1960 και το 1966. Παράλληλα όμως ήταν ο πρώτος που κέρδισε τον τίτλο με αυτοκίνητο που κατασκεύασε ο ίδιος (1966) και κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών το 1966 και το 1967.

 

Συνολικά είχε 14 νίκες σε γκραν πρι και 31 παρουσίες στο πόντιουμ, ενώ μία από αυτές τις νίκες είχε έρθει με τον ίδιο να σπρώχνει το αυτοκίνητό του στον τερματισμό!

Το 1970 αποσύρθηκε στα 44 του χρόνια και το 1979 τιμήθηκε από την Βασίλισσα της Αγγλίας, Ελισάβετ, με τον τίτλο του ιππότη.

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΡΑΜΠΑΜ

Η Μπράμπαμ (Brabham) υπήρξε βρετανική εταιρεία που κατασκεύαζε αγωνιστικά αυτοκίνητα και συμμετείχε με δική της ομάδα στο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1. Ιδρύθηκε το 1960 ως Brabham Racing Organisation από τον Αυστραλό Τζακ Μπράμπαμ. Με αυτόν ως ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα πρώτο οδηγό, η ομάδα κατέκτησε τα μοναδικά της πρωταθλήματα κατασκευαστών και τα δύο πρώτα πρωταθλήματα οδηγών τις σαιζόν 1966 και 1967 – έτσι μπήκε στην ιστορία ως ο μοναδικός πρωταθλητής που οδηγούσε αυτοκίνητο με το όνομά του.

 

Κατά τη δεκαετία του ’60 το εργοστάσιο της εταιρείας στο Μίλτον Κέινς του Λονδίνου ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αγωνιστικών μονοθεσίων στον κόσμο, έχοντας παραγάγει πάνω από 500 τεμάχια που απευθύνονταν σε ομάδες χαμηλότερων διοργανώσεων, καθώς και σασί για άλλες ομάδες της Φόρμουλα 1.

 Ήταν επίσης η πρώτη κατασκευάστρια που χρησιμοποίησε αεροσήραγγα για να βελτιώσει την αεροδυναμική των οχημάτων της – μια πρακτική που έως τότε χρησιμοποιείτο μόνο στη ναυπήγηση αεροπλάνων.

Το 1972 η Μπράμπαμ αγοράσθηκε από τον Μπέρνι Έκλεστοουν που συνέχισε τις καινοτομίες, οι οποίες εν συνεχεία θα γίνονταν κανόνας για όλες τις ομάδες Φόρμουλα 1, όπως ο ανεφοδιασμός καυσίμων στο πιτ-στοπ, οι υδραυλικές αναρτήσεις και η χρήση στοιχείων από ανθρακόνημα σε τμήματα του αμαξώματος, χωρίς όμως αυτές να συνοδευθούν από ανάλογες διακρίσεις. Μεσούσης της σαιζόν του 1978, ενώ είχε ήδη φέρει το μεγάλο Νίκι Λάουντα απ’ τη Φερράρι, ο Έκλεστοουν ανέθεσε το δεύτερο μονοθέσιο στον άγνωστο Βραζιλιάνο Νέλσον Πικέ. Ο μεν Λάουντα εγκατέλειψε τη Μπράμπαμ τον επόμενο χρόνο επειδή δεν του προξενούσαν πια ενδιαφέρον οι αγώνες.

 

Ο Πικέ (φωτογραφία επάνω) εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της δεκαετίας του ’80, κερδίζοντας τα πρωταθλήματα του 1981 και 1983. Πάντως ο τίτλος του ’81 αμφισβητήθηκε έντονα, αφού υπήρξε φημολογία ότι τα μονοθέσια της Μπράμπαμ ήταν ελαφρύτερα από τα επιτρεπόμενα και ότι τους προσέθεταν βαρίδια κατά τη ζύγιση.

Ακολούθησαν κάποιες μέτριες χρονιές που επισφραγίσθηκαν με την αποχώρηση του Πικέ (1986 προς τη Γουίλιαμς Φόρμουλα 1) και την πώληση της εταιρείας από τον Έκλεστοουν (1989). Οι νέοι ιδιοκτήτες δεν κατάφεραν να την βγάλουν απ’ το τέλμα και το 1992 επήλθε η χρεωκοπία. Τελευταίος αγώνας που συμμετείχαν τα μονοθέσια της Μπράμπαμ ήταν το γκραν-πρι της Βουδαπέστης, στα μέσα της σαιζόν του 1992.

Πρόσφατα έγινε προσπάθεια από Γερμανούς να οικειοποιηθούν το όνομα και να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010, κάτι που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από τον ίδιο το Τζακ Μπράμπαμ. Τελικά η αίτηση εισδοχής δεν έγινε δεκτή από την Παγκόσμια Ομοσπονδία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα