Εντυπωσιάζει η ανανεωμένη Mercedes V-Class
Προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και στην περιπετειώδη Marco Polo.
- 01 Φεβρουαρίου 2019 09:32
Αποστολή στη Γερμανία
Τρεις κατηγορίες ανθρώπων θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι από την παρουσίαση της ανανεωμένης MercedesV–Class. Η πρώτη κατηγορία είναι οι οικογενειάρχες, που θα διαπιστώσουν ότι τους προσφέρεται ένα άκρως ελκυστικό αυτοκίνητο, με πολλές ανέσεις, πολυτέλεια και προηγμένη τεχνολογία, προκειμένου να μεταφέρουν την οικογένειά τους με ασφάλεια.
Η δεύτερη κατηγορία, είναι οι επαγγελματίες, οι οποίοι στην Ελλάδα με την αύξηση του τουρισμού, έχουν ανάγκη από λύσεις μετακίνησης. Και η νέα V–Class μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο για να καλύψει ξενοδοχειακές ανάγκες, υπηρεσίες ταξιδιωτικών πρακτορείων και μετακίνηση VIP προσώπων, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει έως 8 άτομα (για ένα παραπάνω υπάρχει το Vito).
Η τρίτη κατηγορία είναι νέοι άνθρωποι, ζευγάρια ή ακόμα και μικρή οικογένεια, που αρέσκονται σε αποδράσεις στην ύπαιθρο. Αυτή η κατηγορία, μπορεί να καλυφθεί άνετα ειδικά από την έκδοση MarcoPolo, που πήρε το όνομά της από τον πρωτοπόρο εξερευνητή. Είναι απίθανη έκδοση και διαθέτει οροφή που επεκτείνεται προς τα πάνω, προκειμένου να απλώσει το στρώμα ενός κρεβατιού, το οποίο μπορεί να αντέξει δύο άτομα και βάρος έως 200 κιλά. Την ίδια στιγμή, τα κάτω καθίσματα, αναδιπλωμένα, διαμορφώνουν επίσης έναν άνετο, μεγάλο χώρο ύπνου, γι’ αυτό και τόνισα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για οικογένεια. Επίσης, η έκδοση αυτή διαθέτει μικρή κουζίνα και νεροχύτη (!) καθώς και ψυγείο. Φυσικά, υπάρχει μεγάλος χώρος στο πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές, ενώ δεν υπολείπεται καθόλου σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Μέχρι και θύρα USB έχει στην οροφή για αυτούς που ξαπλώνουν στο κρεβάτι και θέλουν να ακούσουν τη μουσική τους.
Τι πρεσβεύει η νέα V–Class
Το μεγαλύτερο MPV, πολυμορφικό μοντέλο της Mercedes, αποδεικνύεται πολυδιάστατο και πολυτάλαντο. Από το 2005 που κυκλοφόρησε στην αγορά (θυμάμαι το είχαμε οδηγήσει στη Βόρειο Γερμανία πηγαίνοντας πάνω σε τρένο κατόπιν στο νησί Ζιλτ), έφθασε τις 209.000 πωλήσεις, γεγονός που το κατατάσσει στα πετυχημένα μοντέλα της γερμανικής μάρκας. Τώρα, έπειτα από πέντε χρόνια, ανανεωμένο επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, με φρεσκαρισμένο μπροστινό τμήμα (προφυλακτήρας, εισαγωγές αέρα, γρίλια), νέα χρώματα, νέες ζάντες ελαφρού κράματος και βέβαια πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό, που είναι χάρμα ιδέσθαι. Δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στο ταμπλό, οι αεραγωγοί τύπου τουρμπίνας και βέβαια η βάση της κονσόλας που φιλοξενεί το περίτεχνο χειριστήριο για το σύστημα πολυμέσων και άλλους διακόπτες (προγράμματα οδήγησης, διακόπτες για τις συρόμενες πόρτες αριστερά – δεξιά κ.α.).
