Ένα Stonic με… σόδα. Ή αλλιώς, το νέο Kia

Ένα Stonic με… σόδα. Ή αλλιώς, το νέο Kia
Δημήτρης Μπαλής

Μπορεί να δοθεί και ως έτσι η… παραγγελία για το νέο μοντέλο της Kia, που έρχεται στην Ελλάδα και εντάσσεται δυναμικά στην κατηγορία των μικρών, συμπαγών crossover

Αποστολή στο Βερολίνο: Δημήτρης Μπαλής

Η κορεατική Kia έχει αλλάξει επίπεδο. Από τότε που αποφάσισε να έρθει στην Ευρώπη και να δημιουργήσει σχεδιαστικό κέντρο στη Γερμανία (Φρανκφούρτη) και εργοστάσιο (Ζιλίνα – Σλοβακία), ήξερε ότι μπορεί να ανέβει κατηγορία.

Με 8 εκατ. πωλήσεις έως το 2016, +13% αύξηση πωλήσεων και 2,9% μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, έχει βάλει πλώρη για ψηλά. Φέτος πρόκειται να καταγράψει +7,8% εκ νέου αύξηση πωλήσεων, με 8 συνεχή χρόνια στο συν. Το Rio ανέβασε τις πωλήσεις του, το ίδιο και το Picanto, ενώ λανσάρει αυτόν τον μήνα το μεγάλο σπορ μοντέλο της, το Stinger, που λόγω κυβισμού (2.0 και 3.3 lt) δεν θα έρθει άμεσα στην Ελλάδα. Όμως εδώ βρίσκεται το νέο Sportage που καταγράφει θαυμαστή πορεία.

Βέβαια η μάρκα διαθέτει και το μικρομεσαίο cee’d, όπως και το ιδιαίτερο Soul αλλά και το πολυμορφικό Venga. Όμως, τώρα έρχεται το Stonic, να προστεθεί στη γκάμα και να πάρει τη θέση του στην πιο αναπτυσσόμενη, αυτή τη στιγμή, κατηγορία οχημάτων, στα B-SUV, δηλαδή τα μικρά, συμπαγή crossover μοντέλα, η Kia θα δει ανάλογα την εμπορική του πορεία αν θα συνεχίσει να παράγει το Venga, ενώ το Soul θα παραχθεί, πλέον, μόνο σε υβριδική (plug-in ηλεκτρική) έκδοση.

Δημήτρης Μπαλής

 

Για να επιστρέψω στο Stonic, όπως έχω γράψει ξανά, επειδή τον τελευταίο καιρό ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, από κάθε εταιρεία, το 2012 μόνο το 16% αντιπροσώπευαν τα SUV στο σύνολό τους και το 2016 φθάσαμε στο 26%. Το ποσοστό αυτό είναι βέβαιο ότι θα διευρυνθεί, διότι αναμένουμε κι άλλα μοντέλα σε αυτήν την κατηγορία. Ειδικά για την υποκατηγορία του Stonic, την B-SUV, κατέχει το 7% της αγοράς με 1,1 εκατ. μονάδες στην Ευρώπη, που πρόκειται να διπλασιαστούν έως το 2020, προς επίρρωση όσων έλεγα.

Στο Βερολίνο, λίγο πριν τις γερμανικές εκλογές, δεν βρέθηκα για να… ψηφίσω, αλλά για να οδηγήσω το Stonic, για το οποίο είχα ακούσει αρκετά και είχα αναφερθεί σχετικά σε προηγούμενο άρθρο μου.

Το Stonic λοιπόν, επειδή το στυλ, η σχεδίαση ενός μοντέλου θα παίξει μεγάλο ρόλο στα B-SUV, διαθέτει φινέτσα και δικό του χαρακτήρα. Δεν σχεδιάστηκε δηλαδή σε φόρμες άλλων μοντέλων, αλλά πράγματι πρεσβεύει κάτι ξεχωριστό.

