Grand Prix – Ιαπωνίας
Το Φούτζι είναι έτοιμο να εκραγεί και το πρωτάθλημα παίρνει φωτιά σε οδηγούς-κατασκευαστές
- 10 Οκτωβρίου 2008 17:35
Τα λάθη της Ferrari στα pit stop έφεραν τον Λιούις Χάμιλτον αγκαλιά με το πρώτο του στέμμα και οι Ιταλοί αποφάσισαν να επαναφέρουν τον σηματωρό για να γλιτώσουν τη γελοιοποίηση σε ένα ακόμα GP. Στο αντίπαλο στρατόπεδο η McLaren δέχεται με ευχαρίστηση τα δώρα της αντιπάλου της και αποφεύγει τις κακοτοπιές.
Η παγκόσμια ομοσπονδία τοποθετεί το Ιαπωνικό Grand Prix στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς και αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι αγώνες που γίνονται εκεί να έχουν τεράστια σημασία και ενδιαφέρον.
Το Φούτζι επέστρεψε πέρυσι στο καλεντάρι της FIA μετά από απουσία 30 ετών ανανεωμένο και έτοιμο να δώσει το δικό του στίγμα στο πρωτάθλημα. Την περασμένη σεζόν ο αγώνας τελείωσε με το πέρας των δύο ωρών που είναι το χρονικό όριο καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν έναν «καθαρό» αγώνα.
Στο επόμενο πρωτάθλημα ο αγώνας της Ιαπωνίας θα διεξαχθεί στην Σουζούκα μετά από απόφαση της FIA τα δύο Grand Prix να εναλλάσσονται στο καλεντάρι.
Μία βόλτα στο Σιρκουί
Το Grand Prix του Φούτζι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό όσον αφορά τους κινητήρες καθώς τα μονοθέσια λειτουργούν σχεδόν στο 100% για 17 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, ενώ μετά τις τελευταίες αλλαγές πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού έφεραν και προβλήματα στην αεροδυναμική.
Η μεγάλη ευθεία είναι μήκους 1,5 χιλιομέτρου και στο τέλος της τα μονοθέσια αγγίζουν ταχύτητες της τάξεως των 315 km/h. Αμέσως μετά θα πρέπει να δοκιμαστούν τα φρένα καθώς το σταμάτημα για την πρώτη στροφή είναι απαιτητικό μς δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και 89 km/h.
Στη συνέχεια το πόδι επιστρέφει στο γκάζι για την δεύτερη στροφή όπου το κοντέρ γράφει 211 km/h για να ανέβει στα 238 Km/h στην τρίτη στροφή και να εκτοξευθεί στα 265 στην τέταρτη!
Φτάνοντας στην έκτη στροφή οι πιλότοι θα πρέπει να δοκιμάσουν εκ νέου τα φρένα τους κατεβάζοντας και πάλι σε δευτέρα με 125 km/h για αυξήσουν την ταχύτητά τους μέχρι τα 300 για το τελευταίο και πιο δύσκολο κομμάτι της πίστας.
Από την 10η στροφή και μετά είναι οι αλλαγές που έγιναν στο σιρκουι με έξι πολύ απαιτητικές και εκτός κλίματος της πίστας στροφές καθώς στο διάστημα που θα χρειαστούν για να τις περάσουν δεν θα ανεβούν πάνω από τα 120 km/h.
Αυτό το τελευταίο κομμάτι είναι που προβληματίζει μηχανικούς και οδηγούς αφού θα πρέπει να βρουν τη σωστή χημεία για ένα όσο το δυνατόν καλύτερο πέρασμα από τις στροφές και ένα γρήγορο υπόλοιπο γύρο με τέρμα γκάζι.
Σασί
Το σιρκουί έχει αρκετές αργές (στο τέλος του γύρου) και οι μηχανικοί θα πρέπει να βρουν την χρυσή τομή για το στήσιμο του μονοθεσίου. Οι ομάδες θα στηριχτούν πολύ στο GP του Μπαχρέιν ενώ μεγάλη σημασία θα πρέπει να δοθεί και στο κιβώτιο των ταχυτήτων καθώς στις στροφές 1 και 16 θα χρειαστούν αλλαγές από 7η σε 2α.
