Fiat Panda Cross: Με στιλ, ευελιξία και εκτός δρόμου δυνατότητες
Στην Ελλάδα το νέο Panda Cross θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από μέσα Σεπτεμβρίου με τον κινητήρα diesel 1.3 MultiJet II 80 HP. Η τιμή του θα ξεκινάει από €17.830 με απόσυρση
- 18 Ιουλίου 2014 09:26
Το Panda Cross προσδιορίζει ένα νέο τύπο οχήματος, που βασίζεται σ’ αυτά που το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκει. Όπως το όνομά του υπονοεί, το Panda Cross είναι “cross”, όχι μόνο γιατί μπορεί να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο χάρη στην τετρακίνηση και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, που πρώτο εμφάνισε στην αγορά αλλά και γιατί προσελκύει εντελώς διαφορετικούς πελάτες που βρίσκουν σ’ αυτό τη λύση για τις μεταφορικές τους ανάγκες.
Το εμπρός τελείωμα φέρνει ένα εντελώς νέο “λουκ” χάρη στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος προβάλλει μια γενναιόδωρη ποδιά σε ένα αστραφτερό χρώμα με ένα σχέδιο οπών που ερμηνεύει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda. Οι γάντζοι ρυμούλκησης διαθέτουν ένα εντελώς νέο σχέδιο με χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, δίνοντας έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα. Τα φώτα είναι επίσης νέα, χάρη στους κύριους φανούς και στα φώτα ομίχλης που έχουν ενσωματωθεί με το λογότυπο στο τέλος του καπό και στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που είναι ενσωματωμένα στην ποδιά.
Στο εσωτερικό το Panda Cross εγγυάται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, την ευκολία του 5θυρου αμαξώματος και τον εύκολα διαμορφώσιμο εσωτερικό χώρο, όλα αυτά σε 370 εκατοστά μήκους, 166 πλάτους και 166 ύψους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ένας από τους κορυφαίους της κατηγορίας (225 λίτρα).
Τετρακίνηση με Torque on demand
Το νέο Panda Cross είναι ένα αυτοκίνητο που ξέρει πως να κερδίζει τους πιο απαιτητικούς πελάτες, που αγαπούν την περιπέτεια και τη ζωή στη φύση. Γι’ αυτούς η νέα έκδοση χρησιμοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand), με δύο διαφορικά κι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα σύμπλεξης.
Είναι ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, η οποία κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης στο δρόμο. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνουν την αυτόματη λειτουργία και την πλήρη απουσία ανάγκης συντήρησης.
Επίσης το Panda Cross διαθέτει σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control) με στάνταρ λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD). Αυτό προσφέρει πρόσθετη βοήθεια στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες
Το Panda Cross προσφέρει επίσης, αποκλειστικά στην κατηγορία του, έναν επιλογέα για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης ώστε αυτοί να έχουν τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, ο επιλογέας τρόπου οδήγησης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών.
Για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες, η επιλογή Hill Descent Control (HDC) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επενεργώντας ανεξάρτητα στο φρένο του κάθε τροχού.
Αναρτήσεις
Σ’ ένα αυτοκίνητο εκτός δρόμου οι αναρτήσεις πρέπει να εξασφαλίζουν ασφαλή συμπεριφορά, κράτημα και άνεση στην άσφαλτο και χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την κίνηση σε μια εκτός δρόμου επιφάνεια. Για την περίσταση χρησιμοποιήθηκαν δύο δοκιμασμένα συστήματα: μια ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα Μακφέρσον εμπρός κι ένας ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ειδικά εξελιγμένος για την εκτός δρόμου έκδοση. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο σύστημα της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και λιγότερους θορύβους για τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Κινητήρες – κιβώτιο 6 σχέσεων
Σε πλήρη αρμονία με το εκτός δρόμου πνεύμα του Panda Cross, ο πελάτης μπορεί να βασιστεί στον ισχυρότερο κινητήρα πετρελαίου της γκάμας, που είναι εφοδιασμένος με σύστημα Start&Stop: τον τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων. Προσφέρεται στο Panda Cross ένα ειδικό 5τάχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση, που ενισχύει τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του μοντέλου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτες εκκινήσεις σε ανηφόρες. Η κοντή πρώτη είναι επίσης χρήσιμη κατά την κίνηση σε δύσκολα εδάφη, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται με πολύ χαμηλές ταχύτητες με το κινητήρα κοντά στο ρελαντί κι εξασφαλίζοντας έτσι τον μέγιστο έλεγχο του αυτοκινήτου.