Έκθεση αυτοκινήτου Γενεύης: Τα supercars που ξετρέλαναν κόσμο
Αυτοκίνητα που δεν προορίζονται για κοινούς… θνητούς, πανάκριβα και εντυπωσιακά.
- 10 Μαρτίου 2019 12:49
Αποστολή: Δημήτρης Μπαλής
Αυτοκίνητα που δεν προορίζονται για κοινούς… θνητούς, πανάκριβα και εντυπωσιακά. Αποκαλύπτουμε 16 από αυτά που αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός…
ARCFOX GT
Η Arcfox, μια κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έφερε μερικά νέα μοντέλα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ένα εκ των οποίων είναι το GT, που δείχνει έτοιμο για παραγωγή. Παραδόξως, η Arcfox κατασκευάζει αυτά τα αυτοκίνητα στην Ισπανία, στη Βαρκελώνη. Το μοντέλο που βλέπετε, αποδίδει 1.005 ίππους και επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,59 δευτερόλεπτα. Θα υπάρχει, πάντως, και μια δεύτερη εκδοχή του μοντέλου, η “Track Edition” GT με 1.609 ίππους.
ASTON MARTIN 003
Ένα υπερ-αυτοκίνητο που θα το χαρούν μόλις 500 άτομα, με υψηλή τεχνολογία, που θα κυκλοφορήσει το 2021. Με τη βοήθεια ενός νέου υβριδικού turbo V6 κινητήρα, το AM-RB 003 θα ενσωματώσει τεχνολογίες που έχουν έρθει απευθείας από τη F1. Αποδίδει 1.100 ίππους και θα έχει να αντιμετωπίσει μεγαθήρια στον ανταγωνισμό. Ωστόσο, καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, με την Aston Martin να χρησιμοποιεί μια τεχνολογία που ονομάζεται FlexFoil, η οποία δημιουργήθηκε από μια εταιρεία που ονομάζεται FlexSys, η οποία αρχικά ανέπτυξε την ιδέα για φτερά αεροπλάνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι 3D-τυπωμένη.
BUGATTI LA VOITURE NOIRE
Το πιο ακριβό αυτοκίνητο της έκθεση με τιμή προ φόρων 11 εκατ. ευρώ. Βάλτε τη φορολογία κάθε χώρας και θα φθάσετε τιμές από 14 έως και 17 εκατ. Τσάμπα πράμα, δηλαδή. Χτισμένο πάνω στο σύστημα κίνησης Chiron και κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο από τον Jean Bugatti, τον μεγαλύτερο γιο του ιδρυτή Ettore, εφοδιάζεται με 16κύλινδρο κινητήρα – τον μοναδικό στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα έργο τέχνης 8.0 lt με 1.500 ίππους ισχύ και 1.600 Nm ροπής.
FERRARI F8 TRIBUTO
Το 2015, στο ίδιο Σαλόνι Αυτοκινήτου, η Ferrari εισήγαγε την 488 GTB, ως αντικαταστάτη για την 458 Italia. Φέτος έκανε εμφάνιση η νέα F8 Tributo, που συσκευάζει τον πιο ισχυρό κινητήρα V8 που δημιούργησε ποτέ η Ferrari. Με 720 ίππους και 568 Nm της ροπής που παράγεται από τον κινητήρα 3.9 lt, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και αγγίζει τα 340 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.330 κιλά και έχει βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση κατά 10% σε σύγκριση με την 488 GTB. Με την κυκλοφορία της F8 Tributo, η Ferrari ανανεώνει και την καμπίνα εισάγοντας και νέο τιμόνι, με καινούργια χειριστήρια.
GFC STYLE KANGAROO
Το… καγκουρό, είναι προς το παρόν το πρωτότυπο αυτοκίνητο, ενός διθέσιου, ηλεκτρικού υπερ-αυτοκινήτου με σύστημα τετρακίνησης. Τοποθετείται σε ζάντες 22 ιντσών, έχει κρυστάλλινα LED φώτα και συνδυάζει την ιδέα της πόρτας gullwing με ένα σύστημα σχήματος ψαλιδιού. Το Kangaroo χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 180 kW (συνολικά 360 kW) που είναι κρυμμένοι κάτω από το σώμα από ανθρακονήματα. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου μπορεί να τροποποιηθεί χρησιμοποιώντας τρεις ρυθμίσεις – Racing, Road και Off-Road – ενώ η ροπή στρέφεται στα 680 Nm. Μια μπαταρία 90-kWh εξασφαλίζει μέγιστη απόσταση μεγαλύτερη από 450 χλμ. Επιταχύνει σε 3,8 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
GINETTA
Η Ginetta, ίσως να μην είναι γνωστή στην Ελλάδα, ωστόσο έχει μακρά ιστορία κατασκευής ελαφρών αυτοκινήτων υψηλής ισχύος, όπως το G55 GT4 (σχεδόν 400 έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα) και αυτοκινήτων σε επίπεδο πρωτότυπων αγώνων. Το μοντέλο που λανσάρει, ένα νέο supercar παραγωγής, με πλαίσιο από ανθρακονήματα και ατμοσφαιρικό, V8 κινητήρα 600 ίππων, συνδυάζεται με συνεχώς σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.