Αεροδυναμική
Η κάθετη δύναμη που χρειάζεται και σε αυτό το GP είναι μεγάλη καθώς θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στο μονοθέσιο να φτάσει στην καλύτερή του τελική ταχύτητα αλλά και να κερδίσει στις αργές στροφές. Η στροφή 13 είναι 180 μοιρών και η πίεση σε εκείνο το σημείο είναι τεράστια.
Φρένα και ελαστικά
Τα φρένα στο Φούτζι δεν θα δεχθούν μεγάλη πίεση με μόλις δύο μεγάλα φρεναρίσματα κατά τη διάρκεια του γύρου. Η απόσταση μεταξύ της πρώτης στροφής και της δέκατης όπου ξεκινάνε οι έξι αργές στροφές είναι ένα αρκετά μεγάλο διάστημα ώστε να κρυώσουν και να επανακτήσουν τις δυνατότητές τους. Όσον αφορά τα ελαστικά μεγάλο βάρος θα πέσει στα πίσω λάστιχα όπου θα βοηθήσουν και τον πιλότο στις προσπεράσεις. Οι γόμες που θα φέρει η Bridgestone είναι η μαλακή και η μεσαία, όπως και την περασμένη σεζόν.
Κινητήρας
Η πίστα απαιτεί μόλις 53% του γύρου με τέρμα γκάζι και αυτό δεν καταπονεί ιδιαίτερα τους κινητήρες αλλά στο Φούτζι υπάρχει μία παράμετρος που μπορεί να κάνει τα μοτέρ των μονοθεσίων να βγάλουν καπνούς. Στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού οι πιλότοι θα έχουν το πόδι πατημένο στο γκάζι για 17 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο και αυτό θα βάλει σε δοκιμασία πολλά μέρη του κινητήρα. Στον υπόλοιπο γύρο θα πρέπει να ανταπεξέλθει στις τελευταίες στροφές δίνοντας ότι καλύτερο από δύναμη στις χαμηλές του στροφές.
Η μάχη για τους τίτλους
Τα λάθη της Ferrari με το ηλεκτρονικό σύστημα ελευθέρωσης του μονοθεσίου στα pit stop έδωσε στον Λιούις Χάμιλτον έναν αέρα επτά βαθμών στον πίνακα των οδηγών. Ο Βρετανός βρίσκεται στην πρώτη θέση με 84 βαθμούς με τον Μάσα να ακολουθεί με 77 στην μάχη για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ένα ακόμα λάθος από την Ferrari θα δώσει από τώρα τον τίτλο στον Χάμιλτον (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου), ενώ σε αντίθεση περίπτωση ο αγώνας στην Κίνα θα μοιάζει με τελικό.
Στους κατασκευαστές η McLaren μετά τις εγκαταλείψεις της Ferrari έχει βρεθεί στην πρώτη θέση με μόλις ένα βαθμό διαφορά. Οι Βρετανοί προηγούνται με 135 πόντους τη στιγμή που οι Ιταλοί έχουν 134. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η BMW με 120 βαθμούς με την ελπίδα να πάει κάτι στραβά στους δύο πρωτοπόρους και να πάρει την δεύτερη θέση στο τέλος του πρωταθλήματος.
Οι αριθμοί στο Φούτζι
Αγώνας: 67 γύροι – 305,416 χιλιόμετρα
Απόσταση γύρου: 4,563 χιλιόμετρα
Στροφές: 12
Περισσότερες νίκες ανά πιλότο: Μίκαελ Σουμάχερ, 6
Περισσότερες νίκες ανά ομάδα: Ferrari/McLaren, 7
Τι έγινε πέρυσι:
Νικητής: Λιούις Χάμιλτον
Pole Position: Λιούις Χάμιλτον
Ταχύτερος γύρος: Λιούις Χάμιλτον