Γενικά η καμπίνα, σε κάθε επίπεδο εξοπλισμού είναι εξαιρετική, πολυτελής και πλήρης, ενώ μου έκαναν αίσθηση τα δύο καθίσματα της δεύτερης σειράς (κατά παραγγελία), που διαθέτουν λειτουργίες μασάζ και προεκτάσεις για τα πόδια. Ο καθένας μπορεί να παραγγείλει τη V–Class σύμφωνα με τις ανάγκες του: με 8 θέσεις, με αντικριστές 4 πίσω ή προς την ίδια κατεύθυνση 4 ανεξάρτητες. Αυτό κάνει την ειδοποιό διαφορά στο μοντέλο: η εξατομίσκευση.
Νέος κινητήρας
Στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων προστέθηκε ένα τετρακύλινδρο σύνολο πετρελαίου 2.0 lt, στην έκδοση V 300 d, που αποδίδει 176 kW ή 239 hp (πρέπει να συνηθίζουμε τη μονάδα μέτρησης ισχύος σε κιλοβάτ, λόγω των ηλεκτρικών εκδόσεων) και 500 Nm ροπής, με επιπλέον έξτρα 30 Nm υπερπλήρωσης (overtorque). Η Mercedes αναφέρει ότι είναι εξαιρετικά αθόρυβος και πολύ οικονομικός. Σύμφωνα με τις μετρήσεις που ισχύουν τώρα, έχει μικτή κατανάλωση μεταξύ 6,3 και 5,9λίτρων/100χλμ., και αντίστοιχα, μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ 165 και 154γρ./χλμ.. Αυτό το μοτέρ συνδυάζεται και με το νέο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G–TRONIC, που αντικατέστησε το αντίστοιχο 7άρι.
Επίσης, διατηρείται η τετρακύλινδρη, δίλιτρη μονάδα πετρελαίου στην έκδοση V250 d, με ισχύ 140 kW (190 hp) και 440 Nmtorque, που έχει ακριβώς ίδιες καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, όπως η πιο ισχυρή.
Μολονότι σε τέτοια αυτοκίνητα οι επιδόσεις σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα περνούν σε δεύτερη μοίρα, εντούτοις επιταχύνει εξαιρετικά καλά. Για παράδειγμα η ισχύ έκδοση πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 220χλμ./ώρα.
Η νέα V–Class έχει την κίνηση παραδοσιακά στον πίσω άξονα, ενώ προαιρετικά υπάρχει και τετρακίνηση 4MATIC.
Συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού
Διατηρώντας τα υψηλά στάνταρ του προκατόχου της, η νέα V–Class εξακολουθεί να διαθέτει το CrosswindAssist, που βοηθά τους οδηγούς να παραμείνουν στη λωρίδα τους, ακόμα και με πολύ ισχυρούς πλάγιους ανέμους, καθώς και το ATTENTIONASSIST. Επίσης, για πρώτη φορά το μοντέλο εφοδιάζεται με ActiveBrakeAssist, που ανάλογα την κατάσταση, μπορεί να μετριάσει την επαφή με όχημα μπροστά ή με σταθερά αντικείμενα, ακόμη και με πεζούς που προσπαθούν να διασχίσουν τον δρόμο. Παράλληλα, προσφέρεται και με το νέο HighbeamAssistPlus, που ενώ έχεις τα φώτα στην κανονική σκάλα, ανάλογα τις συνθήκες μπροστά (αν έρχονται ή όχι αυτοκίνητα από την αντίθετη κατεύθυνση), τα αλλάζει αυτόματα στη μεγάλη σκάλα και τα επαναφέρει.
Το μέλλον είναι ηλεκτρικό
Στην παρουσίαση, είδαμε και την ηλεκτρική έκδοση της V–Class, η οποία θα παρουσιαστεί επισήμως στις 5 Μαρτίου, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο ConceptEQV, διευρύνει τη στρατηγική eDrive@VAN, με ηλεκτρικές εκδόσεις σε όλη τη γκάμα.
Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί προς το καλοκαίρι. Πάντως στη Γερμανία οι τιμές (με ΦΠΑ 19%), ξεκινούν περίπου από τις 39.000 ευρώ.