HISPANO SUIZA CARMEN ELECTRIC GT
Η ισπανική μάρκα ιδρύθηκε το 1904, με παρελθόν προπολεμικό σε αυτοκίνητα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά και τώρα υπάρχουν δύο χωριστά τμήματα που προσπαθούν να χτίσουν τα σύγχρονο Hispano-Suiza μοντέλα. Η μία εταιρεία εδρεύει στην Ελβετία και εργάζεται για το Maguari HS1 GTC με βάση το Audi R8. Η άλλη είναι μια ισπανική εταιρεία που δουλεύει πάνω σε ένα ηλεκτρικό grand tourer που ονομάζεται Carmen και έχει έδρα τη Βαρκελώνη της Ισπανίας και η ιδρυτική οικογένεια του Hispano-Suiza εξακολουθεί να συμμετέχει πολύ. Μεγάλα, σχεδόν γελοιογραφικά φτερά παρουσιάζουν μια τολμηρή στάση, με το πίσω φτερό να θυμίζει ιδιαίτερα τα αυτοκίνητα Art Deco των αρχών του 20ου αιώνα. Το αυτοκίνητο είναι χτισμένο γύρω από μια μονοκόκ δομή από ανθρακονήματα για να κρατήσει άκαμπτο και ελαφρύ το αμάξωμα και έχει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με πάνω από 1.000 ίππους, που επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτ. Μια μπαταρία 105 κιλοβατώρες εκτιμάται ότι παρέχει αυτονομία κοντά στα 400 χλμ. Θα παραχθεί σε 19 αντίτυπα, με τιμή 1,7 εκατ. δολάρια και οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται για τον Ιούνιο του 2020.
KOENIGSENGG JESKO
Ο Σουηδός κατασκευαστής Koenigsegg παρουσίασε το τελευταίο του υπερ-αυτοκίνητο, το Jesko. Είναι το ισχυρότερο της σειράς Koenigsegg και τροφοδοτείται από το αναθεωρημένο μοτέρ V8 twin-turbo. Αποδίδει με βενζίνη 1298 ίππους και με αιθανόλη πάνω από 1600 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 1500 Nm, εκ των οποίων τα 1000 Nm είναι διαθέσιμα σε όλη τη ζώνη ισχύος. Ο κινητήρας του Jesko διαθέτει τον ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα V8 του κόσμου, που ζυγίζει μόλις 12,5 κιλά.
LAMBORGHINI HURACAN EVO SPYDER
Το Lamborghini Huracan παρουσιάστηκε το 2014 ως το μοντέλο της επόμενης γενιάς του ιταλικού supercar, ακολουθώντας τα βήματα της ολοένα και πιο δημοφιλούς Lamborghini Gallardo. Τον Ιανουάριο του 2019, η Lamborghini αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά Huracan EVO Coupe και τώρα την Huracan EVO Spyder, με νέο V10 ατμοσφαιρικό μοτέρ 5.2 lt, ισχύος 631 hp στις 8000 σ.α.λ., που συνδυάζεται με κιβώτιο επτά ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα.
MCLAREN 720S SPIDER
Ο κινητήρας V8 των 4.0 lt, αποδίδει 720 ίππους με 770 Nm ροπή. Το αυτοκίνητο έχει την καλύτερη επιτάχυνση στην κατηγορία του στα 0-200 χλμ./ώρα, με 7,9 δευτερόλεπτα και ζυγίζει 1.332 κιλά. Με κληρονομιά από τη Φόρμουλα 1, έχει λειτουργίες κίνησης Sport και Track, αλλά και λειτουργία άνεσης, με πρωτοποριακή υδραυλική ανάρτηση. Ακρως αεροδυναμική σε εμφάνιση, ένα πραγματικά υπέροχο διθέσιο roadster.
PAGANI HUAYRA ROADSTER
Το Pagani Huayra Roadster, μια εντελώς ανασχεδιασμένη έκδοση του υπερ-αυτοκινήτου Huayra που πρόκειται να κατασκευαστεί για 100 επιβεβαιωμένους πελάτες. Λόγω της υφασμάτινης οροφής, ζυγίζει 80 κιλά λιγότερο από την κλειστή έκδοση. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μια εκδοχή του κινητήρα Mercedes-AMG M158 twin-turbocharged 6.0 lt V12, που αποδίδει 754 hp στις 6200 σ.α.λ.- 34 hp περισσότερους από το coupe. Σε συνδυασμό με βάρος των 1280 κιλών, το Roadster έχει αναλογία ισχύος 589 hp ανά τόνο. Οι στροβιλοσυμπιεστές του V12 που έχουν τοποθετηθεί πίσω έχουν αναθεωρηθεί για να δώσουν πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Το κλειδί για το ελαφρύ βάρος του Roadster είναι το λεγόμενο Carbo-Titanium και το Carbo-Triax HP52 monocoque. Η δομή που χρησιμοποιεί η Pagani, λέγεται ότι είναι πιο προηγμένη από εκείνη που χρησιμοποιείται για την κατασκευή αυτοκινήτων της F1, 52% πιο άκαμπτη.
PININFARINA BATTISTA
Ο οίκος Pininfarina παρουσιάζει ένα πραγματικό… ξωτικό, ηλεκτρικό. Το Battista θα παραχθεί σε μόνο 150 αντίτυπα, προς περίπου2,6 εκατ. ευρώ έκαστο. Εχει εντυπωσιακές λεπτομέρειες, από τις πόρτες πεταλούδας, τις λεπτές κόκκινες αλουμινένιες γραμμές, τις κόκκινες δαγκάνες φρένων και τα πίσω φώτα. Το μοντέλο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, ακόμα κι αν φέρει μεγάλη μπαταρία 120kWh και κινητήρα σε κάθε τροχό, παράγοντας συνολικά 1900 ίππους. Με τελική ταχύτητα μεγαλύτερη από 350 χλμ./ώρα, θεωρείται ότι έχει αυτονομία κίνησης 450 χιλιομέτρων. Το πολυτελές Battista έχει επίσης χώρο αποσκευών, πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό.
PORSCHE 911 CABRIOLET
Το νέο 911 Cabriolet τροφοδοτείται από έναν βενζινοκινητήρα 3.0 lt, εξακύλινδρο, ο οποίος αναπτύσσει 444 ίππους στις 6500 σ.α.λ. και 530 Nm μέγιστης ροπής στις 5000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 306 χλμ./ώρα. Η απόδοση μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono, που κατεβάζει την επιτάχυνση σε 3,7 δευτερόλεπτα.
RIMAC CTWO
Η κινεζική εταιρεία έχτισε ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με κινητήρα 1914 ίππων που επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 1,85 δευτερόλεπτα. Αυτό το καθιστά πιο γρήγορο από την επόμενη γενιά Tesla Roadster, που επιταχύνει σε 1,9 δευτερόλεπτα. Η Rimac αναφέρει ότι η μπαταρία των 120 kWh επιτρέπει αυτονομία κίνησης πάνω από 600 χλμ. Πέραν αυτών, διαθέτει δυνατότητες αυτόνομης κίνησης επιπέδου 4. Θα κατασκευαστούν 150 αντίτυπα του Concept Two.
TOYOTA GR SUPRA
Ηδη, μέχρι στιγμής υπάρχουν 900 παραγγελίες, οι οποίοι θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους από το καλοκαίρι του 2019. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με κινητήρα 3.0 lt – 340 hp με ροπή στρέψης 500 Nm. Σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, χαρακτηρίζεται από ομαλή και ισχυρή επιτάχυνση, με μεγάλες ποσότητες ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα.
Ο χειρισμός γίνεται είτε με τις μανέτες στο τιμόνι, είτε χειροκίνητα από το λεβιέ, είτε βέβαια αυτόματα. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την Normal ή την Sport λειτουργία, ανάλογα πως θέλει μα κινηθεί. Εξάλλου, υπάρχει και η λειτουργία Launch Control, που επιτρέπει την ισχυρή επιτάχυνση από στάση με μέγιστη πρόσφυση, επιτυγχάνοντας 4,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Κι ακόμα, ο ήχος και η απόκριση του κινητήρα, το μοτίβο αλλαγής των σχέσεων, η απόσβεση, το σύστημα διεύθυνσης και η απόδοση του ενεργού διαφορικού (μπορεί να κλειδώσει έως 100%), ρυθμίζονται όταν ο οδηγός επιλέγει τη λειτουργία Sport. Παράλληλα, ο έλεγχος ευστάθειας του οχήματος έχει μια ειδική ρύθμιση «track» που μπορεί να επιλεγεί, μειώνοντας το επίπεδο επέμβασης του συστήματος, ώστε ο οδηγός να έχει μεγαλύτερο έλεγχο της δυναμικής απόδοσης του οχήματος…
ZENVO TSRS
Ένα πραγματικό supercar με αγωνιστική διάθεση. Το Zenvo TSR-S, της δανέζικης εταιρείας που κατασκευάζει αυτοκίνητα από το 2007, χρησιμοποιεί δικό του V8 κινητήρα με δίδυμο υπερτροφοδότη 5.8 lt που αποδίδει 1177 hp, επιταχύνοντας σε 2,8 δευτ., με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 325 χλμ.ώρα. Το μονοθέσιο TSR είχε μια σταθερή πίσω πτέρυγα, άκρως εντυπωσιακή.