Με ευρωπαϊκό αέρα, μολονότι κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Kia στην Κορέα, βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Rio.

Δημήτρης Μπαλής

 

Με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω (830 χιλιοστά και 730 χιλιοστά αντίστοιχα), το Stonic έχει μήκος 4,140 μέτρα και πλάτος 1,760 μ., εξασφαλίζοντας, όπως διαπίστωσα, άνετους χώρους για τους 5 επιβάτες. Στην ευρυχωρία της καμπίνας συμβάλλει το μακρύ μεταξόνιο των 2,580 μέτρων με το χώρο αποσκευών να προσφέρει 352 πρακτικά λίτρα.

Μολονότι το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι στα 18,3 εκ., ώστε να δείχνει το… μπόι του και την κατηγορία που εντάσσεται, οι θέσεις των επιβατών είναι τοποθετημένες χαμηλά και αυτό δημιουργεί μια σπορ αίσθηση, κυρίως οδηγώντας το.

Σχεδιαστικά είναι αναγνωρίσιμο από τη νέα μάσκα – χαμόγελο της Kia, τροποποιημένη κάπως από την προηγούμενη, ενώ για αυτούς που αρέσκονται στις διχρωμίες, που είναι και της μόδας, υπάρχουν πολλές επιλογές εξατομίκευσης (20 εξωτερικοί συνδυασμοί), τόσο έξω (κολόνες και οροφή σε 5 χρώματα), όσο και μέσα (κεντρικό ταμπλό, κονσόλα).

Τον δε SUV χαρακτήρα του μοντέλου, ενισχύουν οι σε χρώμα αλουμινίου προστατευτικές λεπτομέρειες μπροστά, στο μαρσπιέ και η πίσω ποδιά.

Δημήτρης Μπαλής

 

Γενικά το σουλούπι του αυτοκινήτου σε ελκύει να το παρατηρήσεις καλύτερα και είναι αλήθεια ότι ακόμα και στο Βερολίνο, που συνήθως κυκλοφορούν καινούργια αυτοκίνητα, αρκετοί γύρισαν να το κοιτάξουν.

Στην καμπίνα, επίσης ευχάριστη είναι η εικόνα, με το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι που διαθέτει χειριστήρια και λεπτομέρεια αλουμινίου και το ελαφρώς στραμμένο προς την πλευρά του οδηγού, ταμπλό, το οποίο ανάλογα με την έκδοση διαθέτει μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών με υψηλής ανάλυσης γραφικά, ενώ προσφέρει ευκολία ρυθμίσεων και πλήρη διασύνδεση στο πρότυπο των Apple CarPlay και Android Auto.

Μου άρεσε που είναι λιτό σε διακόπτες και κουμπιά, ενώ βολική βρήκα και την κονσόλα. Ευχάριστες και οι ταπετσαρίες, σε πολλές αποχρώσεις και με ραφές σε διαφορετικά χρώματα, όμως τα πλαστικά στην καμπίνα είναι αρκετά σκληρά. Θα τα ήθελα πιο μαλακά. Όμως όλα είναι θέμα κόστους.

Καλό σε χωρητικότητα και το πορτμπαγκάζ, με 352 λίτρα όγκου, που φθάνουν στα 1155 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Δημήτρης Μπαλής

 

Ξεκινώντας για τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής προς το παλιό, στρατιωτικό αεροδρόμιο του Βερολίνου, παρά τους καλοστρωμένους δρόμους, μου έκανε θετική εντύπωση η ρύθμιση της ανάρτησης, σφικτή όσο πρέπει, χωρίς να είναι σπορ. Και η απόκριση του τιμονιού είναι καλή.

Οδήγησα δύο κινητήρες (εκκίνηση είτε με κλειδί, είτε με διακόπτη) που θα εφοδιάζουν το μοντέλο, έναν βενζίνης, τον τρικύλινδρο turbo 1.0 T-GDI με 120 hp και έναν πετρελαίου 1.6 lt με 110 hp. Και τα δύο μοτέρ ταιριάζουν στο μοντέλο. Μικρά, αποδοτικά, με καλή ροπή και χαμηλή κατανάλωση. Έχω περισσότερη συμπάθεια στον βενζίνης, όμως πολλοί, ακόμα, θέλουν πετρέλαιο στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της χαμηλότερης τιμής του καυσίμου και της μικρότερης κατανάλωσης. Όμως, τα πετρελαιοκίνητα κοστίζουν στην αγορά περισσότερο.

Πάντως, από κινητήρες το Stonic άλλο τίποτα. Θα λανσαριστεί στην Ελλάδα με πολλές εκδόσεις. Κατ’ αρχάς βενζίνης, ατμοσφαιρικά μοτέρ 1.25 lt – 84 hp (5άρι κιβώτιο ταχυτήτων) και 122 Nm ροπής και 1.4 lt – 100 hp (με 6άρι κιβώτιο) και 133 Nm.

Κατά δεύτερο λόγο με πετρελαιοκινητήρα 1.6 lt – 110 hp (6άρι κιβώτιο) με 260 Nm ροπής. Το 2018 θα προστεθεί μια έκδοση 1.0 T-GDI με 100 ίππους καθώς και αυτόματες εκδόσεις (με 7 σχέσεις και διπλό συμπλέκτη).

Στην Ελλάδα, η εισαγωγική εταιρεία θεωρεί ότι πιο εμπορικό θα είναι με τον κινητήρα 1.4 lt, ενώ πωλήσεις θα κάνει και η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα.

Δημήτρης Μπαλής

 

Κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής χάλυβας, διαθέτει πληθώρα τεχνολογιών, ανάλογα την έκδοση.

Στάνταρ για την ασφάλεια: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας, πρόσφυσης και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα. Με 1.000 ευρώ παραπάνω, προσφέρεται το «πακέτο» ADAS (με αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές & υπεραστικές συνθήκες, LDWS – Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, FCA – Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, DAA – Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, ΗΒΑ – Αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων, SUPERVISION -Οθόνη πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης).

Εξάλλου, εφοδιάζεται: με σύστημα κατανομής ροπής (Torque Vectoring) που διαχειρίζεται τους εσωτερικούς τροχούς για να μειώσει την υποστροφή στην επιτάχυνση, με έλεγχο φρεναρίσματος στροφής (Cornering Brake Control) που φρενάρει ανεξάρτητα τους εσωτερικούς τροχούς για καλύτερη δυναμική ευστάθεια και με ευστάθεια στην ευθεία (Straight Line Stability) που σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος κάθε τροχός επιβραδύνεται ξεχωριστά για απόλυτο έλεγχο κατευθυντικότητας.

Φέρει και άλλα συστήματα, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, όπως: Forward Collision – Avoidance Assist για να αποφεύγονται συγκρούσεις και με πεζούς μπροστά, Lane Departure Warning που σε διορθώνει αν παρεκκλίνεις της λωρίδας σου, Blind – Spot Collision Warning που ελέγχει τις τυφλές γωνίες του αυτοκινήτου, Rear Cross – Traffic Collision Warning που βοηθά να ξεπαρκάρεις με την όπισθεν ελέγχοντας τον δρόμο, Driver Attention Warning που διαπιστώνει από τις κινήσεις σου στο τιμόνι αν χρειάζεσαι να ξεκουραστεί λίγο, Auto Cruise Control για να ρυθμίζεις σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και βέβαια κάμερα οπισθοπορείας.

Το νέο Stonic θα προσφέρεται με εγγύηση για 7 χρόνια ή για 150.000 χιλιόμετρα. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Οκτώβριο με τις τιμές να ξεκινούν από τα 15.990 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα